Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boaz
Kapitein
Kapitein

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Boaz » 12 jul 2014 22:57

moderngelovige schreef:Kunnen we Israel op één of andere manier niet steunen?

Uitleg: Ik sta niet in ALLES achter Israel maar vind wel dat het recht hebben zich te verdedigen tegen wat dan ook: raketten, aanslagen enz.

Ik zou best de ambassade willen mailen dat over mijn standpunt ter steun van het Israelische volk.
weet iemand een emailadres?

Het emailadres van de ambassade kan ik je niet sturen.
Er is wel een FB pagina van Danny Ayalon en Bibi Netanyahu; je kan die 'liken' en aangeven dat je meldingen wilt ontvangen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jul 2014 06:27

moderngelovige schreef:Kunnen we Israel op één of andere manier niet steunen?

Uitleg: Ik sta niet in ALLES achter Israel maar vind wel dat het recht hebben zich te verdedigen tegen wat dan ook: raketten, aanslagen enz.

Ik zou best de ambassade willen mailen dat over mijn standpunt ter steun van het Israelische volk.
weet iemand een emailadres?

http://embassies.gov.il/hague/AboutTheE ... ssade.aspx

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jul 2014 18:32

Wie bekommert zich om de slachtoffers aan weerszijden van het front? Daar hoor ik bitter weinig over.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jul 2014 21:36

Speedy schreef:Toch wel apart de houding van de Palestijnen onderling

http://www.jpost.com/Operation-Protecti ... ber-362465

Eerlijk gezegd hoort men maar zelden een normaal woord of iets betrouwbaars van die kant, moet ik zeggen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jul 2014 22:14

elbert schreef:Maar stroom en water wordt dus ondanks het niet-betalen van de rekening nog steeds geleverd.

En zelfs gerepareerd, na een raket uit Gaza de lijn vernielde...

http://www.jpost.com/Breaking-News/Gaza ... ans-362624

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 jul 2014 22:19

Mealybug: " en zelfs gerepareerd, na een raket uit Gaza de lijn vernielde...."

Ongelofelijk, dat Israel nog zo coulant is.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 jul 2014 00:13

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2014 07:36

Boerin schreef:http://www.jewsnews.co.il/2014/03/14/idf-shielding-arab-kids-from-gaza-rockets-let-this-sink-in/

In in schril contrast gaat het er zo in Den Haag aan toe bij het antisemitische Palestina Komitee Nederland (dat sinistere clubje van Driesje en Greetje). Meer dan schandalig. link
Laatst gewijzigd door dalethvav op 14 jul 2014 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jul 2014 09:10

ineke-kitty schreef:Mealybug: " en zelfs gerepareerd, na een raket uit Gaza de lijn vernielde...."

Ongelofelijk, dat Israel nog zo coulant is.

Idd, je schiet er in een paar dagen 120 af, je vernietigd een groot deel van de infrastructuur en je zorgt er voor dat het gebied een groot ghetto is geworden waar mensen volstrekt kansloos zijn om zich te ontwikkelen en je sluit het geheel gewoon af en een ieder die elders heen wil verneder je bij de controle post, maar wat ontzettend fijn dat ze zo netjes de toevoer van elektriciteit herstellen. Dat poetst al het andere wel weg...... Wat een weldoeners toch die Israëlische mensen, echte goedzakken.....

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 14 jul 2014 09:14

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jul 2014 10:12

Faramir schreef:Idd, je schiet er in een paar dagen 120 af, je vernietigd een groot deel van de infrastructuur en je zorgt er voor dat het gebied een groot ghetto is geworden waar mensen volstrekt kansloos zijn om zich te ontwikkelen en je sluit het geheel gewoon af en een ieder die elders heen wil verneder je bij de controle post, maar wat ontzettend fijn dat ze zo netjes de toevoer van elektriciteit herstellen. Dat poetst al het andere wel weg...... Wat een weldoeners toch die Israëlische mensen, echte goedzakken.....
De afsluiting van de Gaza strook gebeurt door Israël en Egypte. Waarom? Omdat de machthebbers in Gaza geïnteresseerd zijn in terrorisme, zowel richting Israël als Egypte. Om zich daartegen te wapenen, wordt alle in- en uitvoer naar en van Gaza uitvoerig gecontroleerd. Dat zou iedere regering met enig respect naar de eigen bewoners doen. De grens opengooien staat nl. gelijk aan een poging tot zelfmoord.

In Gaza heerst geen hongersnood omdat Israël en Egypte de doorvoer van voedsel en economische goederen toestaan, na die zorgvuldig gescreend te hebben. Voor sommige producten bestaan er wel beperkingen vanwege de mogelijke militaire toepassing ervan. Verder wordt een deel van de miljarden aan internationale steun gewoonweg gebruikt voor zelfverrijking van de Hamas machthebbers (zie deze bron, er zijn ca. 1700 Hamas miljonairs in Gaza zie bron), het graven van tunnels richting Israël en Egypte en het importeren voor materialen om raketten te bouwen.
Als Hamas ervoor kiest om vrede met Israel te sluiten (gewoon door als Gazastrook te zeggen dat je geen conflict meer wil vanuit de Gazastrook), dan zijn er kansen genoeg om dit gebied verder te ontwikkelen. Het ligt strategisch tussen Egypte en Israël en kan dus een goede doorvoerhaven zijn voor goederen en diensten. Maar dan moet de wil er wel zijn en die is er niet.

Verder zijn de 180 doden die de afgelopen week in Gaza zijn gevallen, hoe erg dat ook is, tamelijk beperkt gezien de bevolkingsdichtheid van de Gazastrook. In vergelijking met landen als Syrie en Irak is dit aantal laag: daar vallen deze aantallen slachtoffers per dag en niet per week zoals in de Gazastrook. Dat is een bewijs dat Israël niet doelbewust burgers probeert te raken, maar ze probeert te voorkomen. Israël zit echt niet te wachten op een bloedbad waarbij burgerslachtoffers vallen. Daar schiet het land echt niets mee op. Hamas daarentegen hoopt wel op veel slachtoffers onder de eigen bevolking. Daarmee scoor je immers politieke punten en dus steun.
Niets is wat het lijkt in het Midden-Oosten, dus ook hier.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 jul 2014 10:18

Elbert: " Hamas daarentegen hoopt wel op veel slachtoffers onder de eigen bevolking"

Precies!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 jul 2014 10:25

elbert schreef:De afsluiting van de Gaza strook gebeurt door Israël en Egypte. Waarom? Omdat de machthebbers in Gaza geïnteresseerd zijn in terrorisme, zowel richting Israël als Egypte. Om zich daartegen te wapenen, wordt alle in- en uitvoer naar en van Gaza uitvoerig gecontroleerd. Dat zou iedere regering met enig respect naar de eigen bewoners doen. De grens opengooien staat nl. gelijk aan een poging tot zelfmoord.

In Gaza heerst geen hongersnood omdat Israël en Egypte de doorvoer van voedsel en economische goederen toestaan, na die zorgvuldig gescreend te hebben. Voor sommige producten bestaan er wel beperkingen vanwege de mogelijke militaire toepassing ervan. Verder wordt een deel van de miljarden aan internationale steun gewoonweg gebruikt voor zelfverrijking van de Hamas machthebbers (zie deze bron, er zijn ca. 1700 Hamas miljonairs in Gaza zie bron), het graven van tunnels richting Israël en Egypte en het importeren voor materialen om raketten te bouwen.
Als Hamas ervoor kiest om vrede met Israel te sluiten (gewoon door als Gazastrook te zeggen dat je geen conflict meer wil vanuit de Gazastrook), dan zijn er kansen genoeg om dit gebied verder te ontwikkelen. Het ligt strategisch tussen Egypte en Israël en kan dus een goede doorvoerhaven zijn voor goederen en diensten. Maar dan moet de wil er wel zijn en die is er niet.

Verder zijn de 180 doden die de afgelopen week in Gaza zijn gevallen, hoe erg dat ook is, tamelijk beperkt gezien de bevolkingsdichtheid van de Gazastrook. In vergelijking met landen als Syrie en Irak is dit aantal laag: daar vallen deze aantallen slachtoffers per dag en niet per week zoals in de Gazastrook. Dat is een bewijs dat Israël niet doelbewust burgers probeert te raken, maar ze probeert te voorkomen. Israël zit echt niet te wachten op een bloedbad waarbij burgerslachtoffers vallen. Daar schiet het land echt niets mee op. Hamas daarentegen hoopt wel op veel slachtoffers onder de eigen bevolking. Daarmee scoor je immers politieke punten en dus steun.
Niets is wat het lijkt in het Midden-Oosten, dus ook hier.

Dat Gaza zo hermetisch afgesloten zou zijn, blijkt nu ook wel mee te vallen, hoe krijgen ze anders al die duizende raketten daar , waar israel mee bestookt wordt?
Israel zegt dat de oorlog voorbij is vanaf het moment dat die raketten stoppen, dus het is helemaal aan Hamas...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jul 2014 10:56

ineke-kitty schreef:Elbert: " Hamas daarentegen hoopt wel op veel slachtoffers onder de eigen bevolking"

Precies!
De bevolking moet maar als menselijk schild optreden.

Volgens dezelfde woordvoerder van Hamas: "wij leiden onze mensen naar de dood".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 jul 2014 11:23

Elbert: " wij leiden onze mensen naar de dood"

Ja, het is te verschrikkelijk om te begrijpen.

Terug naar “Archief”