Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:God heeft Noach beloofd niet nog eens een zondvloed op de mensheid los te laten. Ik geloof dan ook niet dat God die vloedgolf veroorzaakt heeft.
sela schreef: want God laat je soms in die ruimte gaan..
welke ruimte?
Optimatus schreef:God heeft Noach beloofd niet nog eens een zondvloed op de mensheid los te laten. Ik geloof dan ook niet dat God die vloedgolf veroorzaakt heeft.
sela schreef:
als ik mee zou gaan in je beredenering dan moet ik kinderen die misbruikt worden ook zien als straf op de zonde. waarom moet een kind dat voor de menscheid ondergaan? ik ben er niet uit. dus neem ik er [nog] geen stelling over in.
jas schreef:sela schreef:
als ik mee zou gaan in je beredenering dan moet ik kinderen die misbruikt worden ook zien als straf op de zonde. waarom moet een kind dat voor de menscheid ondergaan? ik ben er niet uit. dus neem ik er [nog] geen stelling over in.
En wie zegt er dat die kinderen nu niet beter af zijn? Of denk je dat God ook kinderen misbruikt?
kurtyo schreef:Ik ben het niet met mensen eens die deze ramp als godsoordeel zien. Aan de andere kant gebeurt niets als God het niet wil, dus in dat geval is de god van Riska, Optimatus, e.a. een andere dan de Bijbelse God. Echter, Satan is er ook. Hij is minder machtig maar dat neemt niet weg dat hij heel veel kan hier op aarde... Wat doen we daarmee?
Riska schreef:Als ik lees over wat hier allemaal gezegd wordt dan denk ik: Christus wordt opnieuw gekruisigd. Het was voor niets kennelijk, want de straffende God is nog altijd gelijk.
Met dit alles zeg ik dus nog een keer: Mijn God is een liefdevolle God. Dat wil niet zeggen dat Hij alles door de vingers ziet, maar de straf heeft Christus voor ons gedragen.
En me daarvan dagelijks bewust probeer ik zo dicht mogelijk bij Hem te blijven en voor zover dat in mijn vermogen ligt Hem geen verdriet te doen. En waar dat toch gebeurt mag ik 's avonds voor het slapen gaan dat voor Hem neerleggen en weten dat ik vergeven ben in Christus.
Riska
Satan is de aap van God...jas schreef:kurtyo schreef:Ik ben het niet met mensen eens die deze ramp als godsoordeel zien. Aan de andere kant gebeurt niets als God het niet wil, dus in dat geval is de god van Riska, Optimatus, e.a. een andere dan de Bijbelse God. Echter, Satan is er ook. Hij is minder machtig maar dat neemt niet weg dat hij heel veel kan hier op aarde... Wat doen we daarmee?
De macht van satan is een macht die uit God is. Een gedelegeerde macht, geen autonome. Zie in de geschiedenis van Job hoe hij in alles toestemming van God moest krijgen om zijn gang te gaan.
Daarom zeg ik, dit was van God, ook al zou satan het hebben uitgevoerd.
jas schreef:Riska schreef:Als ik lees over wat hier allemaal gezegd wordt dan denk ik: Christus wordt opnieuw gekruisigd. Het was voor niets kennelijk, want de straffende God is nog altijd gelijk.
Met dit alles zeg ik dus nog een keer: Mijn God is een liefdevolle God. Dat wil niet zeggen dat Hij alles door de vingers ziet, maar de straf heeft Christus voor ons gedragen.
En me daarvan dagelijks bewust probeer ik zo dicht mogelijk bij Hem te blijven en voor zover dat in mijn vermogen ligt Hem geen verdriet te doen. En waar dat toch gebeurt mag ik 's avonds voor het slapen gaan dat voor Hem neerleggen en weten dat ik vergeven ben in Christus.
Riska
Jij verkondigt een onbijbelse sadistische algemene verzoeningsleer. Sadistisch, ja. Denk daar maar eens over na.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten