wedergeboorte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 30 mei 2003 17:13

Dus jij denkt dat je als je dood bent jij je ook alsnog kunt bekeren?
Als je voor de rechterstoel verschijnt zal je niet meer een keuze voor of tegen God kunnen maken. Dus bekeren (je omkeren) kan dan niet meer.
Lees maar eens Mattheus 25. Daar wordt dus direct scheiding gemaak tussen de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen.
En er kan niemand meer zeggen dat de keus op aarde niet geod was en hij zich alsnog wil bekeren.

joris

Berichtdoor joris » 22 jun 2003 22:06

Ben jij al wedergeboren?

joepie

Berichtdoor joepie » 22 jun 2003 22:14

Ja en jij?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 jun 2003 08:49

Ik ben inmiddels deel van Zijn kudde en deel ook in Zijn gaven aan de kudde, maar ik merk nog heel sterk dat mijn oude vlees groots aanwezig is in mijn lichaam en dat moet dus nog grotendeels gebeuren: Het afsterven van de oude mens en het opstaan van de nieuwe.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 jun 2003 09:40

Dus jij denkt dat je als je dood bent jij je ook alsnog kunt bekeren?
Als je voor de rechterstoel verschijnt zal je niet meer een keuze voor of tegen God kunnen maken. Dus bekeren (je omkeren) kan dan niet meer.
Lees maar eens Mattheus 25. Daar wordt dus direct scheiding gemaak tussen de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen.
En er kan niemand meer zeggen dat de keus op aarde niet geod was en hij zich alsnog wil bekeren.
sommige mensen hebben deze keuze sowieso niet kunnen maken, vanwege het simpele feit dat ze nooit van God gehoord hebben.... tuurlijk kan omkeren altijd. Hoe zou God daar ooit op tegen kunnen zijn?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 23 jun 2003 18:49

is geloven eigenlijk hetzelfde als wedergeboorte? Dan heb ik het wel over het échte geloof. Of moet er dan nog wat anders gebeuren?
Of misschien, komt geloof na wedergeboorte, of wedergeboorte na geloof? Of is het hetzelfde?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 23 jun 2003 23:05

lizzz schreef:is geloven eigenlijk hetzelfde als wedergeboorte? Dan heb ik het wel over het échte geloof. Of moet er dan nog wat anders gebeuren?
Of misschien, komt geloof na wedergeboorte, of wedergeboorte na geloof? Of is het hetzelfde?

moeilijk is dat he. Ik denk dat je eerst moet geloven, anders zie je zelf immers het nutvan wedergeboorte niet in. Ik geloof dat he tonze taak is ons te bekeren, uiteraard geleid door God, maar dat God ons wedergeboren laat worden. En voor mij is dat het moment geweest waarop ik heel duidelijk een beslissing heb genomen voortaan meer voor God te willen leven en meer serieus bezig te willen zijn met zijn wil in mijn leven. En op dat moment leek het alsof het dak van de stad afging. Dat is heel raar, dat is een beschrijving die veel mensen geven. De wereld wordt ruimer omdat je de grootste last van je leven in de handen van JEzus legt.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jun 2003 11:42

maar als je nu echt gelooft, en je leven door God laat leven, ben je dan wedergeboren, of hoeft dat niet zo te zijn?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 11:44

hoezo zou dat niet zo zijn dan :?:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jun 2003 11:47

nou, ik geloof. Ik kan niet leven zonder God, maar ik heb niet echt iets meegemaakt dat ik wedergeboorte zou noemen. Dus ik vraag me af of dat iets anders is.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 11:52

Je gelooft dat Jezus ook voor jouw zonden gestorven is?
Dan ben je gelovig = wedergeboren.

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jun 2003 11:55

Okee,

even een snelle reactie, In de Bijbel wordt in verband met de wedergeboorte gezegd, "De wind (of Geest) waait waarheen hij wil, en niemand weet waar hij vandaan komt" De wedergeboorte is denk ik vooral te herkennen aan zijn gevolgen, niet aan het punt zelf.

Als ik op mijn eigen geheugen en bewustzijn afga, durf ik niet te zeggen dat ik zoiets als mijn geboorte heb meegemaakt. Toch is het feit dat ik hier zit te tikken wel een duidelijk bewijs dat ik geboren ben, denk ik.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jun 2003 12:26

ja, lijkt me ook wel. Maar als ik zeg (vooral bij gereformeerde gezindte) dat ik in God geloof, en in Jezus als mijn Verlosser, volgt vaak de vraag of ik wedergeboren ben. Daarom vroeg ik me af of geloven nu het zelfde is als wedergeboren zijn?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 12:27

Antwoord: ja :D

Goodbye.

lizzz
Luitenant