Daniëlkamp

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Clarabella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Clarabella » 01 aug 2005 20:43

Kweet niet wat jullie voor beeld hebben van Danielkampen. Wel erg negatief hoor!! Als je het met de regels niet eens ben, ga je toch niet mee?? Waarom zou je als meisje perse een broek aan moeten als dat niet nodig is..
Trouwens, hoezo moeten ze steeds meer moeite doen om mensen van boven de twaalf te trekken? De meeste kampen zijn binnnen een week vol. Velen moeten genoegen nemen met een tweede keus. Vaak komt het door de datum als een kamp niet snel vol is.
Verder ben ik blij dat er nog kampen zijn waar ik volgens MIJN principes naar toe kan. Vaak word je al uitgelachen als je als meisje zegt dat je geen broeken draagt.
En ook nog, ik ben ook op kamp geweest maar het werd aan de deelnemers gevraagd of ze hun instrument mee wilden nemen.....
iedereen zit tegenwoordig maar om opwekkingsliederen te zeuren. Gewone gezangen of psalmen vind ik mooier . Ga ze maar eens goed lezen.
Eén gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen antwoorden.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 01 aug 2005 22:25

Ik heb een zeer leuk Danielkamp geleid, jawel :D

Ik geloof niet dat het gezelligheids en lachgehalte, plus de waarde van de bezinnende momenten erg veel te maken had met de identiteit en de regels van het kamp.
Wel aan de sfeer in de groep en de leiding. Dat lijkt mij het belangrijkst.

Zelf was ik nooit een kamp-type, ik ging liever met vrienden trektochten maken, maar was ik het wel geweest, had ik gerust voor een Danielkamp gekozen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

oelewapper
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor oelewapper » 02 aug 2005 12:50

meschianza, welk kamp heb jij geleid? ik heb zelf ook echt een super kamp gehad in Gengenbach. Gave groep, goeie leiding! Echt een paar reünies waard :P :wink:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 aug 2005 21:43

Ik ben ook 2 keer met een D-kamp mee geweest, en ik vond et geweldig gaaf!!! :D :D :D

Liselotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liselotje » 13 sep 2005 19:27

Nou, ik kan iedereen aanraden om een kamp te gaan leiden!!
Het was echt super gaaf. Alleen al het omgaan met de kinderen!!
Het was een heerlijke week. Ik kan het niet anders zeggen. :D :D :D
I don't know what the future holds, but I know Who holds it!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 sep 2005 09:33

Liselotje schreef:Nou, ik kan iedereen aanraden om een kamp te gaan leiden!!
Het was echt super gaaf. Alleen al het omgaan met de kinderen!!
Het was een heerlijke week. Ik kan het niet anders zeggen. :D :D :D

Waar ben je heen geweest??? Ik heb ook een kinderkamp geleid, het was super gaaf!!! Als het mee zit ga ik volgend jaar weer!!! Ben naar Oudemirdum geweest.

Liselotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liselotje » 14 sep 2005 16:07

Waar ben je heen geweest??? Ik heb ook een kinderkamp geleid, het was super gaaf!!! Als het mee zit ga ik volgend jaar weer!!! Ben naar Oudemirdum geweest.

Ik ben naar St. Jansklooster 4 geweest. De laatste week en dus ook de tenten afbreken. :|
Ben jij ook voor het eerst geweest?
Ik ga zeker te weten volgend jaar weer! Twas gewoon super geweldig. :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 sep 2005 22:36

Liselotje schreef:

Ik ben naar St. Jansklooster 4 geweest. De laatste week en dus ook de tenten afbreken. :|

Leuk joh!!! Had je soms Jeltje in de groep (als kind dan)? Ik ben ook voort eerst geweest, echt super leuk!!! Ga je volgend jaar weer kinderkamp leiden of nu een jongens/meisjes kamp? (als ik het doe weer kinderkamp denk, maar weet nog niet of ik volgend jaar ga ivm trouwen ed)

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 sep 2005 13:14

Evelien schreef:
mini schreef:naja zeg, wat een kinderachtige reacties :roll: . Op gereformeerde scholen worden vaak ook alleen maar gereformeerde leerkrachten aangenomen, op refoscholen vaak ook alleen maar leerkrachten die van een refo-kerk zijn. lekker boeiend. Ze zijn toch niet voor niets van een kerk. Jij hebt er voor gekozen om naar een andere kerk te gaan, niet zij. en daar ging het hier niet over. er werd gevraagt wie er op danielkamp gingen.

Ikke niet :lol:

*gaat heel kinderachtig op mini reageren: ik ken refo scholen waar zelfs vrijgemaakte en gereformeerde leerkrachten les geven* :wink: :wink:

Dit is flauw.

Ik ben een aantal keren mee geweest, vondt het de alle aantal keren niks aan. MAar goed.

dit vind ik zo erg. ik mocht wel op een refo school stage lopen (ben hervormd) maar ik kreeg de baan die er was niet! terwijl ze wel vinden dat ik een goeie kracht was!???

wat is hier mis.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 sep 2005 14:14

dit vind ik zo erg. ik mocht wel op een refo school stage lopen (ben hervormd) maar ik kreeg de baan die er was niet! terwijl ze wel vinden dat ik een goeie kracht was!???
Het kan zijn dat er nog andere waren die en goed en beter bij de visie van de school past..

Dat over die reformatorische scholen dat daar GKV'ers en Gereformeerden zouden lesgeven, ik vermoed dat dit geen reformatorische scholen zijn maar prot.chr scholen. Voor reformatorische scholen moet je echt lid zijn van bepaalde kerk.. In rijssen worden mensen van de syrisch orthodoxe kerk niet toegelaten (stemmen vaak SGP)..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 22 sep 2005 15:56

Nee er was niemand anders...
Esra was de enige kracht en haar collega's wilden haar graag hebben. Het enige wat het in de weg stond waren de statuten van de school. Ze mocht er niet komen werken omdat ze niet gereformeerd was.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 22 sep 2005 16:40

Raido schreef:Dat over die reformatorische scholen dat daar GKV'ers en Gereformeerden zouden lesgeven, ik vermoed dat dit geen reformatorische scholen zijn maar prot.chr scholen. Voor reformatorische scholen moet je echt lid zijn van bepaalde kerk.. In rijssen worden mensen van de syrisch orthodoxe kerk niet toegelaten (stemmen vaak SGP)..

Eejjjj praat veur je eign durp ;)
De reformatorische school alhier ter plaatse heeft zn leerkrachten uit de achterban, de aanleverende ouders zeg maar ;) Indien mogelijk wordt er bij het aannemen wel gekeken naar de verdeling van het huidige leerkrachten bestand. Overigens hebben eerst vakinhoudelijke kwaliteiten de voorkeur, en pas daarna de kerkelijke verdeling naar rato.
Leerkrachten dienen afkomstig te zijn uit de in de reformatorische kerken, de achterban zeg maar. Ook een hersteld hervormde juffrouw is op deze school aanwezig. Voorheen zijn er juffrouwen geweest die uit de hervormde kerk kwamen en nu PKN zouden zijn.
Verder worden kinderen uit Egyptisch Koptische kerken of Syrisch Orthodoxe kerken hier wel toegelaten (evenals andere "randgevallen" (slechte term maar weet geen betere). Leerkrachten zal men echter uit die kerken niet betrekken omdat deze niet in de statuten staan vermeld.

Vrouwen mogen niet in de SGP omdat dat in de statuten staat. Esra mag niet op een school werken omdat de statuten andere kerkverbanden voorschrijven. Consequent is het wel, de vraag is of het leuk is en of je het er mee eens bent.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 22 sep 2005 16:42

Ohwjah.

:?db

Tgingoverkampen

Solly :oops:
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2005 19:41

:mrgreen:

Liselotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liselotje » 03 okt 2005 18:03

lammetje schreef:
Liselotje schreef:

Leuk joh!!! Had je soms Jeltje in de groep (als kind dan)? Ik ben ook voort eerst geweest, echt super leuk!!! Ga je volgend jaar weer kinderkamp leiden of nu een jongens/meisjes kamp? (als ik het doe weer kinderkamp denk, maar weet nog niet of ik volgend jaar ga ivm trouwen ed)

Nee, ik had geen Jeltje in de groep. Die zal dan wel naar 1 van de eerdere kampen geweest zijn.
Welke groep heb jij geleid dan? Ik ga volgend jaar weer een kamp leiden. Samen met mn vriend. Ook weer een kinderkamp. Een jongens/meisjeskamp mag ik niet, omdat ik hervormd ben.
Maar ik denk dat ik sowieso een kinderkamp toch iets leuker vind. Alleen is het wel soms een heel groot verschil. In leeftijd bedoel ik. Je hebt echt nog van die kinderen en anderen zijn al pubers! Maar daarom is het juist leuk! Volgende week zaterdag hebben we een reunie van de staf. Wordt gezellig!! :D

Terug naar “Archief”