masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 20:25

hijwel schreef:
Aragorn schreef:
hijwel schreef:
Aragorn schreef:
hijwel schreef:Jezus wil bij ons zijn, en alles met ons delen, ook ons sex leven.

Met eerbied gesproken: nee dank U. :roll: Dat wil natuurlijk niet zeggen dat seks en geloof los van elkaar staan, maar je formulering is een beetje jammer. :wink:

ach ja.. wat is jammer :wink:

delen.. :roll: ja Jezus wil genieten van ons sex leven, hij wil genieten van zijn eigen uitvinding. (sex is tenslotten een uitvinding die rechtstreeks uit de hemel komt)

Sorry, dit klinkt nog fouter :mrgreen: , maar misschien ben ik wel erg dirty minded.. :|

haha ja ik vindt het niet gek klinken of zo.

kan je je niet voorstellen dat God er van geniet?

Nouja, ik kan me best voorstellen dat God ervan geniet dat mensen elkaar hartelijk liefhebben en ook dat ze dat uiten op een manier die Hijzelf zo bedoeld heeft. Maar zoals jij het zei leek het net alsof God vanuit de hemel als een soort voyeur live-seks zit te kijken ofzo. :o

Maar ik denk dat je bedoelt dat je ook God's zegen over je seksleven kunt/moet vragen en dat je Hem er ook voor mag/moet danken, klopt dat? In dat geval ben ik het er wel mee eens.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 20:47

Aragorn schreef:Nouja, ik kan me best voorstellen dat God ervan geniet dat mensen elkaar hartelijk liefhebben en ook dat ze dat uiten op een manier die Hijzelf zo bedoeld heeft. Maar zoals jij het zei leek het net alsof God vanuit de hemel als een soort voyeur live-seks zit te kijken ofzo. :o

Maar ik denk dat je bedoelt dat je ook God's zegen over je seksleven kunt/moet vragen en dat je Hem er ook voor mag/moet danken, klopt dat? In dat geval ben ik het er wel mee eens.

ja zo ongeveer.

aleen mischien nog iets dieper. Dat je God ook ervaart als je daadwerkelijk de liefde aan het bedrijven ben. In je sex heb je Gods Geest ook nodig. Zonder God Geest kan jou gevoel de overhand krijgen, terwijl we gelijd moeten worden door de Geest (zelfbeheersing, zachtmoedigheid liefde enz).

En ik bedoel daar niks geks mee, Jezus moet gewoon in ons hele leven centraal staan. (zelfs in ons sex leven)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 20:58

hijwel schreef:In je sex heb je Gods Geest ook nodig. Zonder God Geest kan jou gevoel de overhand krijgen, terwijl we gelijd moeten worden door de Geest (zelfbeheersing, zachtmoedigheid liefde enz).

Sorry hoor, maar dit klinkt onzinnig (wellicht bedoel je het goed)
God heeft je juist dat gevoel gegeven. En als je daarvan geniet mag je je voor 100% laten gaan. Je partner wil eens goed vastgepakt worden en jij zegt dan: nee, ik moet zachtmoedig zijn?

En weer dwalen we steeds verder af.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 dec 2004 21:06

Beste allemaal!

Ik heb veel gelezen in dit topic! bedenk dat je lichaam een tempel van de heilige geest is! dus zaad op wekken met een vrouw in gedachte is zonde

Toch is masturberen een fase in het leven van een man! zodat hij leert omgaan met zijn sexuele kracht! :!: :!:

mag je dan zoals JAS zegt het gelijk stellen met homogemeenschap!!! :!: :!:
nee denk niet!

even genuanceerd!

1 nee, het is een levens fase om je zelf te leren kennen! en om je vrouw je liefde recht te geven! en je kracht te kennen!

2 Ja als je doorgaat als je je kracht ken! en je je zelf verzoekt! dan zal je zonde doen! maar valt niet direct gelijk te schakelen! met homosex!

de enige vergelijking met homo sex = zonde! :!: :!:

mijn ervaring is lang heeft het geduurd voor ik mijn kracht heb kunnen
bedwingen! veel pijn en verdriet en toch gebeurde het weer!
je zonde belijdt omdat het je geen voldoening geeft! :cry:

En nu mag ik me zelf bedwingen!in Gods kracht! dat ik toch nog een keer gevallen ben is zeker waar!

Maar jouw zaad zal vanzelf komen in een droom inplaats van zelf opwekken!

mondriaan!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2004 21:09

Sjonge Mondriaan, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Zonder uitroeptekens begrijpen we het ook wel.

Maar vind jij masturberen dan ook zonde binnen het huwelijk met je eigen partner in gedachten? En als het je lukt om 't te doen zonder in gedachten te ver te gaan?

Ik vraag me trouwens af hoe jullie denken over het verlangen naar meer als je met je vriend(in) aan het knuffelen bent, waar ligt dan je grens? Ik denk dat elk verliefd stel wel naar seks verlangt.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 21:25

Mondriaan schreef:Beste allemaal!

Ik heb veel gelezen in dit topic! bedenk dat je lichaam een tempel van de heilige geest is! dus zaad op wekken met een vrouw in gedachte is zonde

ja, dat geldt voor mij ook

Toch is masturberen een fase in het leven van een man! zodat hij leert omgaan met zijn sexuele kracht! :!: :!:

bullsh........ sorry stierenpoep

nee denk niet!

even genuanceerd!

let op: "genuanceerd!"
1 nee, het is een levens fase om je zelf te leren kennen! en om je vrouw je liefde recht te geven! en je kracht te kennen!

zie boven over die stieren

????

Alsof "genieten van je eigen lichaam" altijd met zaad te maken heeft.
Net zomin als seksueel contact met je partner altijd tot een explosie moet leiden.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 dec 2004 21:44

Lalage schreef:Sjonge Mondriaan, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Zonder uitroeptekens begrijpen we het ook wel
.

oke ik zal niet meer schreeuwen.

Ik zei 1 het is fase je kracht leren kennen maar je mag mijns inziens niet een vrouw in gedachte nemen en dan doen of je gemeenschap hebt!

Maar vind jij masturberen dan ook zonde binnen het huwelijk met je eigen partner in gedachten? En als het je lukt om 't te doen zonder in gedachten te ver te gaan?

Dat kun je op verschillende reden in huwlijk doen zal ervan afhangen!
Je hebt je vrouw en het zal op plaats 1 staan dat je liefde geeft met gemeenschap! dus zal bevredigen pas als er lange tijd geen gemeenschap kan zijn! en wat ik zei een droom kun je niet tegen houden!
die zal komen!
Vertel me eens wat jij dan vind wat kan :?:

Ik vraag me trouwens af hoe jullie denken over het verlangen naar meer als je met je vriend(in) aan het knuffelen bent, waar ligt dan je grens?
Ik denk dat elk verliefd stel wel naar seks verlangt.

Ja ik weet dat verlangen dan sterk wordt! maar praat! en ga niet verder samen als dat je afgesproken hebt wat kan!

Ik denk dat het erg belangrijk is om dat je geweten aangeeft! dus optijd
aangeven aan ander dat je een grens bereikt!

maar je mag in woorden denk wel een verlangen uitten als je elkaar er mee steunt. wel grens weten!

ik hoor wel als je meer vragen hebt! mondriaan

Q-Pounder
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Q-Pounder » 22 dec 2004 21:55

Mondriaan schreef:Ik zei 1 het is fase je kracht leren kennen maar je mag mijns inziens niet een vrouw in gedachte nemen en dan doen of je gemeenschap hebt!
Die vat ik even niet. Je bedoelt dat je masturberen een fase van het leven vindt. Maar dat je geen vrouw in gedacht mag nemen tijdens het masturberen. Volgens zijn masturberen en een vrouw in je gedachte nemen onafscheidelijk (tenzij je een vrouw ben, dan geldt het voor mannen in je gedachtes nemen). Anders zou ik wel willen weten hoe je wilt masturberen zonder een vrouw in gedachte nemen (deze zin is een beetje krom, ik bedoel het iig goed; en ik zou niet weten hoe ik deze zin moet ombouwen zodat ie niet fout geinterpreteerd kan worden).
Vanaf de maan zijn twee dingen te zien; de Chinese muur en mijn Ego.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 dec 2004 22:01

Zareb schreef:
Mondriaan schreef:Beste allemaal!

ja, dat geldt voor mij ook 1

bullsh........ sorry stierenpoep 2
nee denk niet!

even genuanceerd!

let op: "genuanceerd!" 3

zie boven over die stieren 4

???? 5

Alsof "genieten van je eigen lichaam" altijd met zaad te maken heeft.
Net zomin als seksueel contact met je partner altijd tot een explosie moet leiden.
6

Ik antwoord met nummers!

1 denk dat we daar gelijk in denken!

2 dat is geen argument! verklaar je nader :?:

3 is taal fout! volgende keer beter!

4 ??? :?: leg nader uit wat je bedoel..

5 zoals JAS topic begon ben niet met die stelling eens omdat het enige vergelijk is dat het zonde is! verder denk geen verband

6 bedoel dat je niet altijd als gemeenschap niet mogelijk is je dat met zelfbevredigen hoeft op te lossen! omdat het vanzelf met een "nattedroom" komt!

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 dec 2004 22:06

Q-Pounder schreef:
Mondriaan schreef:Ik zei 1 het is fase je kracht leren kennen maar je mag mijns inziens niet een vrouw in gedachte nemen en dan doen of je gemeenschap hebt!
Die vat ik even niet. Je bedoelt dat je masturberen een fase van het leven vindt. Maar dat je geen vrouw in gedacht mag nemen tijdens het masturberen. Volgens zijn masturberen en een vrouw in je gedachte nemen onafscheidelijk (tenzij je een vrouw ben, dan geldt het voor mannen in je gedachtes nemen). Anders zou ik wel willen weten hoe je wilt masturberen zonder een vrouw in gedachte nemen (deze zin is een beetje krom, ik bedoel het iig goed; en ik zou niet weten hoe ik deze zin moet ombouwen zodat ie niet fout geinterpreteerd kan worden).

Ik bedoel een bekend persoon voor je halen! dat dat fout is!
dat je wel een vrouw voor je haalt als je je zelf leert kennen en je zelf bevrediging doet! maar dan is dat niet reeel

het kan krom over komen maar hoop dat je me begrijpt!

Q-Pounder
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Q-Pounder » 22 dec 2004 22:15

Hoe kan jij jezelf leren kennen als je niet aan een vrouw denk? Aan een auto denken ofzo :? ?
Vanaf de maan zijn twee dingen te zien; de Chinese muur en mijn Ego.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 22:20

PeterD schreef:Sorry mensen, op deze manier kan ik niet discussieren.

Als jij jas, een discussie op wil zetten over jouw stelling, en wij reageren daar op door ons ten zeerste af te vragen of zelfbevrediging nou echt wel zondig is, en jij die discussie nu af probeer te kappen, verlaat ik per direct dit topic.

Om inhoudelijk op de stelling te kunnen reageren moeten we wel op één lijn zitten qua zondebesef denk ik... En dat zitten we niet, en je geeft aan er niet verder over te willen praten.
Jammer.

Ga samen gerust verder, ik kijk af en toe wel mee.

Wat een vluchtgedrag van jou. Nergens heb ik gezegd er niet over te willen praten. Je gaat alleen niet inhoudelijk op mijn argumenten in, dat vind ik jammer. Je zegt dat je je ten zeerste afvraagt of zelfbevrediging zondig is, maar dat is niet waar. Je vraagt het je niet af, je stelt expliciet dat het niet zo is.
Wat dat zondebesef betreft, het is onzin dat we op één lijn zouden moeten zitten. Op basis van de teksten die ik uit het NT geplaatst heb, ben ik van mening dat het zonde is. Je geeft geen antwoord op de vragen:
Wat is onreinheid en wat wordt bedoeld met schandelijke beweging?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 22:22

Zareb schreef:
hijwel schreef:In je sex heb je Gods Geest ook nodig. Zonder God Geest kan jou gevoel de overhand krijgen, terwijl we gelijd moeten worden door de Geest (zelfbeheersing, zachtmoedigheid liefde enz).

Sorry hoor, maar dit klinkt onzinnig (wellicht bedoel je het goed)
God heeft je juist dat gevoel gegeven. En als je daarvan geniet mag je je voor 100% laten gaan. Je partner wil eens goed vastgepakt worden en jij zegt dan: nee, ik moet zachtmoedig zijn?

En weer dwalen we steeds verder af.

tuurlijk moet je gevoel niet loskoppelen van je sex. Je gevoel/gevoelens zijn iets geweldigs. En natuurlijk mag je je gevoel volgen, zolang je gevoel maar niet gaat overheersen.
Er zitten nog zoveel verkeerde gevoelens in ons die onze sex de verkeerde kant op kan sturen. Daarom is het zo belangrijk om je als eerste te laten leiden door de Geest, (zodat Jezus liefde, zelfbeheersing enz, in jou is) dan kan je pas geweldig vrijen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 22 dec 2004 22:23

Q-Pounder schreef:Hoe kan jij jezelf leren kennen als je niet aan een vrouw denk? Aan een auto denken ofzo :? ?

Je hebt gelijk dat je wel aan een vrouw denkt!

Toch hoort dat bij die ontwikkeling van je zelf! alleen ga je verder als je een meisje die je kend in gedachte neemt! en daar in gedachte het mee doet! ben je wel fout bezig!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 22:30

jas schreef:Wat een vluchtgedrag van jou. Nergens heb ik gezegd er niet over te willen praten. Je gaat alleen niet inhoudelijk op mijn argumenten in, dat vind ik jammer. Je zegt dat je je ten zeerste afvraagt of zelfbevrediging zondig is, maar dat is niet waar. Je vraagt het je niet af, je stelt expliciet dat het niet zo is.
Wat dat zondebesef betreft, het is onzin dat we op één lijn zouden moeten zitten. Op basis van de teksten die ik uit het NT geplaatst heb, ben ik van mening dat het zonde is. Je geeft geen antwoord op de vragen:
Wat is onreinheid en wat wordt bedoeld met schandelijke beweging?

Leuk topic dit. Eerst was ik een leugenaar, daarna naïef, en nu ben ik op de vlucht. :lol:

Beste Jas,

Hierbij wil ik mijn excuus aanbieden voor de keren dat ik niet op jouw gefundeerde stellingen heb gereageerd. Graag wil ik van jouw kant een beetje medewerking om ze te vinden.
Ik heb gereageerd vanuit mijn optiek, en die houdt in dat ik de mening ben toegedaan dat het niet zondig is mits je een andere man/vrouw in gedachten hebt dan je eigen man/vrouw. Iedere keer dat jij reageerde was dat vanuit de optiek dat zelfbevrediging per definitie fout is.
Mijnheer Jas, ook hiervoor mijn excuus. Ik heb een mening, sorry daarvoor.

Voor ik eventueel verder inhoudelijk inga op jouw "onreinheid en schandelijke bewegingen" vind ik het wel net zo prettig als je even antwoord geeft op mijn vraag over het snoepje.

Omdat er veel nieuwe mensen inmiddels bijgekomen zijn zal ik hem herhalen.

Er werd op een gegeven moment gesteld dat zelfbevrediging fout is omdat het ik-gericht zou zijn en niets met liefde te maken had. Het was een begeerte.
Ik heb het toen vergeleken met het eten van een snoepje. Ook iets wat je begeert te eten, wat puur voor het genot is en niets met liefde te maken heeft.
Ik vroeg me serieus af of het eten van een snoepje tegenwoordig ook al zonde geworden is.

:|

Terug naar “Archief”