Zijn we niet alle kinderen van God ?
En als besprenkelen het zelfde is als onderdompelen vraag ik mij af waarom de beschreven dopen in de Bijbel in open water plaatsvond .
er worden veel meningen getypt , echter maar weinig onderbouwd .
De Doop is niet bepalend voor je redding word er dan geschreven . om even later in 25 zinnen vanuit een doopformulier van alles en nog wat aan te halen .
als je je als lid van de CGK als volwassenne laat dopen terwijl je als kind was gedoopt . en er zijn er wel meer hoor ! Kan je volgens de kerkorde de kerk uitgezet worden als lid . je mag wel lid blijven als je verder je mond maar houd .
Als je als kind gedoopt bent en je wilt wat taken op je nemen in een of andere Christen gemeente ligt dat ook niet zo makkelijk .
Echter wat mij opvalt is dat de meeste Christenen met een bediening in de vorm van de charismatische kerk deze alle zover ik weet als volwassenen zijn gedoopt , dat gaf mij te denken .
geen voorwaarde die geloofs doop , maar dan toch wel een te passeren station om verder te groeien in geloof ?
Laten we elkaar niet bevechten met een welles of nietes spelletje , leg het in gebed voor aan de Heer en Koning van de Gemeente - Jezus - Hij zal je antwoord geven .
uit liefde voor wat Hij gedaan heeft voor jou en mij