meschianza schreef:jas schreef:sparow schreef:Jij snapt hem Meschianza.
Ik niet. Werkt God ook door een leugenleer? Zijn alle afsplitsingen overbodig geweest? Geef daar dan eens antwoord op. Moeten we allemaal rk worden, of pkn, of baptist? Als het er toch niet toe doet kunnen we kiezen.
Je moet eerste plaats kiezen voor God en de bijbel. Om in het licht van de waarheid van de bijbel te leven. Voor de kerk, kerkelijke cultuur, leer kies je daarna, omdat je daarin thuis voelt, omdat je denkt: ja, hier wordt zuiver uitgelegd, hier spreekt de bijbel. En dat je daarvanuit je zorgen hebt over de leer in andere kerken, okee, maar bestempel dit niet als leugenleer, dat God daar geen mensen zal bekeren. Dat God geen Katholiek in zijn hart zal raken. Of een baptist. Ik weet zeker dat daar net zo goed kinderen van God leven.
Wie weet, heeft iedere leer zijn hiaten, van reformatorische leer tot de Baptisen. Maar omdat ze 1 zijn in de Waarheid: Jezus Christus, Zoon van God, nog geen leugenleer.
Alleen een leer, die loochent dat Jezus niet de Weg, de Waarheid en het leven is, is een leugenleer. DAar waarschuwd de bijbel voor.
Als je mijn postings goed leest, zul je nergens tegenkomen dat ik zeg dat iemand met een ander geloof niet bekeerd kan worden. Ik zeg alleen dat ik met minder dan wat ik nu heb geen genoegen neem. En ja, rk is een leugenleer, en ja, arminiaans is een leugenleer, en ja islam is een leugenleer. Dat mag tegenwoordig niet meer gezegd worden geloof ik, maar daar heb ik mooi geen boodschap aan. Ik ben geen gezant van het vaticaan, ik ben geen gezant van arminius en ik ben ook geen gezant van mohammed, ik ben een gezant van Jezus Christus en als zodanig bestrijd ik alles wat buiten Hem is omdat het geen eeuwigheidswaarde heeft. Het is lucht en leegte, oftewel het is al ijdelheid.