Arafat overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 nov 2004 12:11

Dat Raido terroristen in bescherming neemt door de terreurdaden van de Palestijnen gerechtvaardigd te noemen zegt genoeg.

Ik wens helemaal niet Saddam Hoessin, Osama Bin Laden etc. dood, ik wens wel dat zij gestopt worden. En is dat toevallig omdat zij een natuurlijke dood sterven dan is dat mooi meegenomen.

Daarnaast vind ik jouw visie op Simson erg interessant. Leg uit waarom volgens jou Simson een terrorist was.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2004 12:33

Hij wilde de aanvallen van de Filistijnen stoppen, maar omdat Israel geen echt leger meer hand gebeurde dat op andere manieren, hij dode 200 man (met die overkleden), hij stak hun koren in de hens (met die vossen), hij liet een tempel instorten (laatste daad), was dat rechtvaardige oorlog voering? Daar zaten 3000 mannen en vrouwen, maar ook 3000 soldaten? Ook pleegde hij zelfmoord...
Laatst gewijzigd door Raido op 18 nov 2004 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 18 nov 2004 12:53

Sinds wanneer zijn Filistijnen Palestijnen?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2004 12:55

Sorry maakte een foutje, toch is het waarschijnlijk dat de Filistijnen de voor ouders van onze grote vrienden waren

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 18 nov 2004 12:58

Raido schreef:Hij wilde de aanvallen van de Filistijnen stoppen, maar omdat Israel geen echt leger meer hand gebeurde dat op andere manieren, hij dode 200 man (met die overkleden), hij stak hun koren in de hens (met die vossen), hij liet een tempel instorten (laatste daad), was dat rechtvaardige oorlog voering? Daar zaten 3000 mannen en vrouwen, maar ook 3000 soldaten? Ook pleegde hij zelfmoord...

Ik vraag me af of de dood van Simson onder het kopje zelfmoord hoort. Hij wist dat zijn leven ten einde was en wilde God verheerlijken door in zijn dood zoveel vijanden mee te slepen. Hij wist dat hij het instrument van God was daarin. Zelfmoord is meer een uiting van totale wanhoop en ik denk niet dat Simson zo iemand was, vooral niet omdat hij merkte dat God bij hem was.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2004 13:07

Hydro schreef:Ik vraag me af of de dood van Simson onder het kopje zelfmoord hoort. Hij wist dat zijn leven ten einde was en wilde God verheerlijken door in zijn dood zoveel vijanden mee te slepen. Hij wist dat hij het instrument van God was daarin. Zelfmoord is meer een uiting van totale wanhoop en ik denk niet dat Simson zo iemand was, vooral niet omdat hij merkte dat God bij hem was.

En zo de palestijnen die zich zelf op blazen, geen uitzicht, en verheerlijken hun God (van uit hun perspectief)... Van uit het perspectief van Simson geen leven meer had, en het einde naderd, mag een bekeerd iemand dan euthanasie plegen? en zo bij God komen om Hem te loven en te prijzen

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 nov 2004 13:08

Dit is voorwaar een interessante discussie, maar leidt een beetje van het onderwerp af. Laten we het daarom over de dood van Arafat en de gevolgen daarvan hebben.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2004 13:13

Terug naar “Archief”