(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 nov 2004 12:23

hoeii ik ben een zot :D

Nahja, niemand is perfect, dus waarom ik wel? :)

jas schreef:Nergens staat dat de antichrist zich zal voordoen als Jezus. Er staat dat de antichrist zal ontkennen dat Jezus de Zoon van God is en Zijn vleeswording tot mens. Dat profiel past bij Collateral. Hij krabbelde wel weer terug over de historische Jezus, maar in elk geval suggereert hij op subtiele wijze dat eigenlijk de hele Bijbel maar kolder is, en ook het bestaan van Jezus. Hij is dus met recht de antichrist

Er staat dat de antichrist zal komen als een engel des lichts toch? ik vind Collateral niet in dat profiel passen. Jij wel?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

sela

Berichtdoor sela » 04 nov 2004 12:32

Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 12:46

JialiKelly schreef:hoeii ik ben een zot :D

Nahja, niemand is perfect, dus waarom ik wel? :)

jas schreef:Nergens staat dat de antichrist zich zal voordoen als Jezus. Er staat dat de antichrist zal ontkennen dat Jezus de Zoon van God is en Zijn vleeswording tot mens. Dat profiel past bij Collateral. Hij krabbelde wel weer terug over de historische Jezus, maar in elk geval suggereert hij op subtiele wijze dat eigenlijk de hele Bijbel maar kolder is, en ook het bestaan van Jezus. Hij is dus met recht de antichrist

Er staat dat de antichrist zal komen als een engel des lichts toch? ik vind Collateral niet in dat profiel passen. Jij wel?

Afbeelding
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 nov 2004 12:54

kan ik dat zien als een negatief uitvallend antwoord? :)
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 12:59

Tamelijk heavy hier zeg, bijna Don Anselmus tegen Dolf Wega (Kruistocht in spijkerbroek).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 13:20

jas schreef:
Collateral schreef:
jas schreef:
jialikelly schreef:Jas, hoe wist je dat Collateral zou komen? hoe heeft God je voor hem gewaarschuwd?

Ik ga niet meer op jou in. Lees eerst dat stuk maar en stel dan pas vragen.

Collateral schreef:In een woord: vluchtgedrag.

haha, nee hoor. Maar:"Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt."(Spr. 26:4)

Dat zeg je nu opeens, omdat je geen antwoord hebt. En zeg nu zelf, is de vraag van jialikelly zo dwaas?

Maar Spreuken is inderdaad een prachtig boek!

Spreuken 13:16
Al wie kloekzinnig is, handelt met wetenschap; maar een zot breidt dwaasheid uit.

Spreuken 16:16
Het verstand dergenen, die het bezitten, is een springader des levens; maar de tucht der dwazen is dwaasheid.

Spreuken 26
24 Die haat draagt, houdt zich vreemd met zijn lippen; maar in zijn binnenste stelt hij bedrog aan.
25 Als hij met zijn stem smeekt, geloof hem niet, want zeven gruwelen zijn in zijn hart.

Maar wellicht zijn deze spreuken niet aan jou besteed. Want: "spreek niet voor het oor van een zot, want hij zou het verstand uwer woorden verachten." Spreuken 23:9.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 13:21

JialiKelly schreef:kan ik dat zien als een negatief uitvallend antwoord? :)

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld (1 Joh.4:3)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 13:22

JialiKelly schreef:Er staat dat de antichrist zal komen als een engel des lichts toch? ik vind Collateral niet in dat profiel passen. Jij wel?

Sommige mensen zijn zo vol van het begrip 'antichrist', dat ze likkebaarden bij de gedachte het op mensen toe te passen die een fundamenteel andere overtuiging hebben...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 13:25

jas schreef:
JialiKelly schreef:kan ik dat zien als een negatief uitvallend antwoord? :)

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld (1 Joh.4:3)

Hier gaat het over de geest van de antichrist, en niet over de antichrist zelf. Ik kan me voorstellen dat jij die geest over mij ziet, maar dat geeft je nog niet het recht mij antichrist te noemen. En dat je anderen hier ook zo hebt genoemd snap ik al helemaal niet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 13:28

Collateral schreef:
JialiKelly schreef:Er staat dat de antichrist zal komen als een engel des lichts toch? ik vind Collateral niet in dat profiel passen. Jij wel?

Sommige mensen zijn zo vol van het begrip 'antichrist', dat ze likkebaarden bij de gedachte het op mensen toe te passen die een fundamenteel andere overtuiging hebben...

Nee hoor, maar de omschrijving die Johannes geeft komt overeen met jouw visie. Ik zou minder moeite hebben met jou visie als ik je in de wereld zou tegenkomen, maar dat je hier je vergiftigde uitlatingen plaatst, daar heb ik moeite mee.
Ik ben voor vrijheid van godsdienst. Maar ik ga bijv. ook op een moslimsite niet allah lopen ontkennen waarmee ik dan moslims zou kwetsen. Dat doe jij hier wel. Je weet dat je mensen kwetst en je gaat er ook gewoon mee door. Je schept er dus een kennelijk behagen in dat christenen hier ruzie en onenigheid krijgen met elkaar. Dat vind ik ziek en duivels.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 13:51

jas schreef:Ik zou minder moeite hebben met jou visie als ik je in de wereld zou tegenkomen, maar dat je hier je vergiftigde uitlatingen plaatst, daar heb ik moeite mee.

Als God dat met je eens is, dan hoop ik dat Hij het me laat weten, en dan zal ik me terugtrekken. Anders niet. De reden dat ik hier discussieer weet je.

Ik ben voor vrijheid van godsdienst. Maar ik ga bijv. ook op een moslimsite niet allah lopen ontkennen waarmee ik dan moslims zou kwetsen. Dat doe jij hier wel.

Die leugen heb je al eerder gemaakt. Ik ontken God niet.

Je weet dat je mensen kwetst en je gaat er ook gewoon mee door. Je schept er dus een kennelijk behagen in dat christenen hier ruzie en onenigheid krijgen met elkaar. Dat vind ik ziek en duivels.

Jezus kwetste ook mensen (bijv. farizeën en schriftgeleerden), en hij ging daar ook gewoon mee door. (Waarmee ik me absoluut niet wil gelijk stellen aan Jezus.) Ik schep geen behagen in ruzie. Ik geloof ook niet dat hier ruzie heerst, hooguit wat onbegrip voor en hoofdschudden over jouw helse uitspraken, maar daar acht ik mezelf niet verantwoordelijk voor.
Laatst gewijzigd door Collateral op 04 nov 2004 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 nov 2004 14:01

Vraag aan Collateral:

Geloof je in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde?
En in Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God de Vader, die voor ons is gekruisigd, gestorven, begraven en op de derde dag is verrezen uit de dood?
En geloof je in de Heilige Geest, de Trooster en de Bemoediger?

Geloof je in de Drievuldig God, Drie Personen, Eén van Wezen: + Vader, + Zoon en + Heilige Geest?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 14:07

Optimatus schreef:Geloof je in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde?

Ja.

En in Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God de Vader, die voor ons is gekruisigd, gestorven, begraven en op de derde dag is verrezen uit de dood?

Nee. Wel dat er 'een' Jezus heeft bestaan, alhoewel ik daar ook niet echt zeker van ben.

En geloof je in de Heilige Geest, de Trooster en de Bemoediger?

Min of meer.

Geloof je in de Drievuldig God, Drie Personen, Eén van Wezen: + Vader, + Zoon en + Heilige Geest?

Nee. Ik vind dat zelfs puur op grond van de bijbel alleen al niet echt duidelijk.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 14:08

Een zeer interessante site over de antichrist: http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... christ.htm

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 nov 2004 14:16

jas schreef:Een zeer interessante site over de antichrist: http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... christ.htm

Franklin ter Horst (artikel) schreef:In het boek "The coming world dictator " schrijft John Lesley White dat de antichrist al ergens op aarde rondloopt. Hij zou op drie februari 1962 geboren zijn.

1962 + 42 (jouw leeftijd, jas) = 2004 (heden)
Je bent toch niet op drie februari geboren??? :o :o :o

Verder kan ik me gelukkig niet vinden in het beeld van de antichrist dat geschetst wordt. En de anderen hier die jij voor antichrist uitgemaakt hebt ook niet.

Terug naar “Archief”