Hoe rot is het als je ex met een ander gaat???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2005 10:30

Ik zei ook niet dat het langs je heen gaat, maar als Jeronimuz vraagt: 'wat te doen in die situatie?', dan denk ik dat er weinig is dat je als vriend kunt doen. Of je zou natuurlijk je toevlucht moeten zoeken tot de aloude beproefde barbaarse methode: op z'n bek slaan en zeggen: blijf uit de buurt van m'n vriendin. Maar dat moet bij je passen, zulk soort dingen. 8)

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 18 apr 2005 10:36

Aragorn schreef: Of je zou natuurlijk je toevlucht moeten zoeken tot de aloude beproefde barbaarse methode: op z'n bek slaan en zeggen: blijf uit de buurt van m'n vriendin. Maar dat moet bij je passen, zulk soort dingen. 8)

Hmm.. nee, die tijden zijn voorbij :-)

Het is ook niet een "wat te doen" vraag, meer een "stel nu dat" kwestie.

Er zitten altijd twee kanten aan zo'n verhaal.
Natuurlijk kan het pijn doen dat je ex met een ander gaat, maar het mes snijdt aan twee kanten, daar wil ik gewoon mensen over aan het denken zetten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2005 10:50

Hm, daar heb je idd gelijk in. Ik vind het sowieso nog al ongepast om je nog intensief met het leven van je ex te bemoeien als zij daar geen behoefte aan heeeft. (En ik zou er te arrogant voor zijn. :P )

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 18 apr 2005 12:36

Aragorn schreef: op z'n bek slaan en zeggen: blijf uit de buurt van m'n vriendin. Maar dat moet bij je passen, zulk soort dingen. 8)

Met praten kun je soms ook al een heleboel oplossen..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 apr 2005 15:18

annvisser schreef:
Aragorn schreef: op z'n bek slaan en zeggen: blijf uit de buurt van m'n vriendin. Maar dat moet bij je passen, zulk soort dingen. 8)

Met zoenen kun je ook monden snoeren...jaja ook van je ex!
( :roll: )

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 apr 2005 15:43

essieee schreef:
annvisser schreef:

wie ga je zoenen dan?? je ex??

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 18 apr 2005 15:53

essieee schreef:
annvisser schreef:

Tuurlijk kan dat, maar dat doe je niet als je een relatie hebt.. dunkt mij

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 18 apr 2005 16:23

Soms willen mensen denk ik ook wel eens te veel praten. In het geval van mijn ex was dat bijvoorbeeld het geval.. Hij wilde ondanks zijn woede die er na 3 maanden nog steeds zat het met mij over de positieve punten in onze relatie hebben en over wat we er van geleerd hadden... Als je eerder wat postings van me hebt gelezen weet je inmiddels dat het voor mij vooral op het einde geen positieve ervaring meer was. Ik moet ook bekennen dat ik echt enorm veel moeite moet doen wil ik nog een positieve ervaring met hem op kunnen noemen. Dit kom vooral door zijn heftige en impulsieve reacties in de week nadat het uit was gegaan en toen hij hoorde dat ik weer verkering had.. Ok, het is hem op een beetje een vervelende manier ter ore gekomen en het was ook niet de bedoeling dat iedereen in Wageningen het wist, maar dan zou ik het nog geen reden vinden om als een razende de 13 km naar mijn school te rijden om me daar direct uit het lokaal waar ik die dag het laatst les had op te wachten om me er mee te confronteren... Het is waar dat het snel was nadat onze relatie af was gelopen (iets meer dan een maand later had ik weer verkering) maar hij wist wel dat het al een tijd niet lekker liep en had aan kunnen voelen en op kunnen merken dat ik het uit wilde maken..
Toen ik op een keer (2 mnd voor het daadwerkelijk uit ging) begon over dat we volgens mij niet bij elkaar pasten kreeg ik zo'n woordenvloed over me heen dat ik niets meer terug wist te zeggen... Ik had het toen uit willen maken, maar dat kwam dus echt voor geen meter over.. Voor mij was het toen eigenlijk al over, maar ik had in theorie nog verkering met hem, dus hield me niet op dat vlak met andere jongens bezig.. Toen het uitging was ik dus voor mijn gevoel ook meteen helemaal vrij, terwijl dit voor zijn gevoel nog niet echt was...
Er volgde een voor mij slopende mailwisseling, waarbij mijn vriend (die ik nu dus heb) mij ook heel erg ondersteund heeft... Hij wilde me niet beinvloeden, daarom wilde hij niet zijn mening over mails van mijn ex sturen voor ik mijn mening klaar had en op papier had, maar hij gaf zijn mening wel. Die was af en toe best wel cru en hard, maar de strekking was toch wel redelijk hetzelfde als wat ik had... Hierdoor ondersteunde hij me echt heel erg. Ook als ik een keer het weer enorm hoog had zitten en ik kom mijn ex niet meer uitstaan kon ik weer bij mijn vriend terecht. Ik denk dus dat je dat als vriend van een vriendin met een lastige ex zeker kan doen. Het heeft onze relatie eerder dieper gemaakt dan dat mijn ex er de hele tijd nog tussenin stond... We konden er samen over praten. Allebei onze gevoelens uiten. Maar het was wel vrijblijvend, het hoefde niet. Als je het een keer niet zag zitten was dat ook geen punt. Ik denk dat die tolerantie en rust heel belangrijk zijn in een relatie. Dat komt dus ook tot uitdrukking bij een lastige ex....

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 18 apr 2005 16:27

Aragorn schreef:Hm, daar heb je idd gelijk in. Ik vind het sowieso nog al ongepast om je nog intensief met het leven van je ex te bemoeien als zij daar geen behoefte aan heeeft. (En ik zou er te arrogant voor zijn. :P )

Zo zo, bruut en arrogant. Leuke combinatie :wink:
(k heb denk ik medelijden met jou eventuele exen)
Vertrouwen is goed, controle is beter!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2005 16:32

4ever2all schreef:
Aragorn schreef:Hm, daar heb je idd gelijk in. Ik vind het sowieso nog al ongepast om je nog intensief met het leven van je ex te bemoeien als zij daar geen behoefte aan heeeft. (En ik zou er te arrogant voor zijn. :P )

Zo zo, bruut en arrogant. Leuke combinatie :wink:
(k heb denk ik medelijden met jou eventuele exen)

Terecht, terecht... :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 apr 2005 21:53

tinos schreef:
essieee schreef:
annvisser schreef:

wie ga je zoenen dan?? je ex??

Je brengt me op eeen idee

Oh nee, een gesettelde man mag je niet verleiden...

Tsja mijn ex is ook aardig aant vozen...doet pijn!

Tooske

Berichtdoor Tooske » 19 apr 2005 09:18

annvisser schreef:

Soms helpt praten echt niet!! Alles wat je zeg wordt verdraaid! In alles wat je zegt ziet de ex weer een kans. Als iemand van je houd zal diegene er alles aan doen om je terug te krijgen, maak niet uit wat je zegt!!
(weet ik uit eigen ervaring, erg frustrerend kan ik je vertellen!)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2005 13:37

Laten we er even vanuit gaan dat dat specifiek voor jouw ex geldt en niet voor iedereen die van iemand houdt.. :roll:

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 19 apr 2005 16:18

Helemaal mee eens. Niet iedereen die van nog van zijn ex houd valt die lastig met vragen en opmerkingen! :oops:
Vertrouwen is goed, controle is beter!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 19 apr 2005 21:32

Tooske schreef:
annvisser schreef:

Soms helpt praten echt niet!! Alles wat je zeg wordt verdraaid! In alles wat je zegt ziet de ex weer een kans. Als iemand van je houd zal diegene er alles aan doen om je terug te krijgen, maak niet uit wat je zegt!!
(weet ik uit eigen ervaring, erg frustrerend kan ik je vertellen!)

ik zei ook: soms

Terug naar “Archief”