Acire schreef:Tears schreef:ik meen te geloven allebei met interesse en niet als offer aan de ander.
Je opmerking komt op mij over alsof een offer verkeerd zou zijn... maar ik vind jezelf opofferen het ultieme bewijs van liefde voor de ander.
Een offer is niet verkeerd, maar als je het hebt over dingen als een vliegshow of samen kleding kopen, dan voelt het prettiger als je samen werkelijk de keuze hebt gemaakt en dan niet om de ander te behagen maar omdat het echt leuk is gewoon.
Anders loop jij heerlijk naar vliegtuigjes te staren en zij loopt subtiel te zuchten dat t allemaal niet meevalt en dat ze dat toch echt voor jou doet
Een echt offer verwacht niets, bouwt geen krediet op in de zin van "ik heb me nu 3x opgeofferd, en jij ??" en dat is toch even wat anders denk ik.
Het is heel subtiel, want als de ander een keertje meegaat, wél als offer en ze zeurt verder niet en geeft jou het idee dat ze het leuk vind, als was het alleen maar omdat jij het leuk vind... jaaa dan zit je goed.
Uiteindelijk ben ik het met je eens, maar met bovenstaande opmerking erbij

, het blijft het ultieme bewijs, maar dan niet het platvloerse offer, maar het werkelijke niets verwachtende offer.
Overigens kan een bepaalde blik bijna net zoveel zeggen, en dat heb ik liever dan dat ze als absoluut bewijs haar leven geeft. Maar dat spreekt voor zich