Berichtdoor martinm81 » 12 jun 2005 13:55
Ik heb bijna heel het forum doorgelezen over het bekende fenomeen “Homo, mag dat?
Ik heb vele dingen gelezen vanuit vooral menselijk oogpunt. Zoals de menselijke argumenten; “Want immers de man&vrouw zijn nog steeds voor elkaar geschapen”, “Heb elkander lief” en nog meer van die uitspraken, die gebaseerd zijn vanuit de bijbel, maar soms totaal uit de context zijn geslagen. Natuurlijk zit je op een gevaarlijk vlak ter kwetsbaarheid van mensen die homo of lesbische gevoelens hebben, die diep in het hart geankerd zijn. Dat is een nogal een diep niveau van het menselijke levens. Echter ik ben vanuit mijn relatie met God, achtergekomen, dat God mij dingen bekend maakt vanuit zijn Woord. Laten we zeggen, dat zodra je de bijbel open doet, dat doet God Zijn mond open. Dit puur op symbolische waarde gezegd.
Over het moment, van homo zijn. Dus rondlopen als homo, met die gevoelens, staat niks, en dan ook niks in de bijbel. Het gaat in de bijbel puur over het gedeelte sexuele contacten met hetzelfde geslacht.
In de bijbel staat dus een aantal dingen, waaruit gebleken word dat God niet wilt dat homo’s bij elkaar liggen. Ook niet, als extra sexslaaf, zoals schendjongens. Eigenlijk is dat een combinatie van hoereerderei en homo sex.
Kor 6:10
10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, over-spelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters zullen het Koninkrijk Gods niet beerven.
In de bijbel vind je meerder teksten die betrekking hebben op slapen gaan met mannen, of de worden schandjongen en knapenschenders. Hieruit kan je toch, in dit geval dan wel mijn mening, dat God dit soort praktijken niet wil. En wat God niet wilt, dat maakt Hij niet.
Maar dan de kernvraag van dit alles, mag je homo zijn als je een christen ben en dan trouwen? En tot mijne verbazing staat er niks direct over in. Wel over het feit, dat als je sex heb met elkaar,je dan verbonden bent. Die verbondenheid gebeurt doormiddel van sex. En daar is de bijbel best duidelijk in. Dat kan niet.
Dus even mijn logische menselijke benadering. God houd van iedereen, groot klein, anders, vreemd, lompe, slimmerts van iedereen. Dus ook van homofielen. Zo simpel zie ik dat. Echter het punt ligt daar niet. Het punt ligt bij sex,of gemeenschap als je dat zo liever zegt. Op het moment dat je een relatie aangaat, en je ga trouwen (houdend dat je christen bent en geen sex voor het huwelijk doet) dan kan je mij niet vertellen dat je als homopaar of lesbie paar elke nacht braaf naast elkaar blijft liggen. En op dat punt, zegt de bijbel, dat sex bij mannen met mannen en zo ook vrouwen met vrouwen niet kan. Je kan natuurlijk zeggen, dat niks over de vrouwen in de bijbel staat, maar in die tijd was de vrouw niet belangrijk. Maar dat zijn ze altijd WEL geweest!
Eigenlijk zie ik het zo. Samenwonen mag niet, trouwen wel. Kijk, als je samenwoont, heb je geen verbintenis afgelegt met elkaar en met God. Om het moment dat je dan samenwoont, kan je mij niet vertellen dat je nooit sex zal krijgen, daarom is het samenwonen met je geliefde (daarvan uitgaand) vind God niet goed. De kans dat je sex heb is zwaar aanwezig.
Dus eigenlijke eind conclusie, homo zijn mag, God houd van homo’s, alleen het in praktijk brengen, waar de bijbel expliciet zegt over “sex hebben” dat kan niet. Echter, als je dan alles naast elkaar zet, hebben homo’s het heel zwaar. Echt ik heb dan toch een beetje medelijden met ze. Echter bidden kan altijd, en vraag God wat je met die gevoelens moet doen.
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....