Verkering en bevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 15 nov 2004 22:53

Nostyle schreef:Maar wat mij nog altijd het meeste heeft bevreemd is dat je in de kerk schuld belijdenis moet doen als je sex voor het huwelijk heb gehad of andere zonden die je heb gedaan voor God minder erg zijn ?

Dat je dan schuldbelijdenis moet doen, is vind ik, een vorm van
amusement.
Want 1 waar komt die "regel" vandaan?
Want 2 kun je niet naar God toe in gebed?
Want 3 alle zonden zijn voor God gelijk.
(ook het branden van CD's of iemand in gedachten haten om maar eens wat te noemen.
Mijn mening is dat Jezus juist voor zondaars het avondmaal heeft ingesteld van gebod 1 t/m 10
N.b. zelf gaf Hij brood aan Judas tijdens het laatste avondmaal.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 nov 2004 23:12

En dat is nu precies wat niet juist is. Hoe kun je ooit op elkaar toezien als iedereen zelf wel uitmaakt wat goed of fout is. En het voor iedereen weer anders is?
En Aragorn ik begrijp je wel hoor, ben het alleen in het geheel niet met je eens

oh dus jij gaat er van uit dat wat jij zegt het enige ware is wat er is op deze wereld en jij ketent je vast aan je kinderen zodat ze nooit zelfstandig worden.??? je moet kinderen zelf leren wat goed of fout is, jij kan een richtlijn geven maar meer ook niet.

muts

Berichtdoor muts » 15 nov 2004 23:17

Spons:
oh dus jij gaat er van uit dat wat jij zegt het enige ware is wat er is op deze wereld en jij ketent je vast aan je kinderen zodat ze nooit zelfstandig worden.??? je moet kinderen zelf leren wat goed of fout is, jij kan een richtlijn geven maar meer ook niet.

Nou zo nu en dan even bij het oortje!
Is voor mij trouwens verleden tijd! :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 nov 2004 23:24

welkom muts, een theemuts, wat voor uiterlijk :)

enne je hebt gelijk zo nu en dan moet best kunnen, en zo te horen ben jij ook al wat ouder

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 16 nov 2004 00:02

Ik ben op blz 5 opgehouden met lezen, maar wil toch effe reageren op de vraag uit het topic. Ik zat zondagmorgen te zappen (en ben daarna echt wel keurig netjes naar de kerk gegaan, voor de duidelijkheid :wink: ) en kwam op het kanaal van Animal Planet (ofzo) een dominee tegen die het had over huwelijk en seks.

Hij gaf voor ongehuwde stellen de volgende drie leefregels om te voorkomen dat ze de verleiding om te ver te gaan, niet meer konden weerstaan:

1. Blijf af van de lichaamsdelen die je zelf niet hebt
2. Zorg dat je niks van jezelf in de ander 'steekt'
3. Ga nooit horizontaal

Samen op de bank tv liggen kijken of een beetje (tong)zoenen vond deze kerel al onverstandig. Dus elkaar bevredigen zit er helemáál niet in. Tsja... het klinkt allemaal wel erg braaf, maar hij heeft wel gelijk...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 nov 2004 00:22

Tja, zo weet ik ook nog wel een effectieve: zorg ervoor dat je elkaar nooit ziet. 8)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 16 nov 2004 00:33

Aragorn schreef:Tja, zo weet ik ook nog wel een effectieve: zorg ervoor dat je elkaar nooit ziet. 8)

Tja.... uithuwelijken blijkt dan denk ik toch het beste alternatief... :-)
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 16 nov 2004 08:32

Spons schreef:
En dat is nu precies wat niet juist is. Hoe kun je ooit op elkaar toezien als iedereen zelf wel uitmaakt wat goed of fout is. En het voor iedereen weer anders is?
En Aragorn ik begrijp je wel hoor, ben het alleen in het geheel niet met je eens

Heb ik dat gezegd?
Als iedereen het zelf wel uitmaakt, dan hoef je dus niet op elkaar toe te zien. Dan hoeven we ook geen tucht meer te hebben in de kerken.
Dan kunnen we ook de Bijbel wel afschaffen om dat we zelf wel uitmaken wat goed en fout is.
En dacht niet dat dat de bedoeling is als we met elkaar één lichaam vormen zullen we elkaar ook "schoon"moeten houden.

En ik keten me niet vast aan mijn kinderen maak je geen zorgen.
Eerder andersom ;-)

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 16 nov 2004 09:17

Andre schreef:
Nostyle schreef:Maar wat mij nog altijd het meeste heeft bevreemd is dat je in de kerk schuld belijdenis moet doen als je sex voor het huwelijk heb gehad of andere zonden die je heb gedaan voor God minder erg zijn ?

amusement.
(ook het branden van CD's of iemand in gedachten haten om maar eens wat te noemen.
Mijn mening is dat Jezus juist voor zondaars het avondmaal heeft ingesteld van gebod 1 t/m 10

Het gebeurt bij ons bijna nooit maar wanneer het aan de orde is moeten ze schuldbelijdenis voor de kerkenraad doen en wordt het alleen afgekondigd in de gemeente. Het is dus niet zo dat het voor in de kerk tijdens een dienst gebeurt. Schuldbelijdenis heeft te maken met de kerkelijke tucht en moet gedaan worden wanneer er een zonde bedreven is die openbaar gekomen is! Wanneer het meisje zwanger is weet iedereen dat ze 'het gedaan hebben'. Er zullen zeker ook stelletjes zijn die het doen maar niet zwanger worden en dan komt het dus niet openbaar dus hoeven ze geen schulbelijdenis te doen voor de kerkenraad. Wanneer iemand uit de gemeente bijvoorbeeld een moord gepleegd heeft zal deze ook schuldbelijdenis moeten doen. Het branden van een cd is voor God net zo erg daar heb je gelijk in, maar meestal is dat niet een zonde die heel de gemeente weet!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 nov 2004 11:12

joepie schreef:En ik keten me niet vast aan mijn kinderen maak je geen zorgen.
Eerder andersom ;-)

Dat is nog enger.. :shock: :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 16 nov 2004 12:21

Pivo schreef:
Andre schreef:

amusement.

Het gebeurt bij ons bijna nooit maar wanneer het aan de orde is moeten ze schuldbelijdenis voor de kerkenraad doen en wordt het alleen afgekondigd in de gemeente. Het is dus niet zo dat het voor in de kerk tijdens een dienst gebeurt. Schuldbelijdenis heeft te maken met de kerkelijke tucht en moet gedaan worden wanneer er een zonde bedreven is die openbaar gekomen is! Wanneer het meisje zwanger is weet iedereen dat ze 'het gedaan hebben'. Er zullen zeker ook stelletjes zijn die het doen maar niet zwanger worden en dan komt het dus niet openbaar dus hoeven ze geen schulbelijdenis te doen voor de kerkenraad. Wanneer iemand uit de gemeente bijvoorbeeld een moord gepleegd heeft zal deze ook schuldbelijdenis moeten doen. Het branden van een cd is voor God net zo erg daar heb je gelijk in, maar meestal is dat niet een zonde die heel de gemeente weet!

Dus............?

André

Berichtdoor André » 16 nov 2004 12:24

Aragorn schreef:
joepie schreef:En ik keten me niet vast aan mijn kinderen maak je geen zorgen.
Eerder andersom ;-)

Dat is nog enger.. :shock: :mrgreen:

Aragorn, schoonouders b.v. kunnen je met van alles helpen, oppas spelen, maar ze hebben ook geld enzo :mrgreen: :mrgreen:

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 16 nov 2004 13:33

Wanneer iemand uit de gemeente bijvoorbeeld een moord gepleegd heeft zal deze ook schuldbelijdenis moeten doen. Het branden van een cd is voor God net zo erg daar heb je gelijk in, maar meestal is dat niet een zonde die heel de gemeente weet!

Dat is waarschijnlijk omdat de bijna de hele gemeente een kopie van die cd heeft :P. Maar dit is offtopic

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 16 nov 2004 13:51

Andre schreef:
Pivo schreef:
Andre schreef:

amusement.

Dus............?

dus daarom bestaat er schuldbelijdenis

André

Berichtdoor André » 16 nov 2004 14:06

Pivo schreef:Wanneer het meisje zwanger is weet iedereen dat ze 'het gedaan hebben'. Er zullen zeker ook stelletjes zijn die het doen maar niet zwanger worden en dan komt het dus niet openbaar dus hoeven ze geen schulbelijdenis te doen voor de kerkenraad.

Sorry, ik blijf het RTL 4 achtig amusement vinden.
Even ter geruststelling ik ben niet tegen de tucht, ken deze ook van dichtbij in de Ger. vrijgem. kerk ivm echtscheiding.
Het branden van een cd is voor God net zo erg daar heb je gelijk in, maar meestal is dat niet een zonde die heel de gemeente weet!
Dus heeft het geen amusements waarde?

Terug naar “Archief”