Internetrelaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 26 mei 2004 13:33

helemaal mee eens, ik heb het nu al een aantal xen gedaan, iemand van een chat of een forum ontmoet, maar ik moet zeggen dat dat behoorlijk gaaf is or. Jah kijk als ik van te voor al weet dat het nix gaat worden ga ik sowiesow niet.
Maar iig een aanradertje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2004 13:48

w_wortel schreef:mijn zus heeft m;n zwager ook leren kennen via internet. enne tis een supervent!

ik heb er ook verschillende leren kennen.
sommige via forum en sommige via chat. enne om ze te onmoeten is best wel leuk. alleen via chat/internet durf ik (je)meer te zeggen.

maare ik raad het je aan, om via internet nieuwe mensen(vrienden) te leren kennen!
=D>

Maar als je via internet al redelijk diepgaande gesprekken hebt gehad en toen dingen durfde te zeggen, lijkt het me dat je het daarna irl ook wel tegen die persoon durft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2004 21:13

Aragorn schreef:
w_wortel schreef:mijn zus heeft m;n zwager ook leren kennen via internet. enne tis een supervent!

ik heb er ook verschillende leren kennen.
sommige via forum en sommige via chat. enne om ze te onmoeten is best wel leuk. alleen via chat/internet durf ik (je)meer te zeggen.

maare ik raad het je aan, om via internet nieuwe mensen(vrienden) te leren kennen!
=D>

Maar als je via internet al redelijk diepgaande gesprekken hebt gehad en toen dingen durfde te zeggen, lijkt het me dat je het daarna irl ook wel tegen die persoon durft.

ja, dat is juist het grappige ervan. Maar soms durf je ook dingen irl toch niet te zeggen en als je dan weer chat wel... en dan zul je zien dat het net weer verkeerd overkomt ;)

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 27 mei 2004 09:15

Klopt helemaal, daarmee moet je denk ik toch best wel mee uitkijken. Wanneer ja allerlei dingen hebt gezegd via een chat of weet ik veel wat dan moet je het irl ook druven 8)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 27 mei 2004 09:58

HEb er volgens mij ook eentje...

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 27 mei 2004 13:49

?? hoe bedoel je, heb je dat zelf nu of wel eens gehad??

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 15 jun 2004 23:48

heb geen ervaringen met internetrelaties. wat is er zo interresant aan? mijn idee is dat het waarschijnlijk vaak tegenvalt omdat je een heel ander beeld heb van degene waar je mee chat. ik denk idd dat je jezelf anders voordoet op bijv. chat dan dat je werkelijk bent.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 00:18

Nah, ik kan me zo voorstellen dat je iemands diepste gedachten en gevoelens veel sneller leert kennen omdat je sneller dingen vertelt dan wanneer je zomaar irl iemand tegen het lijf loopt. Dat zou dan een voordeel kunnen zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 08:37

Het gaat niet echt bewust dat je denkt: ik ga chatten om mensen irl te leren kennen ofzo. Maar... als je dan per ongeluk met een heel leuk iemand zit te chatten... dan wil je die toch wel in het echt zien :) en zo komt van het een het ander en nu heb ik alweer 21 maanden verkering. Lang leve refoweb, hiep hiep hoera!
(en we zijn niet eens refo's, haha)

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 16 jun 2004 08:52

Lalage schreef:Het gaat niet echt bewust dat je denkt: ik ga chatten om mensen irl te leren kennen ofzo. Maar... als je dan per ongeluk met een heel leuk iemand zit te chatten... dan wil je die toch wel in het echt zien :) en zo komt van het een het ander en nu heb ik alweer 21 maanden verkering. Lang leve refoweb, hiep hiep hoera!
(en we zijn niet eens refo's, haha)

MEE EEEEEEENS :wink: :roll: :-o

SMO

Berichtdoor SMO » 16 jun 2004 08:52

Aragorn schreef:Nah, ik kan me zo voorstellen dat je iemands diepste gedachten en gevoelens veel sneller leert kennen omdat je sneller dingen vertelt dan wanneer je zomaar irl iemand tegen het lijf loopt. Dat zou dan een voordeel kunnen zijn.

Ja. Alleen is het zaak dat je jezelf niet opener voordoet als je in wezen bent. Dan krijg je inderdaad tegenvallende relaties/vriendschappen, simpelweg omdat je veel minder diepgang irl kunt beleven.

Mijn eerste vriend heb ik via een chatbox ontmoet, maar: ik had niet eerder met hem gepraat daar, ik zag hem op een meeting en pas daarna spraken we elkaar ook online (en belden). Denk dat het ontmoeten via internet niet uitmaakte voor het wel of niet goed gaan van onze relatie.

Huidige vriend (bigbigsmile) net zoiets. Eerst ontmoet, nooit echt mee gemsn-d (toch?), wel gebeld en gezien.

Dat is elkaar weliswaar leren kennen vanwege een toevallig gezamelijk op-internet-zijn (wat net zo goed een gezamelijk club-lidmaatschap of interesse of situatie had kunnen zijn) maar elkaar pas in real life zien staan. Dus het ontmoeten via internet speelt niet echt mee, behalve dat je tijdens een groeiende irl-vriendschap iemand ook steeds online tegenkomt. Hoeft niet erg te zijn, kan wel.

Is anders wanneer je eerst ellenlange, diepe msn-gesprekken voert, terwijl je elkaar nog nooit gezien hebt. Dan hangt het veel meer van toeval aaneen, ook nog in een later stadium. Simpelweg omdat de meeste mensen anders overkomen op internet. Taalgebruik, openheid is anders, maar bepaalde slechte of goede dingen aan iemand komen er ook absoluut niet uit. Ik denk dat je een vertekend beeld niet kunt vermijden. Wat niet wil zeggen dat er geen mooie relatie kan ontstaan na een irl-ontmoeting, want iemand hoeft niet perse tegen te vallen: kan ook meevallen, nog leuker zijn, of simpelweg een klik hebben.

Blaat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 09:20

SMO schreef:
Aragorn schreef:Nah, ik kan me zo voorstellen dat je iemands diepste gedachten en gevoelens veel sneller leert kennen omdat je sneller dingen vertelt dan wanneer je zomaar irl iemand tegen het lijf loopt. Dat zou dan een voordeel kunnen zijn.

Ja. Alleen is het zaak dat je jezelf niet opener voordoet als je in wezen bent. Dan krijg je inderdaad tegenvallende relaties/vriendschappen, simpelweg omdat je veel minder diepgang irl kunt beleven.

Daar heb je een punt ja. Al weet ik niet of dat in de praktijk zo snel zal voorkomen, want dan heb je toch al ervaren dat het bij diegene 'veilig' is om opener te zijn waardoor je het toch weer sneller doet maybe.

SMO

Berichtdoor SMO » 16 jun 2004 09:24

maybe.

Heb zelf gemerkt dat dat niet altijd zo is. Vaak komen online opeens diepe dingen naar boven, waar je overdag niet zo mee zit, of in ieder geval niet zomaar over praat. Dan waarschijnlijk ook niet met iemand waarmee je er online wel eens mee over praat. Tenzij diegene er irl op doorvraagt. Maar ja, waarschijnlijkheid op waarschijnlijkheid op waarschijnlijkheid. Ondertussen vinden velen internetrelaties gewoon lekker spannend en avontuurlijk en zullen er dus toch wel mee doorgaan :roll: for the sake of mankind.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 10:43

Nou wat ik wel ziek vind: zoals mijn huisgenoot doet. Die heeft de ene internetdate na de andere, heeft er vaak seks mee (als ik mijn andere huisgenoot moet geloven, die zich er ook over verbaast), ook alstie haar niet eens heel leuk vindt. Het is gewoon zijn hobby. Ik hoop dat die meisjes er nix aan over houden.

Ik merk nu wel dat ik minder icq met Borkdude en meer bel, omdat dat toch lekkerder praat. Maar toen ik nog bij m'n ouders woonde, praatte ik liever via icq, dan hoort niemand je namelijk ;) Dat was niet echt ideaal, we hadden wel af en toe ruzie omdat je niet hoort op welke toon iemand iets zegt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 11:08

SMO schreef:maybe.

Heb zelf gemerkt dat dat niet altijd zo is. Vaak komen online opeens diepe dingen naar boven, waar je overdag niet zo mee zit, of in ieder geval niet zomaar over praat. Dan waarschijnlijk ook niet met iemand waarmee je er online wel eens mee over praat. Tenzij diegene er irl op doorvraagt. Maar ja, waarschijnlijkheid op waarschijnlijkheid op waarschijnlijkheid. Ondertussen vinden velen internetrelaties gewoon lekker spannend en avontuurlijk en zullen er dus toch wel mee doorgaan :roll: for the sake of mankind.

Haha, ja dan moet je ook niet 's avonds voor tienen gaan daten he.. :wink:

Terug naar “Archief”