alex leusink schreef:Dan ken je waarschijnlijk ook niet het verhaal van de 42 kinderen die Elia uitscholden voor kaalkop en door twee beren allen verscheurd werden?
Of dat verhaal van die oorlog van Israël tegen een vijand (kweet zo gauw niet meer welke) waar de Heere het volk de opdracht gaf om niemand van het volk te laten leven, zelfs de dieren niet?
Die verhalen klinken me juist wel bekend in de oren; te meer een reden om mijn godsbeeld absoluut niet te laten bepalen door het O.T. Ik geloof namelijk niet in een God die uitblinkt in een aantal slechte menselijke eigenschappen - zoals egoïsme, wreedheid en jaloersheid. Ik snap ook niet hoe je dat godsbeeld kunt rijmen met de woorden van Jezus (ik herhaal ze nog maar even): "Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen."
=> De HEERE staat volkomen in Zijn recht hoor! En als de mens zich niet bekeerd? Je ziet dus ook in deze gedeelten dat de Heere niet met Zich laat spotten, sterker nog: Hij kan de zonden niet ongestraft laten. Dan wordt het genade dat de Heere Jezus Christus die straf overneemt!!!
Als God bij het beoefenen van haat, toorn en jaloezie in zijn recht staat kan ik die God moeilijk goed noemen. Gelukkig leert Jezus ons van een liefdevolle God in plaats van een hatende God.