Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 19 jul 2004 14:01

pfff sommige mensen..........snappen niet of laat ik het anders zeggen respecteren niet alsje een andere mening of wat hebt wat niet bij ze aansluit best jammer
Laatst gewijzigd door Cirinde op 19 jul 2004 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 14:04

Cirinde schreef:tjah nu ff mijn heldere mening

Ik vind jouw mening onthutsend helder....

Cirinde schreef: en tjah refo's blijven refo's en probeer maar eens aan hun uit te leggen dat alles wat stra kort bikini enz niet altijd als een begeerte hoeft en moet zijn, want dan sluit ik me echt (deed ik al)bij spirit aan en dat is dat als je idd sommige reacties hoort jullie sexueel gefrusteerd lijken so..

Gelukkig kom jij over als heel evenwichtig en sexueel beheerst, ook dat is weer onthutsend.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 14:08

Right.

Wat kunnen jullie verder met de tekst uit Joh. 21? (Zie boven).

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 14:11

Pieter schreef:Right.

Wat kunnen jullie verder met de tekst uit Joh. 21? (Zie boven).

Wil je hem nog ff herhalen? Kan hem niet vinden.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 14:16

Johannes schreef:Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee"

Motormuis schreef:
Pieter schreef:Met die tekst wil ik overigens alleen duidelijk te maken dat Petrus niet voor zijn lol in z'n nakie over het schip liep. Hij was hard aan het werk en zou alleen maar hinder hebben gehad van al die lange gewaden, bovendien zouden ze kletsnat en vies worden. Daarom had 'ie alles maar uitgedaan. Geen pleidooi om naakt door het leven te gaan, maar puur functioneel.

Overigens lees ik niet dat Jezus hem daarvoor bestrafte. Als ik dat doortrek, denk ik ook niet dat het erg is als je in normale badkleding op het strand ligt.

Eens. Lijkt me helemaal niks mis mee om heerlijk in de zee te zwemmen en vervolgens op je handdoekje op te drogen.

Mmmmmmmmm, als ik dit zo intyp, bedenk ik me dat ik dat dit jaar nog helemaal niet heb gedaan. Heb daar vies veel zin in, vind Noordzeestrand geweldig.

En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?

Er is idd een groot verschil tussen genieten en geilen op. Excuses voor de woordkeuze, maar een beter woord schiet me nou niet echt te binnen.....

Ah, MM. Je hebt al flink gereageerd zie ik...

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 14:20

Pieter schreef: Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee.....

Trouwens, nog ff een aanvulling: ik weet niet hoe de grondtekst luidt. In die zin weet ik niet of we naakt moeten opvatten als geheel naakt, of dat hij een ontbloot bovenlijf had.

Pieter schreef:Ah, MM. Je hebt al flink gereageerd zie ik...

Ja man, wel lezen he :mrgreen:
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 14:22

MM schreef:En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?

De vraag is: HOE geniet je ervan.

Zeg je, met een zekere ondertoon van respect, dat je iemand een mooie vrouw vind?

Of denk je bij jezelf dat je meer zou willen met die vrouw?

En, in de context van de discussie, wordt dat alleen veroorzaakt door haar badkleding, of door haar gehele uitstraling?

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 14:24

Motormuis schreef:
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee.....

Trouwens, nog ff een aanvulling: ik weet niet hoe de grondtekst luidt. In die zin weet ik niet of we naakt moeten opvatten als geheel naakt, of dat hij een ontbloot bovenlijf had.

De kanttekeningen zeggen: "Namelijk eer hij het aantrok; niet wel geheel alzo hij zonder twijfel iets aangehad heeft om zijne schaamte te bedekken."
In jip-en-janneke taal: hij had waarschijnlijk wel een onderbroek aan.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 14:24

Pieter schreef:
MM schreef:En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?

De vraag is: HOE geniet je ervan.

Zeg je, met een zekere ondertoon van respect, dat je iemand een mooie vrouw vind?

Of denk je bij jezelf dat je meer zou willen met die vrouw?

En, in de context van de discussie, wordt dat alleen veroorzaakt door haar badkleding, of door haar gehele uitstraling?

Ik moet eerlijk toegeven dat er wel eens gedachten door m'n hoofd flitsen, waarvan ik weet dat die niet goed zijn. Maar kan ook gewoon van een vrouw genieten, hoe ze eruit ziet, hoe ze zich gedraagt (ook niet onbelangrijk!!!) en vinden dat ik zo'n vrouw gewoon mooi vindt.

Puur esthetisch :mrgreen:
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 14:25

Nix mis mee.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 14:29

Pieter schreef:
Motormuis schreef:

De kanttekeningen zeggen: "Namelijk eer hij het aantrok; niet wel geheel alzo hij zonder twijfel iets aangehad heeft om zijne schaamte te bedekken."
In jip-en-janneke taal: hij had waarschijnlijk wel een onderbroek aan.

haha, jip-en-janneke taal maakt het voor mij ook een stuk eenvoudiger te begrijpen.

ach, je moet ook praktisch zijn. je kunt bijv. niet in de tropen werken en wonen en helemaal in je strakke kloffie lopen. het geinige is, dat zendelingen/dominees in NL (en dan heb ik het ff over de gg) er altijd strak bij moeten lopen. zijn ze echter zendeling in indo (bijv), dan is een short weer helemaal okay.

geeft al weer aan hoe relatief alles is...
Geen commentaar

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 jul 2004 15:49

Bumblebee schreef:
columbus schreef: vrouwen zijn net zo erg als mannen op dat gebied, ook al word dat vaak ontkend

Pieter schreef:Vrouwen?? Die zijn nog veel erger. Alleen zijn ze daar niet open over...

Behalve onder elkaar

Sure, en deze twee mannen zullen er alles van af weten wat vrouwen onder elkaar doen en denken... :roll: :roll: :roll:

klopt wel ja 8) :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 19 jul 2004 17:40

HI,

Vrouwen zullen mannen ook wel begeren, dat is waar. De ene man doet me meer dan de andere. Maar als ik een mooie man zie, dan denk ik wel die is knap, of die ziet er iets minder uit als (mijn smaak).
Ik begeer zo'n man dan niet volgens mij. Nu ik erover nadenk, ik doe het in de stad ook. De ene jongen, denk je bij glibber, ander leuke jongen, maar ga een jongen niet met mijn ogen uitkleden. Ik geloof dat ergens in de Bijbel staat dat je je schaamte moet bedekken. Weten jullie waar dat staat? Dat van Petrus vindt ik wel een mooi voorbeeld, het verschil is dat hij aan het werk is, en wij gaan voor de ontspanning op het strand liggen.
Een tekst uit de Bijbel:

Mattheus 5: 28

Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aanziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.

Genesis 3: 21

En de Heere God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen en toog ze aan.

jannes

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 19 jul 2004 18:21

jannes schreef:HI,

Vrouwen zullen mannen ook wel begeren, dat is waar. De ene man doet me meer dan de andere. Maar als ik een mooie man zie, dan denk ik wel die is knap, of die ziet er iets minder uit als (mijn smaak).
Ik begeer zo'n man dan niet volgens mij. Nu ik erover nadenk, ik doe het in de stad ook. De ene jongen, denk je bij glibber, ander leuke jongen, maar ga een jongen niet met mijn ogen uitkleden. Ik geloof dat ergens in de Bijbel staat dat je je schaamte moet bedekken. Weten jullie waar dat staat? Dat van Petrus vindt ik wel een mooi voorbeeld, het verschil is dat hij aan het werk is, en wij gaan voor de ontspanning op het strand liggen.
Een tekst uit de Bijbel:

Mattheus 5: 28

Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aanziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.

Genesis 3: 21

En de Heere God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen en toog ze aan.

jannes

Beste jannes, Ik ben het met je eens! maar denk ook aan het verschil tussen man en vrouw! Als man kijk je anders naar een vrouw als een vrouw naar een man! Het huwlijks formulier heeft het over vrouwelijk en mannelijk! ieder gevoelen heeft een functie! maar kost ook zelfverloochinig! dus niet begeren! naar....? allleen in de weg van het huwelijk!

Daarom kunnen we er veel van leren mat 5:28!

Maar vergeet niet het mooie van het doel zoals het geschapen is? dat vind ik in andere reacties opvallend? moet je dan naar het strand zwembad! al kan het geen kwaad er naar toe te gaan! maar ben je dan niet Werelds bezig = gelijk aan?????? :?: :?: :?: :roll: Waar is de grens!

Als je wilt reageren alle reacties zijn welkom!!!!! :) :) :)nico

Mondriaan

joris

Berichtdoor joris » 20 jul 2004 08:34

Even op Golgotha terug komen hoor. God heeft daard e relatie met hem weer hersteld. We mogen weer rechtstreeks bij Hem komen zonder moeilijke tussendingen. En het is mogelijk om rein te leven als je gericht bent op Hem.
Deze discussie blijft steken in het zondige van de mens. Terwijl er al weer veel meer mogelijk is. Er vanuit gaan dat je als man gaat steigeren bij iedere vrouw die je langs ziet lopen is zo onzinnig. Want daar kan je namelijk wat aan doen. Lust begint altijd bij je eigen gedachten en niet bij het lichaam van de ander.

Op een naaktstrand hebben mensen geen last van lust en zondige gedachten. Ze zijn zichzelf en genieten daarvan.

Terug naar “Archief”