Moderator: Moderafo's
Cirinde schreef:tjah nu ff mijn heldere mening
Cirinde schreef: en tjah refo's blijven refo's en probeer maar eens aan hun uit te leggen dat alles wat stra kort bikini enz niet altijd als een begeerte hoeft en moet zijn, want dan sluit ik me echt (deed ik al)bij spirit aan en dat is dat als je idd sommige reacties hoort jullie sexueel gefrusteerd lijken so..
Johannes schreef:Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee"
Motormuis schreef:Pieter schreef:Met die tekst wil ik overigens alleen duidelijk te maken dat Petrus niet voor zijn lol in z'n nakie over het schip liep. Hij was hard aan het werk en zou alleen maar hinder hebben gehad van al die lange gewaden, bovendien zouden ze kletsnat en vies worden. Daarom had 'ie alles maar uitgedaan. Geen pleidooi om naakt door het leven te gaan, maar puur functioneel.
Overigens lees ik niet dat Jezus hem daarvoor bestrafte. Als ik dat doortrek, denk ik ook niet dat het erg is als je in normale badkleding op het strand ligt.
Eens. Lijkt me helemaal niks mis mee om heerlijk in de zee te zwemmen en vervolgens op je handdoekje op te drogen.
Mmmmmmmmm, als ik dit zo intyp, bedenk ik me dat ik dat dit jaar nog helemaal niet heb gedaan. Heb daar vies veel zin in, vind Noordzeestrand geweldig.
En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?
Er is idd een groot verschil tussen genieten en geilen op. Excuses voor de woordkeuze, maar een beter woord schiet me nou niet echt te binnen.....
Pieter schreef: Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee.....
Pieter schreef:Ah, MM. Je hebt al flink gereageerd zie ik...
MM schreef:En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?
Motormuis schreef:Pieter schreef: Joh. 21:7
"De discipel dan, welken Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Heere! Simon Petrus dan, horende, dat het de Heere was, omgordde het opperkleed (want hij was naakt), en wierp zichzelven in de zee.....
Trouwens, nog ff een aanvulling: ik weet niet hoe de grondtekst luidt. In die zin weet ik niet of we naakt moeten opvatten als geheel naakt, of dat hij een ontbloot bovenlijf had.
Pieter schreef:MM schreef:En ja, het is gewoon leuk om daar te zijn en te genieten van alles. Ook van het vrouwelijk schoon. Je geniet toch ook van het vrouwelijk schoon als men gewoon de kleren aanheeft? Als men dan NETTE badkleding aanheeft, is daar toch niks mis mee?
De vraag is: HOE geniet je ervan.
Zeg je, met een zekere ondertoon van respect, dat je iemand een mooie vrouw vind?
Of denk je bij jezelf dat je meer zou willen met die vrouw?
En, in de context van de discussie, wordt dat alleen veroorzaakt door haar badkleding, of door haar gehele uitstraling?
Pieter schreef:Motormuis schreef:Pieter schreef: Joh. 21:7
Trouwens, nog ff een aanvulling: ik weet niet hoe de grondtekst luidt. In die zin weet ik niet of we naakt moeten opvatten als geheel naakt, of dat hij een ontbloot bovenlijf had.
De kanttekeningen zeggen: "Namelijk eer hij het aantrok; niet wel geheel alzo hij zonder twijfel iets aangehad heeft om zijne schaamte te bedekken."
In jip-en-janneke taal: hij had waarschijnlijk wel een onderbroek aan.
Bumblebee schreef:columbus schreef: vrouwen zijn net zo erg als mannen op dat gebied, ook al word dat vaak ontkendPieter schreef:Vrouwen?? Die zijn nog veel erger. Alleen zijn ze daar niet open over...
Behalve onder elkaar
Sure, en deze twee mannen zullen er alles van af weten wat vrouwen onder elkaar doen en denken...![]()
![]()
jannes schreef:HI,
Vrouwen zullen mannen ook wel begeren, dat is waar. De ene man doet me meer dan de andere. Maar als ik een mooie man zie, dan denk ik wel die is knap, of die ziet er iets minder uit als (mijn smaak).
Ik begeer zo'n man dan niet volgens mij. Nu ik erover nadenk, ik doe het in de stad ook. De ene jongen, denk je bij glibber, ander leuke jongen, maar ga een jongen niet met mijn ogen uitkleden. Ik geloof dat ergens in de Bijbel staat dat je je schaamte moet bedekken. Weten jullie waar dat staat? Dat van Petrus vindt ik wel een mooi voorbeeld, het verschil is dat hij aan het werk is, en wij gaan voor de ontspanning op het strand liggen.
Een tekst uit de Bijbel:
Mattheus 5: 28
Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aanziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.
Genesis 3: 21
En de Heere God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen en toog ze aan.
jannes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten