Raido schreef:Wijzingen gewoon gewoonniet-ritmisch en op een gewone snelheid, sneller dan in de ogg en iets langzamer als in de gergem-west in Rijssen
Je kunt ook de hele noten 8 tellen en de halve 4 tellen aanhouden. Dan zing je ook ritmisch.

Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Wijzingen gewoon gewoonniet-ritmisch en op een gewone snelheid, sneller dan in de ogg en iets langzamer als in de gergem-west in Rijssen
SDG schreef:ahuibers schreef:Bij ons in de kerk (GGIN).
* Niet ritmisch
* Ik vind het te langszaam gaan hoewel je dat tijdens het zingen niet echt in de gaten heb.
Dat de GGiN niet-ritmisch zingt, wisten we al.
Wat betekent het dat je 't "niet echt in de gaten hebt"? Bedoel je dat je gedachtenloos zingt? Dat 't nu eenmaal zo is en wel altijd zo zal blijven? Dat je 't niet zo erg vindt om in een woord als "ongerechtigheden" tweemaal adem te moeten halen?
Is 't niet een stuk gewenning? Jij weet niet anders, want je hoort 't elke zondag. Maar je buurman?
Mapleleaf schreef:In onze gemeente zingen we ook niet-ritmisch en op een tempo die velen hier wel niet aan zullen staan. En misschien moet ik bij een woord als ongerechtigheden ook wel twee keer ademhalen. Dat weet ik zo snel even niet.
Maar al worden die psalmen zo gezongen, als de woorden uit je hart voortkomen is dat dan nog belangerijk?
Mijn opa zong de psalmen nog langzamer en dat deed hij uit eerbied voor die grote en heilige God.
ahuibers schreef:Het valt buiten wel op als je bijv. niet naar de kerk kon gaan (oppassen) en even buiten liep.
Dan is het echt heel sloom qua snelheid. Maar zit je in de kerk merk je dat veel minder.
hooligan schreef:Hoe kan je psalm 150 langzaam niet ritmisch eerbiedig zingen?
Ik bedoel dat is zown blijde psalm dat word dan helemaal verpest door het langzame niet ritmische gezang.
johannes1 schreef:hooligan schreef:Hoe kan je psalm 150 langzaam niet ritmisch eerbiedig zingen?
Ik bedoel dat is zown blijde psalm dat word dan helemaal verpest door het langzame niet ritmische gezang.
het kan zonder moeite, hooligan. zovele gemeente zingen het zo. maar word het eerbiedig door het sneller te zingen?
Pieter schreef:Waarom wordt er binnen de GG eigenlijk niet ritmisch gezongen? Weet iemand dat?
Ik zou het best kunnen waarderen.
Doortje schreef:Pieter schreef:Waarom wordt er binnen de GG eigenlijk niet ritmisch gezongen? Weet iemand dat?
Binnen de gergem hebben ze wat moeite om tradities te doorbreken. Ik denk als er ritmisch gezongen gaat worden, dat er dan heel veel gezeur komt, omdat vooral oudere mensen zulke tradities heel hoog hebben staan en dat het bijna zonde is om hier van af te wijken. Ritmisch zingen wordt bij veel mensen gezien als oneerbiedig.
we zingen sneller iddSDG schreef:Raido schreef:niet-ritmisch en op een gewone snelheid
Wat is gewoon?
Raido schreef:sneller dan in de ogg en iets langzamer als in de gergem-west in Rijssen
Weet je dat laatste wel zeker?
Pieter schreef:Waarom wordt er binnen de GG eigenlijk niet ritmisch gezongen? Weet iemand dat?
Jij snapt er niks vanPieter schreef:Als het een probaat middel is om de doodse gerustheid van veel gemeentes te doorbreken, dan zeg ik: direct invoeren, dat ritmisch zingen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten