japijo schreef: MMM, eerst vond ik de herziene statenvertaling ook perfect, maar na een aantal orienteerende gespreken ben ik daar toch behoorlijk van teruggekomen.
Waarom dan? Maar ben je het dan niet met me eens dat de Statenvertaling taal bezigt die op z'n zachtst gezegd nogal oubollig is? Er worden termen gebruikt, die gewoon absoluut niet meer van deze tijd zijn. Laten we dan niet roomser dan de paus zijn en tegen een herziening daarvan zijn.
Voorbeeld te geven: wij lezen op dit moment uit Ezechiel. Ik heb het Boek maar genomen, uit de statenvertaling snap je er helemaal niks van (tenminste, ikke niet). Maar het Boek is helaas niet zo'n hele betrouwbare "vertaling". Toch lees ik liever uit het Boek als ik het begrijp, dan dat ik uit de SV lees en er geen jota van snap.
Het is trouwens ook een verschil of je even een stukkie leest bij het eten of er een studie van maakt. Met een bijbelstudie heb ik veel minder problemen met de SV dan tijdens het eten een stukkie lezen.
En dat Vreugdenhil dus voor is, is alleen maar goed. Als alle neuzen binnen de Gergem over alle zaken dezelfde kant op staan, kan ook niet de bedoeling zijn. Dan krijg je een totalitair systeem.
Over de hoofdzaken ben je het eens, over veel marginaal geneuzel verschillen nou eenmaal vaak de meningen.