Joepie schreef:En als de kerkenraad je roept doen ze dat namens God.
Dus is het eigenlijk God die je daar roept.
En inderdaad maakt het aantal niet uit, want waarom zou je daar dan geen vrij voor nemen, en wel voor andere dingen.
Ik kan wel slechtere bestedingen bedenken voor je vrije(mid)dag.
Als dat nodig zou zijn.
Beetje off-topic, maar hier liggent visies achter over gemeente zijn, ouderlingengezag, etc. plus bijbehoorende uitgangspunten. Stof voor een nieuwe topic?. Daarom lijkt het me iets te kort door de bocht om te zeggen dat we bij (alle?) trouwdiensten moeten zijn. Trouwens, ouderlingen zouden zelfs de diensten op vrijwillige basis kunnen uitschrijven...
Overigens is de teneur van de topic nu eigenlijk "waarom je best wel kunt trouwen" ipv van "waarom je ook best zou kunnen samenwonen" - dat is wel even een andere kijk op de dingen. En ik vind het een postievere ondertoon hebben ;-)
Trouwens nog een ander punt mbt tot het feest:
Sommigen zeggen "ik heb geen geld voor het feest", daarom soms kiezen voor eerst samenwonen.
Maar, als je het geen probleem vind om te gaan samenwonen en als je elkaar toch trouw wilt blijven en als het toch principieel (vanuit God gezien) hetzelfde is, waarom geef je dan geen feest als je gaat samenwonen? Of is er toch een principieel gezien een verschil voor de mensen die met de kosten in de maag zitten? En wat is dat verschil dan voor hen? Misschien brengt me dat verduidelijking.