Miss A. schreef:Effe over Katwijk. Daar gaat deze topic tenslotte over. Je zegt dat de bonders uit dit dorp keihard bezig zijn. Kun je misschien zeggen waar je dat van weet? In Katwijk zijn twee partijen, en die zeggen van elkaar allerlei lelijks. Maar ik heb toch het idee dat de bezwaarden erg wijzen naar de PKN-ers, maar hun hand niet in eigen boezem steken. Zij zijn DE KERK, krijg je wel eens de indruk.
Nu ben ik natuurlijk ook partijdig, dat begrijp je. Maar er zijn nu eenmaal gevolgen aan bepaalde beslissingen. Als je niet bij de PKN wilt horen (daar hoor je mij geen kwaad woord over zeggen (hoop ik), als dat een beslissing is die biddend is genomen, is dat goed.), dan ben je je dienstwoning kwijt, worden de kerkgebouwen gebruikt voor de mensen van de hervormde gemeente en stopt het tractement.
Dat gebeurt toch overal????
Maar om dan nu ineens dáárover ophef te maken? En zo de rest van de dominees zwart te maken?? (Terwijl ze zeiden dat het niet ging om 'brood'. Terwijl ze zeiden dat ze wel bij de Turken in de flat wilden wonen.)
Ik denk niet dat er een eerlijke voorlichting is naar buiten toe. Maar misscien zien jullie dat anders????????????????
Ik denk echt dat jij behoorlijk eenzijdig voorgelicht ben, ik verwijs je naar bovenstaande topic.
Maar hoe kun je nou de twee dominees uit de kerk zetten als er 40% van de kerkelijk meelevenden niet meegaat. Vertel me niet dat dat percentage niet klopt, want laatst stond dominee Blom voor 400 mensen in de Nieuwe kerk waar er 1700 in kunnen. Hij stond te huilen op de preekstoel omdat er zo weinig mensen waren. Ja hoe kon dat nou?
Als er eentje zich hard opgesteld had, was het Blom wel!!