Satanisme... geloof?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 29 mar 2004 19:14

Raido, als jij een God ziet die zoveel van JOU houdt en van je vriendin dat hij voor jullie wilde sterven, kun je dan in een God geloven die goed is??
Ik snap dat het moeilijk is om dit in verband te zien met de zelfmoord van je vriendin, maar probeer je ogen ook op DIE GOd te richten en niet alleen naar een God die soms dingen toelaat die je niet begrijpt.
Ik hoop dat je nog eens met Job kan zeggen: De Heere heeft gegeven, de Heere heeft genomen, de Naam van de Heere zij geloofd!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 29 mar 2004 19:23

Tabitha schreef:Raido, als jij een God ziet die zoveel van JOU houdt en van je vriendin dat hij voor jullie wilde sterven, kun je dan in een God geloven die goed is??
Ik snap dat het moeilijk is om dit in verband te zien met de zelfmoord van je vriendin, maar probeer je ogen ook op DIE GOd te richten en niet alleen naar een God die soms dingen toelaat die je niet begrijpt.
Ik hoop dat je nog eens met Job kan zeggen: De Heere heeft gegeven, de Heere heeft genomen, de Naam van de Heere zij geloofd!

Hm... ik kan me goed voorstellen, dat je beter kunt zien wat jou afgenomen lijkt te worden, dan wat er ooit, in een ver verleden, voor je gedaan is. Dat jij iets kwijtraakt is duidelijk, dat je al iets veel groters gekregen hebt, moet je maar aannemen.
If you want world peace, fight for justice.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mar 2004 07:07

Wat is makkelijker ... geloven dat er een weg is en van die weg gebruik maken of de weg volgen zoals iemand die gezegd heeft ... ik bedoel dan een weg die beschreven is, zichtbaar en niet door iemand...

@Tahbita : Sorry dat zie ik dus echt niet, een goede God liet haar niet sterven
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 mar 2004 08:07

Raido schreef:Wat is makkelijker ... geloven dat er een weg is en van die weg gebruik maken of de weg volgen zoals iemand die gezegd heeft ... ik bedoel dan een weg die beschreven is, zichtbaar en niet door iemand...

Raido, misschien kun je het zo zien: God was zooo goed, dat Hij haar nu al heeeel gelukkig wilde maken..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 mar 2004 08:24

Raido, je snapt toch niet het waarom. Mijn dochter is aan de kanker gestorven, en dan denk je ook: waarom zo'n klein kind?
Ik denk niet dat het door God komt dat je lief dood is. Maar doorhet moeilijke leven hier. Het valt meestal ook niet mee, vooral als je geen perspectief meer ziet.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mar 2004 08:26

Veel mensen zeggen dat Hij dat doet om je dichter bij hem te krijgen, had hij beter even na kunnen denken....

"If Someone Die, It's HIS way to say, he loves you"

sorry ... dat gaat er bij mij niet in.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 30 mar 2004 08:26

Acire schreef:
Raido schreef:Wat is makkelijker ... geloven dat er een weg is en van die weg gebruik maken of de weg volgen zoals iemand die gezegd heeft ... ik bedoel dan een weg die beschreven is, zichtbaar en niet door iemand...

Raido, misschien kun je het zo zien: God was zooo goed, dat Hij haar nu al heeeel gelukkig wilde maken..

Tja... ik vraag me af of Raido daar wat aan heeft, waarschijnlijk had hij haar ook wel heel gelukkig willen maken.
En ben je goed, als je iemand gelukkig wilt maken ten koste van een ander?

Hm, ik denk niet dat dit direkt iets is om God de schuld van te geven
If you want world peace, fight for justice.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 mar 2004 08:41

Raido schreef:Veel mensen zeggen dat Hij dat doet om je dichter bij hem te krijgen, had hij beter even na kunnen denken....

"If Someone Die, It's HIS way to say, he loves you"

sorry ... dat gaat er bij mij niet in.

Nou, dat geloof ik niet, hoor, want dan zou die persoon voor een ander geofferd moeten worden? Nee. Ik ben wel meer tot geloof gekomen, maar mijn man had zoiets van: waar is die God nou?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 30 mar 2004 09:55

als ik al deze postings lees, is God eigenlijk best wel geheimzinnig....hmmm, zo had ik het nog nooit bekeken. maar ik ben er toch van overtuigd dat we ooit gaan weten waar het allemaal goed voor was...en daar moeten we het mee doen.
dat heet toch ook geloven? daar draait t toch om? vertrouwen in Zijn goede wil en raad?
Engaged @ 07-01-2005

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mar 2004 11:47

Goede wil? Goede raad? Goede beslissingen? Ik geloof niet in een 100% Goede God. Zou jij de moordenaar van je vriend vertrouwen?

Code: Selecteer alles

Iedereen zegt tegen zijn vrienden
dat ze altijd vrienden zullen blijven.

Maar hoe lang gaat het werkelijk duren?
Men kan voor een jaar beste vrienden zijn,
het volgende jaar goede vrienden,
in het daarop volgende jaar,
soms nog met elkaar babbelen
en een jaar later niet eens meer praten!

Ik wilde je alleen maar zeggen, dat,
ook spreek ik misschien nooit meer tegen jou,
je in mijn ogen heel speciaal bent en
dat je veel veranderingen in mijn leven gebracht hebt.

Ik kijk naar je op, respekteer je en zie je onzettend graag!

Zeg dit aan je vrienden,
gelijk hoe vaak je tegen hun spreekt,
zeg het aan die persoon van wie je dit gekregen hebt.
laat je vrienden altijd weten, dat je ze niet bent vergeten
en zeg tegen je vrienden, dat je ze nooit gaat vergeten!

Er zijn personen, die in je leven komen,
voor een korte tijd blijven,
een indruk in ons hart laten,
en we nooit meer dezelfde persoon zijn.

Eén ding...
Wat ga je doen, als je altijd,
als je verliefd wordt, weg moet gaan?
Wat ga je doen, als altijd,
wanneer je met iemand wil samen zijn,
die niet daar kan zijn?

Wat ga je doen als je beste vriend morgen zelfmoord pleegt
en je geen kans hebt om hem te zeggen hoe je je voelt?
Wat ga je doen, als je op iemand verliefd bent,
maar je nooit een koppel kunt worden?

Er zijn mensen, die verliefd worden,
er zijn andere die sterven.

Ik wil je nu zeggen, dat je mijn vriend bent
en dat ik van je hou!

Ook als ik morgen dood ga, zul je altijd in mijn hart blijven!

Dit vind ik een mooie tekst ... zonder die mensen was ik hier niet meer *dank aan de genen die zicht aangesproken voelen*

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 30 mar 2004 13:39

Raido,

Ik kan me voorstellen dat je op het ogenblik God niet als de goede, zorgzame Vader ziet, maar dat wil nog niet zeggen dat hij het ook niet is.
Denk jij dat Job God als een goede, zorgzame Vader zag toen al de rampen hem overkwamen? Eerst zag hij dat ook helemaal niet en stelde hij allerlei vragen aan God. Hij snapte niet waarom hem dat moest overkomen. En toch kon hij na al zijn beproevingen zeggen: De Naam van de Heere zij geloofd! Hij had zich erbij neergelegd en ondanks al zijn twijfels toch geloofd dat Gods weg de goede was.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mar 2004 13:56

Ten eerste was ik niet bekeerd op het moment dat het gebeurde, Ten tweede ben ik Job niet. En ten derde vind ik Job eigenlijk ook maar een goedgelovige sul... maar krijg ik haar terug als ik op mijn blote knietjes vol ootmoet en diep ontzag die Vader zal aanbidden... nee ... dus blijft het nee.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2004 13:59

Raido schreef:Ten eerste was ik niet bekeerd op het moment dat het gebeurde, Ten tweede ben ik Job niet. En ten derde vind ik Job eigenlijk ook maar een goedgelovige sul... maar krijg ik haar terug als ik op mijn blote knietjes vol ootmoet en diep ontzag die Vader zal aanbidden... nee ... dus blijft het nee.

Nee, maar misschien krijg je er wel iets voor in de plaats (net als Job).

En waarom moet God er nou zonodig bij betrokken worden? Hij heeft haar toch niet vermoord? Dat heeft (indirect) die vader gedaan. Hij maakte misbruik van zijn vrije wil. En daar kan God niets aan doen, want God wilde dat wij een vrije wil hebben om voor het goede dan wel het kwade te kiezen. Als we dat laatste doen vind Hij dat echt niet leuk ofzo, maar het zou geen keuze meer zijn als we elke keer dat we voor het kwade wilden gaan kiezen ineens tegengehouden werden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 mar 2004 14:02

God laat alles toe en is bij macht om het tegen te houden. Ik geef hem niet de schuld van haar dood, maar de schuld van haar niet leven...

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 30 mar 2004 14:37

Raido schreef:God laat alles toe en is bij macht om het tegen te houden. Ik geef hem niet de schuld van haar dood, maar de schuld van haar niet leven...

Raïdo, twee berichten hiervoor zeg je nog :

Goede wil? Goede raad? Goede beslissingen? Ik geloof niet in een 100% Goede God. Zou jij de moordenaar van je vriend vertrouwen?

Is God nou een moordenaar of niet ?

Zou je je kunnen indenken dat God evenveel verdriet als jij had toen het gebeurde ?
En zeg niet : Hij had het tegen kunnen houden, dan zou haar vader er goed onder vandaan gekomen zijn, het is het gevolg van de zonde van haar vader.

En geef alsjeblieft God niet de schuld van het gebeurde, hij had het bij de schepping ook anders gepland, maar de mens zelf heeft het verknoeid, met alle gevolgen van dien.

Daarom mogen we dankbaar zijn dat Jezus de weg weer vrij gemaakt heeft tot God en daarom je meisje nu bij Hem mag zijn.
Weest blij in de Heer !

Terug naar “Archief”