Oké dit is een gedeelte van wat God volgens de bijbel te vertellen heeft:Vrouwe Justitia schreef:Juist. Dus wij horen God niet, omdat wij oostindisch doof zijn. Wat eigenlijk weer neerkomt op dat we Hem niet willen horen.
Terwijl dat dus onzin is.
Nu ja, het zou kunnen dat jij Hem daarom niet hoort, maar er zijn mensen genoeg die Hem heel graag zouden willen horen hoor. Die echt goed luisteren. Mensen die zich zelfs letterlijk doodluisteren.
Ik vind het nogal goedkoop om te zeggen dat het aan ons ligt, als we God niet horen. En ik denk ook niet dat Hij verdedigers nodig heeft, Hij zal Zijn Eigen verantwoordelijkheid toch wel kennen, me dunkt.
En het lijkt me dat een goedwillend, almachtig God op zo'n manier kan antwoorden dat Hij verstaanbaar is. Als Hij niet verstaanbaar is, en het is niet zo dat we niet willen verstaan, is het dus de vraag of Hij wil antwoorden.
Of Zijn antwoord moet stilte zijn (oftewel, Zijn antwoord is, dat Hij je geen antwoord waardig keurt).
Groet in Vrede,
VJ
Je bent zondig
je gaat naar de hel als je niet gelooft
Je moet de 10 geboden gaan houden
Je moet God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf?
Dat is iets wat de meeste mensen niet willen horen..... DAar hebben ze de horoscoop voor uitgevonden