Ik kan niet geloven in Jezus. Wat nu?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 mar 2004 20:37

Vrouwe Justitia schreef:Juist. Dus wij horen God niet, omdat wij oostindisch doof zijn. Wat eigenlijk weer neerkomt op dat we Hem niet willen horen.
Terwijl dat dus onzin is.

Nu ja, het zou kunnen dat jij Hem daarom niet hoort, maar er zijn mensen genoeg die Hem heel graag zouden willen horen hoor. Die echt goed luisteren. Mensen die zich zelfs letterlijk doodluisteren.

Ik vind het nogal goedkoop om te zeggen dat het aan ons ligt, als we God niet horen. En ik denk ook niet dat Hij verdedigers nodig heeft, Hij zal Zijn Eigen verantwoordelijkheid toch wel kennen, me dunkt.

En het lijkt me dat een goedwillend, almachtig God op zo'n manier kan antwoorden dat Hij verstaanbaar is. Als Hij niet verstaanbaar is, en het is niet zo dat we niet willen verstaan, is het dus de vraag of Hij wil antwoorden.

Of Zijn antwoord moet stilte zijn (oftewel, Zijn antwoord is, dat Hij je geen antwoord waardig keurt).

Groet in Vrede,
VJ
Oké dit is een gedeelte van wat God volgens de bijbel te vertellen heeft:
Je bent zondig
je gaat naar de hel als je niet gelooft
Je moet de 10 geboden gaan houden
Je moet God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf?

Dat is iets wat de meeste mensen niet willen horen..... DAar hebben ze de horoscoop voor uitgevonden
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:45

Ik heb het niet over de meeste mensen, ik heb het over mensen die echt op zoek zijn naar God.
Mensen die God oprecht vragen, en die nooit antwoord horen. Mensen die hun laatste hoop op Zijn verwachte antwoord vestigen.
Mensen, die steeds dieper zinken, en van wie de adem weldra op zal zijn. Mensen die alleen nog kunnen overleven, als Hij hen optrekt, en hen zo weer zuurstof geeft.

Die mensen willen God wel horen, ze willen niets liever.

En dan kan het zo angstig stil blijven...
If you want world peace, fight for justice.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 mar 2004 20:51

Vrouwe Justitia schreef:Ik heb het niet over de meeste mensen, ik heb het over mensen die echt op zoek zijn naar God.
Mensen die God oprecht vragen, en die nooit antwoord horen. Mensen die hun laatste hoop op Zijn verwachte antwoord vestigen.
Mensen, die steeds dieper zinken, en van wie de adem weldra op zal zijn. Mensen die alleen nog kunnen overleven, als Hij hen optrekt, en hen zo weer zuurstof geeft.

Die mensen willen God wel horen, ze willen niets liever.

En dan kan het zo angstig stil blijven...
Ja dat soort dingen zijn moeilijk. EN toch geloof ik dat wie hem oprecht zoeken Hem zullen vinden? Maar vraag me niet hoe en wat. Misschien is zijn genade nog wel veel groter dan we denken dat hij is? Ik weet het niet...
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 mar 2004 21:20

Nou dan blijf je dat toch geloven? Weet je hoe hopeloos je word als je jaren naar de stilte moet luisteren? en maar blijven hopen dat er nog iets komt?

Alles afschuiven op de mens is zo makkelijk, dan zou er niemand boven (of waar die hemel ook zijn zou)... dan zou het verschikkelijk leeg zijn.

Maar ja... wie ben ik

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 mar 2004 21:50

Maar ja... wie ben ik
Geen idee? Tis de eerste keer datik je hier zie :wink: Welkom iig
Afbeelding

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 mar 2004 19:51

Gisteren een hoofdstukje gelezen uit het boek "Ik wou dat ik kón geloven" van ds. Rietkerk. Ging over 'angst', en dat dat je kan weerhouden van het dichter bij God komen. Hij noemde vier soorten angst in zijn boekje, waaronder de angst om te vertrouwen.

Ik denk dat 'm daar de kneep zit, dat ik God niet voldoende vertrouw.
Er zit niets anders op dan God beter te leren kennen... meer bijbel lezen dus en meer bidden. Wellicht dat het dan over een paar maanden allemaal een stuk duidelijker is!

Laat ik dit topic eindigen met het bedanken van Vin, hijwel, surfer, Lalage, @mic, jacob, joris, Aragorn, tanteoranje, Kaw, Gershwin, marjo, joepie, mirjamvandorp, Marnix, freddy, wina, skoezie, VrouweJustitia en Raido voor al jullie bijdragen en reacties op mijn en elkaars vragen: Bedankt! :D :!:
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2004 23:23

Wellicht dat het dan over een paar maanden allemaal een stuk duidelijker is!
vertrouwen zei je toch? :roll:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Ik kan niet geloven in Jezus. Wat nu?

Berichtdoor Boekenlezer » 02 apr 2004 17:02

TheEdge schreef:...

Ik wil graag een christen zijn, liefst vandaag nog. Maar ik twijfel zo, aan van alles en nog wat. En ik ben bang om dingen op te moeten geven om God te kunnen volgen (een gezin misschien, vrienden, m'n gemakkelijk leventje, geld)...

...

Voor mij persoonlijk is deze tekst van zeer grote betekenis geweest: "En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk." (Matt. 19:26) (Ja, dat mag je ook in zijn verband lezen. Dan spreekt het juist des te meer.)
Ik wist het werkelijk niet meer, langs welke weg ik nog zalig zou kunnen worden. Maar deze tekst vertroostte mij heel bijzonder.
Misschien heb je er iets aan?
Ik zou zeggen: leg je onwil aan God voor, als je ertoe kan komen. Zijn hand is nooit te kort.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 apr 2004 10:10

Boekenlezer schreef:Voor mij persoonlijk is deze tekst van zeer grote betekenis geweest: "En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk." (Matt. 19:26) (Ja, dat mag je ook in zijn verband lezen. Dan spreekt het juist des te meer.)
Ik wist het werkelijk niet meer, langs welke weg ik nog zalig zou kunnen worden. Maar deze tekst vertroostte mij heel bijzonder.
Ik zou zeggen: leg je onwil aan God voor, als je ertoe kan komen. Zijn hand is nooit te kort.

Dankjewel voor je tekst.
Sinds de Internationale ToerustingsKonferentie (ToKo) van IFES in Hongarije (misschien wel van gehoord) afgelopen Pasen zit Jeremia 29:11 continu in mijn hoofd (is nu tijdelijk ook mijn signature). Heeft me ook wel erg bemoedigd moet ik zeggen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 apr 2004 12:32

TheEdge schreef:
Boekenlezer schreef:Voor mij persoonlijk is deze tekst van zeer grote betekenis geweest: "En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk." (Matt. 19:26) (Ja, dat mag je ook in zijn verband lezen. Dan spreekt het juist des te meer.)

Dankjewel voor je tekst.
Sinds de Internationale ToerustingsKonferentie (ToKo) van IFES in Hongarije (misschien wel van gehoord) afgelopen Pasen zit Jeremia 29:11 continu in mijn hoofd (is nu tijdelijk ook mijn signature). Heeft me ook wel erg bemoedigd moet ik zeggen.
tuurlijk van gehoord, als aspirant CSR er :wink:
Afbeelding

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 apr 2004 14:46

@mic schreef:tuurlijk van gehoord, als aspirant CSR er :wink:

Wel van gehoord??? Waarom ben je dan niet gewoon MEE gegaan, potverdikkie! Het was ECHT-ZO-GAAF!

Over drie jaar moet je gewoon meekomen hoor! :D

Terug naar “Archief”