Ik hoor toch liever een preek in 'tale Kanaans' dan in het Engels.
Waar worden eigenlijk de preken in het engels gehouden ?
Moderator: Moderafo's
Invincible schreef:Van een Amerikaanse TobyMac of MWS kun je moeilijk vewachten dat hij een Nederlandse preek houdt.
En al helemaal niet in de Kanaäntaal.
Poolrev schreef:Als ik de Bijbel lees over het leven van Jezus op aarde, dan lees ik daar niet dat Hij zich aanpaste naar zijn gehoor. Hij week niet af van de Waarheid, Zijn Woord. En dat gebeurt er tegenwoordig wel heel veel. (o.a. op de EO-jongerdag).
En is Jezus niet ons grote voorbeeld wat wij moeten volgen? Dan ga je je niet aanpassen naar mensen om zo wel hun interesse te wekken met een bijna pop-concert. Ik snap et wel dat je je er heel erg gelukkig kunt voelen, en dat komt vooral doordat je er niet op je eigen zondigheid wordt gewezen.
caprice schreef:Invincible schreef:Van een Amerikaanse TobyMac of MWS kun je moeilijk vewachten dat hij een Nederlandse preek houdt.
En al helemaal niet in de Kanaäntaal.
Ik doelde op die kreten in het Engels. We zijn hier toch in Nederland? Of zijn er soms buitenlandse gasten aanwezig die toegesproken worden?
Waar komt de uitdrukking 'Tale Kanaans' vandaan eigenlijk? Voor zover ik mij kan heugen ben ik daarin alleen Nederlandse woorden tegengekomen, en geen Hebreeuwse.
Harold schreef:De apostel Paulus paste zich wel degelijk aan de mensen aan.
Lees kolossenzen:
Want hoewel ik een vrij man ben, heb ik mij aan alle mensen ondergeschikt gemaakt om er zoveel mogelijk voor Christus te winnen.
20 Als ik bij Joden ben, leef ik als een Jood om hen voor Christus te winnen. Als ik bij mensen ben die zich aan de wet van Mozes houden, houd ik mij er ook aan omdat ik hen voor Christus wil winnen.
21 Als ik bij mensen ben die niet volgens de wet van Mozes leven, houd ik mij er ook niet aan, omdat ik hen voor Christus wil winnen.
Nou ja ik bedoel wel een wat recentere druk. Maar een beetje essay van die tijd zag er precies hetzelfde uit.caprice schreef:@mic schreef:Zie jij aan de buitenkant verschil tussen een christelijk boek en niet christelijk boek? Ik niet hoor, daar moet ik toch echt de achterkant voor lezen of kijken naar de schrijver.
Dat zit wel goed denk ik.![]()
En hier de inhoud: http://www.totheildesvolks.nl/jdeliefde/leerredenen/inhoud.htm
Of bedoel je dat niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten