voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 16:40

Ps. 130 berijmt.
Maar nee, daar is vergeving,
bij U altijd geweest,
opdat U in ons leven,
eerbiedig wordt gevreest.

Ps. 130: 1 Uit de diepten roep ik tot U, o HEERE! 2 HEERE! hoor naar mijn stem: laat Uw oren opmerkende zijn op de stem mijner smekingen. 3 Zo Gij, HEERE! de ongerechtigheden gadeslaat: HEERE! wie zal bestaan? 4 Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt. 5 Ik verwacht den HEERE: mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord. 6 Mijn ziel wacht op den HEERE, meer dan de wachters op den morgen: de wachters op den morgen. 7 Israel hope op den HEERE: want bij den HEERE is goedertierenheid, en bij Hem is veel verlossing. 8 En Hij zal Israel verlossen van al zijn ongerechtigheden.

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 16:58

Op Zijn tijd en wijze.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 17:01

caprice schreef:Op Zijn tijd en wijze.

Ja, dat klopt, maar misschien is Zijn tijd en wijze wel dat een refowebber je wijst op een tekst? Niemand weet die tijd en wijze dus mag je daarin niet rusten.

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 17:04

Kaw schreef:

Ja, dat klopt, maar misschien is Zijn tijd en wijze wel dat een refowebber je wijst op een tekst? Niemand weet die tijd en wijze dus mag je daarin niet rusten.

Nee, rusten mag nooit. Altijd blijven lezen en bidden, en niet afdwalen naar de wereld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 jan 2004 17:57

Als Hij zegt: kiest heden wie Gij dienen zult.
Dan mag je denk ik ook wel geloven dat Hij direct wil komen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jan 2004 18:16

maar wij?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 12 jan 2004 18:17

Ik denk dat een gebed om genade onmiddelijk verhoordt woord, maar dat het op Zijn tijd en wijze is wanneer je zover bent dat je dat gaat vragen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 jan 2004 18:20

essieee schreef:maar wij?

ja jij.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 13 jan 2004 21:42

@mic schreef:Ik denk dat een gebed om genade onmiddelijk verhoordt woord, maar dat het op Zijn tijd en wijze is wanneer je zover bent dat je dat gaat vragen.

God leert de dingen langzaam aan. Hij geeft ook niet alles in 1 keer, omdat je dan denk ik net zoiets krijgt als bij die mensen in Kinderdijk, met de loterij.

Bovendien is het gevaar groot dat we niet ootmoedig blijven.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 jan 2004 21:58

Wie in de Zoon gelooft,[b]heeft[b] eewig leven (joh 3:36)

volgens mij is heeft van hebben niet hetzelfde als zal krijgen...

ik denk dat het op Gods tijd is dat jij gaat geloven, maar als je gelooft heb je het eeuwig leven.
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 13 jan 2004 22:00

@mic schreef:Wie in de Zoon gelooft,[b]heeft[b] eewig leven (joh 3:36)

volgens mij is heeft van hebben niet hetzelfde als zal krijgen...

ik denk dat het op Gods tijd is dat jij gaat geloven, maar als je gelooft heb je het eeuwig leven.

Dat geloof ja.
Wie in de Zoon gelooft. Hoe krijg je volgens jou dat geloof?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 jan 2004 22:16

is het eigenlijk niet meer een kwestie van doen? Vertrouw je God dat hij je zonden wil vergeven als jij daarom vraagt, en dat ook zal doen?

Dat is de vraag.. (en geloof)
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 14 jan 2004 06:26

@mic schreef:is het eigenlijk niet meer een kwestie van doen? Vertrouw je God dat hij je zonden wil vergeven als jij daarom vraagt, en dat ook zal doen?

Maar het geloof op zich moet door God gegeven worden.

joris

Berichtdoor joris » 14 jan 2004 06:34

caprice schreef:
@mic schreef:is het eigenlijk niet meer een kwestie van doen? Vertrouw je God dat hij je zonden wil vergeven als jij daarom vraagt, en dat ook zal doen?

Maar het geloof op zich moet door God gegeven worden.
je blijft maar maren.

Vin

Berichtdoor Vin » 14 jan 2004 06:35

1 En de jongeling Samuel diende den HEERE voor het aangezicht van Eli en het woord des HEEREN was dierbaar in die dagen; er was geen openbaar gezicht.
2 En het geschiedde te dien dage, als Eli op zijn plaats nederlag en zijn ogen begonnen donker te worden, dat hij niet zien kon,
3 En Samuel zich ook nedergelegd had, eer de lampe Gods uitgedaan werd, in den tempel des HEEREN, waar de ark Gods was,
4 Dat de HEERE Samuel riep; en hij zeide: Zie, hier ben ik.
5 En hij liep tot Eli en zeide: Zie, hier ben ik, want gij hebt mij geroepen. Doch hij zeide: Ik heb niet geroepen, keer weder, leg u neder. En hij ging heen en legde zich neder.
6 Toen riep de HEERE Samuel wederom; en Samuel stond op; en ging tot Eli, en zeide: Zie, hier ben ik, want gij hebt mij geroepen. Hij dan zeide: Ik heb u niet geroepen, mijn zoon; keer weder, leg u neder.
7 Doch Samuel kende de HEERE nog niet; en het woord des HEEREN was aan hem nog niet geopenbaard.
8 Toen riep de HEERE Samuel wederom, ten derde maal; en hij stond op, en ging tot Eli, en zeide: Zie, hier ben ik, want gij hebt mij geroepen. Toen verstond Eli, dat de HEERE den jongeling riep.
9 Daarom zeide Eli tot Samuel: Ga heen, leg u neder, en het zal geschieden, zo Hij u roept, zo zult gij zeggen: Spreek, HEERE, want Uw knecht hoort. Toen ging Samuel heen en legde zich aan zijn plaats.
10 Toen kwam de HEERE, en stelde Zich daar, en riep gelijk de andere malen: Samuel, Samuel! En Samuel zeide: Spreek, want Uw knecht hoort.

Terug naar “Archief”