Deze topic is bijna ten einde denk ik. (Aan de reacties te zien).
Toch wil ik nog even een reactie geven, waarbij ik wil aangeven dat ik in herhaling val (zie mn eerdere reactie en ook niet de hele discussie daarna heb ik gevolgd).
Allereerst wil ik nogmaal mijn eerdere mening benadrukken. God is een God voor alle mensen! Mensen zonder kleding (veelal onder schrijnde omstandigeheden) die God loven en prijzen, ZONDER HOEDJE en ROK zouden dus minder zijn voor God, onze hemelse vader?
En, nogmaals, ga nou niet zeggen "dat is in een andere cultuur."De bijbel is ook niet in nederland geschreven
Waar blijven we dan met onze "bijbelse"mening over hoedjes, rokken etc. Kortom uiterlijke dingen!
God ziet het hart aan! En niet de uiterlijke dingen! Tuurlijk, als je vol bent van zijn liefde dan verandert je leven

, maar niet in het aanschaffen van een hoed of rok lijkt me, of wel
Tweede punt:
Vele dingen in de bijbel worden letterlijk genomen zonder naar de context te kijken (oa hoedje dragen of niet) terwijl andere dingen niet letterlijk worden genomen (gebruik van meerdere instrumenten in ere-dienst, dan alleen het orgel (dat vaak zo langzaam speelt, dat je tussen de regels door een snee brood kunt eten (vraag me af of dat ten ere is van God, maar dat is een andere discusie).bedoelnmiet die snee brood, maar het langzame spelen....
Kijk eens naar de context van de text van Paulus en oordeel zelf:
Moet/ mag je er wel 1 op. Zo ja, doe je hem dan alleen op naar de kerk, of ook naar cathechesatie.
Wat zegt de bijbel hier eigenlijk over?
In 1 corinthe 11 1-16 schrijft paulus hierover. Lees het maar eens.
Als je alleen dit gedeelte leest zou de conclusie snel gemaakt zijn, maar lees ook eens in wat voor tijd de bijbel geschreven is:
In de "Life Application Study Bible (Op basis van The New Living Translation) wordt er in de kanttekeningen bij vers 14 en 15 het volgende vermeld:
"I'm talking about head coverings and length of hair, Paul is saying that believers should look and behave in ways that are honoroble in their own cultue. In many cultures long hair on man is considered appropriate and masculin.
In Corinth it was thought to be a sign of male prostitution in the pagan temples. And woman with short hair were labeled prostitutes.
Paul was saying that in the Corinthian culture, Corinthian woman should keep there hair long. If short hair in woman was a sign of prostetution, then a christian woman with short hair would find it difficult to be a believable witness for Jesus Christ.
Paul wasn' saying we should adopt all the practices of our culture, but that we should avoid appearences and behaviour that detract from our ultimate goal of being witness for Jesus Christ."
Met deze kanttekening erbij ga ik het hele gedeelte al weer anders begrijpen......
Laten we naar de basis/leidraad van ons leven kijken (de bijbel).

We moeten niks van deze basis proberen af te knabbelen, (ook niet mijn bedoeling) maar laten we er alsjeblieft ook geen dingen bijverzinnen, die gewoon niet zo bedoeld zijn....
Geloof me, door het gebruik van een hoed of rok komen we zeker niet in een beter stukje van de hemel dan iemand die dat niet doet.........of denkt er hier iemand van wel