waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 16 apr 2004 19:05

columbus schreef:
Tabitha schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik denk dat we wel moeten laten zien dat we anders zijn. Als je uitverkoren bent laat je dat denk ik ook wel zien door daad, praat en gewaad.

Je vergeet er nog een: het gelaat

naturlijk! je moet wel somber kijken en vooral niet laten zien dat je blij bent toch? :shock: :( :wink:

hoe zit het dan met de christenen in China die tot geloof gekomen zijn? met hun Mao pakjes? denk je nu echt dat die mensen, die bijna allemaal dezelfde kleding dragen, niet tot de 'uitverkorenen' horen???
en zo kan ik ook nog wel een paar voorbeelden noemen van mensen in Afrika of waar dan ook...

Columbus, niet alles serieus opvatten wat ik zeg.............. :wink:
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 16 apr 2004 20:13

ik ben altijd serieus, serieus! :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 apr 2004 11:21

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar wil toch even op het oorspronkelijke onderwerp reageren.
Ik ben het absoluut niet eens met de opmerking van Ikke21 dat 'het niet hoort'. Ik ken namelijk weldegelijk mannenrokken, verder droeg men in de tijd van Jezus ook rokken.
Ik ken best mannen die rokken dragen en ik heb er zelf ook wel eens een aangehad. Kijk zoals jij (topicstarter) het omschrijft, komt het inderdaad wat 'fout' over. Ik bedoel: ik draag geen vrouwenrokken en ook geen vrouwelijke panty's, kousen e.d. Maar in principe is er aan een rok niets homo-achtigs o.i.d.

Probeer gewoon een beetje open-minded te zijn (zegt kurt tegen iedereen hier)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2004 15:01

Doe je er dan nog een broek onder trouwens? (Dan zou ik me er iets prettiger bijvoelen denk ik... :oops: :wink: )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 apr 2004 16:28

Kurt, wat voor rok heb je dan aangehad, een Schotse kilt?
Dat vind ik wel kunnen, maar niet echt aantrekkelijk staan bij mannen. Ik ken een band, waarvan 2 bandleden in een schotse kilt spelen. Ik vind alleen mannenbenen zo ONTZETTEND lelijk :cry: sorry!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 apr 2004 18:12

Een jongen uit mijn klas komt wel eens met een schotse kilt naar school, :mrgreen: maarrrr met en zwarte mailot, jazeker, en skateschoenen.

In praat, gelaat en in gewaad

*vind trouwens dat weermannetje de cliche-reformatorische uitspraken bijzonder goed onder de knie heeft, proficiat, echt niet in het bezit van 'het handboek voor de ReformatorischekerkenenhunCalvinistichegeschiedenisinNederland-taalgebruik?''*
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 apr 2004 18:17

Aragorn schreef:Nah, het klinkt misschien wat kansloos, maar je moet het denk ik gewoon zo zien:

Praat: je vloekt niet meer, maar praat regelmatig over Jezus
Daad: je doet 'goed werken' en bent er voor je naaste
Gewaad: je zorgt dat je er leuk en verzorgd uitziet (om mensen niet af te stoten met je uiterlijk) en loopt er bijv. niet hoerig bij
Gelaat: ongeveer hetzelfde als gewaad, plus dat je vrolijk de wereld inkijkt

:) That's it!!
MAken onze christelijke Afrikaanse, Colombiaanse, Russische, Chinese, Ijslandse en Antilliaanse broeders en zusters tenminste ook een kans :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 20 apr 2004 18:44

inderdaad, klinkt goed!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 08:01

Aragorn schreef:Dan meer weer over rokken en jurken...

Ff mezelf quoten voor ik ondergesneeuwd raak in de paapse misleidingen van Optimatus: 8)

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Doordat dus onze cultuur bepalend is voor ons, en wij het onderscheid tussen vrouwen en mannen van verre moeten kunnen zien, zullen mannen geen rokken en jurken mogen dragen.

Dus wij zouden ons niet volgens een andere cultuur mogen gedragen? En we zouden mannen en vrouwen van verre moeten kunnen onderscheiden?

Dat zijn 2 dingen die ik niet in de bijbel kan terugvinden.

Een man zal geen vrouwenkleed dragen en een vrouw geen mannenkleed.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 10:49

Idd. Dat staat er.

Maar dat is iets anders dan dat je mannen- en vrouwenkleden van verre moet kunnen onderscheiden. Hoe groot moet die afstand ongeveer zijn dan? En moeten mannen met hun benen wijd gaan staan, zodat je op grote afstand ook nog ziet dat ze een broek aanhebben ofzo?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 11:25

Nee, oke, dat van verre is misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Maar je moet absoluut het verschil tussen man en vrouw kunnen zien.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2004 14:37

Aragorn:
Doe je er dan nog een broek onder trouwens? (Dan zou ik me er iets prettiger bijvoelen denk ik... )

Dat kan, of leggings, what ever, kan allemaal :)

Mariamagdalena:
Kurt, wat voor rok heb je dan aangehad, een Schotse kilt?

Ook, en een gewone (zwarte) kiltachtige rok. Ook wel eens een zwarte lange wijde mannenrok die bij een gothicwinkel lag: erg gaaf, veel te duur :(

Ik ken een band, waarvan 2 bandleden in een schotse kilt spelen.

Dat gebeurt vaker. Ceili Rain geloof ik ook. In ieder geval eentje van Dropkick Murphy's (diegene die de doedelzak bespeelt). En ik zou niet raar staan kijken als Flogging Molly het ook doet :).. :)

Ik vind alleen mannenbenen zo ONTZETTEND lelijk sorry!

Jij hebt mijn benen nog nooit gezien, anders zou je wel anders praten ;) :P

Meschianza:
Een jongen uit mijn klas komt wel eens met een schotse kilt naar school, maarrrr met en zwarte mailot, jazeker, en skateschoenen.

Super gaaf toch?

Het Weermannetje:

Een man zal geen vrouwenkleed dragen en een vrouw geen mannenkleed.

Dit zijn weer standaard dingen waar ik echt niets mee kan. Als jij dan eens even goed onder woorden brengt wat wel en niet mag?? Mijn zus kwam een keer in broek op een school. Een reformatorische docent kwam naar haar toe: wil je die mannenkleding niet meer dragen Martina? Toen heeft mijn zus hem het volgende gezegd: dit is een vrouwenbroek, maar als u hem een week lang draagt doe ik nooit meer aan! :mrgreen:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 14:52

kurtyo schreef:Dit zijn weer standaard dingen waar ik echt niets mee kan. Als jij dan eens even goed onder woorden brengt wat wel en niet mag?? Mijn zus kwam een keer in broek op een school. Een reformatorische docent kwam naar haar toe: wil je die mannenkleding niet meer dragen Martina? Toen heeft mijn zus hem het volgende gezegd: dit is een vrouwenbroek, maar als u hem een week lang draagt doe ik nooit meer aan! :mrgreen:

En jazeker! Sommigen mensen freaken echt op de Nederlandse, reformatorische traditie en verheven dat tot een bijbelse waarheid.. Daar is opzich niks mis mee, een ieder kleed hoe hij zichzelf plezierig voelt. Maar veroordeel geen vrouw op dragen van broek, wanneer dat gewoon een nette, mooie broek is!
Vrouwen kleed en mannen kleed: in de tijd van de bijbel droegen zowel mannen als vrouwen jurk-achtige kleden. Alleen vrouwen net ff ander model ofzo.
WAt dacht kje van de christenen in Afrika, daar lopen zowl mannen als vrouwen in mooie Afrikaanse gewaden.

Ik denk dus dat je je als vrouw niet bewust als een man moet kleden. En andersom.En dat je je netjes moet kleden, niet aanstootgevend. En dat heeft geen ruk met een bepaald kledingstuk broek/rok voor vrouwen te maken!!!!!
Als je als vrouw verantwoord vind om altijd in een rok te lopen: dat waardeer ik! Lekker blijven doen, wat anderen ook zeggen. Maar veroordeel een vrouw in een broek dan niet als iemand die verkeerd bezig is.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dr

Berichtdoor Cybercurse » 22 apr 2004 15:31

peterskirt schreef:ik wil toch weer ff reageeren ik wil gewoon dat de mensen wat toleranter moeten zijn en iedereen in zijn waarde moeten ik zet dit hier in dit forum het blijkt dat nog veel mensen tegen iemand dat wat anders wil en het straatbeeld wil verandere draag wat je wil doe wat je wil niet bij die grijze massa horen
De meeste mannen hebben 1 mening een rok is voor vrouw en een broek voor mannen EN VROUWEN dat is dus een éénzijdig beeld een vrouw mag gewoon alles.
Mannen stel je komt thuis je moet naar een vergadering je wilt dat mooie pak aan wat je pas gekocht en je kijkt in de kast en WEG PAK je vrouw komt binnen met jou pak aan vol parfum en nog meer luchtje wat doe jij dan wat ik zou doe dan ik zou van haar een mantelpakje aan trekken en zo naar die vergadering gaan en als ze zou vragen waarom ik dat mantelpakje aan zou hebbeb dan zou ik zeggen mijn vrouw heeft mijn pak dus dan doe ik haar mantelpakje maar aan opgelost toch.
Over het algemeen moeten de mensen tolranter worden ,van vrouwen krijg ik toch wel goede reactie's en veel tips hoe ik moet bukken en hoe ik moet gaan zitten ook tips hoe in en uit een auto stapt als je een beetje een korte rok draagt dus mannen kom op probeer het eens

Muhahaha, volgens mij zit jij in de ontkenningsfase...

Een vent met een rok... schaam je je niet de ogen uit je kop..?

Let wel: je bent geen haar minder dan ik, maar ga maar eens in je rok (misschien kun je er wel een paar leuke hakschoentjes bij vinden?) solliciteren, dan wil ik wel eens zien hoe serieus ze je nemen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2004 15:40

Het Weermannetje schreef:Nee, oke, dat van verre is misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Maar je moet absoluut het verschil tussen man en vrouw kunnen zien.

Heb jij daar kleding voor nodig dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”