Roady schreef:Nou ik denk dat dat wel meevalt dat er "niet veel van overblijft".
Ik blijf hangen bij het punt dat de wetenschap de oorsprong van het leven nog niet heeft kunnen aantonen tot op deze dag. Tot dat moment is het blijkbaar aannemelijker dat al het leven van God komt, een hogere macht dus.
En op de dag dat het wel wordt aangetoond, verzin je wel weer een nieuw argument. Maar weet je, God is nooit aannemelijker. Mij is altijd geleerd dat je met de kleinst mogelijke aanname, zo veel mogelijk van de werkelijkheid moet kunnen verklaren - maar niet MEER dan de werkelijkheid. God is zowel de grootst mogelijke aanname (een Almachtig, Alomtegenwoordig en Alwetend bovennatuurlijk wezen - groter dan dat wordt het niet) en het kan meer dan de werkelijkheid verklaren.
Ik zou liever het begrip "waardevol" willen gebruiken ipv magisch.
Dat is prima. Het maakt voor het argument niet uit.
Dat verbaast mij niet. Maar je doet dat zonder het eerste serieus in ogenschouw te nemen, dat is wat ik constateer.
O, ik neem dat zeker serieus in ogenschouw; jammer alleen dan dat de inconsequenties zo snel opvallen. "Ik heb een mond, dus God kan spreken; Ik heb oren, dus God kan horen; ik heb een staartbeen, dus God kan ???"
Dat geldt slechts voor een beperkt aantal gebieden in deze wereld.
Dat is een kwestie van logistiek. Ik accepteer het niet als tegenargument, want wat je zegt is "wetenschap is niet nuttig omdat slechts 2 miljard mensen van schoon water is voorzien en niet 6 miljard."