Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2014 21:12

Tja. En Jezus leert zondaren lief te hebben. Dus, je hebt helemaal gelijk maar je hebt er verder weinig aan... Als....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 jul 2014 17:57

Mas (MH)17 vliegt nu een zuidelijkere route, net las alle andere verkeersvliegtuigen...
Hadden ze dat nu maar eerder gedaan, denk ik dan...

http://www.flightradar24.com/MAS17/3dabff4

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 jul 2014 19:42

De minister van defensie van de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne, Igor Girkin (of Igor Strelkov), was naar eigen zeggen tot eind 2013 officier van de FSB (de Russische geheime dienst, de opvolger van de KGB). Hij kwam pas in het oosten van de Oekraïne, nadat hij op de Krim had meegewerkt om de Krim bij Rusland in te lijven.
Voor de minister-president van de pro_Russen (Alexander Borodai) geldt eigenlijk hetzelfde: Russisch staatsburger, dus geen Oekraiener, actief geweest in de Krim-crisis, waarbij de verdenking sterk is dat hij voor de FSB heeft gewerkt of, wat waarschijnlijker is, nog steeds werkt.

Dus die zogenaamde pro-Russische separatisten worden geleid door de geheime dienst van Rusland, oftewel mannetjes van Poetin (die zelf ook een ex-KGB-er is). En de verdenking is wel heel sterk dat zij verantwoordelijk zijn voor het neerhalen van de Boeing.
Dat zegt al heel veel over hoe het onderzoek er uit gaat zien naar deze ramp: verwacht geen actieve medewerking van de Russen. Hooguit kunnen we verwachten dat ze met "bewijzen" op de proppen komen dat de Oekraiense regering hierachter zou zitten. Hoe langer het duurt voor ze de rampplek vrijgeven (en dat is nog steeds niet gebeurd!), hoe waarschijnlijker dit scenario wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 jul 2014 19:59

Wat een verschrikkelijk nieuws komt er uit Oekraïne.. op de crashsite is volop geplunderd, 38 lichamen zijn afgevoerd naar onbekende bestemming. En ondertussen worden er door Russische legervoertuigen wrakstukken weggehaald (bewijsmateriaal?) en zijn er inmiddels maar liefst drie(!) BUK-rakketsystemen Oekraïne weer uit gesmokkeld... en toen kwam dit gerucht ook nog eens voorbij. Ik hoop dat het niet waar is.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jul 2014 20:07

Dat van die lichamen blijkt tamelijk overdreven te zijn. Die blijken naar een mortuarium gebracht om verdere ontbinding te voorkomen.

De vreemdste indianenverhalen worden verzonnen, laten we het hoofd koel houden en de gebeurtenissen neutraal onderzoeken.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 19 jul 2014 20:26

En zo gaat het iedere dag... nieuwsfeiten blijven ze verdraaien om iemand als schuldige aan te wijzen. :roll:

Net zoals op het nieuws wat wel frappant was.
Gaan ze een hele lijst met vliegrampen af.

Maar dat de VS een keer een Iranees vliegtuig neerhaalde "per ongeluk" dat hoor je ze dan weer niet zeggen..
Hmm.. is ons landje bang voor pappa Amerika? :?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 jul 2014 20:49

Faramir schreef:Dat van die lichamen blijkt tamelijk overdreven te zijn. Die blijken naar een mortuarium gebracht om verdere ontbinding te voorkomen.

De vreemdste indianenverhalen worden verzonnen, laten we het hoofd koel houden en de gebeurtenissen neutraal onderzoeken.

Feit is dat de lichamen op elkaar gestapeld in een open vrachtwagen werden verplaatst door dezelfde terroristen die ze 48 uur terug uit de lucht schoten. Waarom heeft het NL-leger de rampplek nog niet veilig gesteld? Daar trainen ze nota bene op, ook in oorlogsgebied! Is Jeanine nog op vakantie ofzo?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2014 20:57

Omdat je niet zomaar met troepen een plek in een ander land kan bezetten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 jul 2014 21:10

Jvslooten schreef:Feit is dat de lichamen op elkaar gestapeld in een open vrachtwagen werden verplaatst door dezelfde terroristen die ze 48 uur terug uit de lucht schoten. Waarom heeft het NL-leger de rampplek nog niet veilig gesteld? Daar trainen ze nota bene op, ook in oorlogsgebied! Is Jeanine nog op vakantie ofzo?

Geweld met geweld bestrijden..?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jul 2014 21:14

Jvslooten schreef:Feit is dat de lichamen op elkaar gestapeld in een open vrachtwagen werden verplaatst door dezelfde terroristen die ze 48 uur terug uit de lucht schoten. Waarom heeft het NL-leger de rampplek nog niet veilig gesteld? Daar trainen ze nota bene op, ook in oorlogsgebied! Is Jeanine nog op vakantie ofzo?

Feit is dat het een nogal explosief gebied is en Nederland geen wereldmacht en daarnaast in deze situatie ook geen aanspraak kan doen op NAVO verdragen.

Indien Nederland al in staat is om het gebied te bezetten (wat ik ten zeerste betwijfel gezien de zwaar beperkte capaciteiten van het Nederlandse leger) zal dat van zeer tijdelijke aard zijn en de Nederlandse soldaten zullen vrij snel terugkomen in body bags.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jul 2014 21:19

Hoe wil je Nederlandse militairen in dat gebied krijgen? Denk jij dat het Nederlandse leger zomaar een ander land binnen kan wandelen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 19 jul 2014 21:31

Faramir schreef:Feit is dat het een nogal explosief gebied is en Nederland geen wereldmacht en daarnaast in deze situatie ook geen aanspraak kan doen op NAVO verdragen.

Indien Nederland al in staat is om het gebied te bezetten (wat ik ten zeerste betwijfel gezien de zwaar beperkte capaciteiten van het Nederlandse leger) zal dat van zeer tijdelijke aard zijn en de Nederlandse soldaten zullen vrij snel terugkomen in body bags.

Dat denk ik ook.
Dutchbat was al te hoog gegrepen, laat staan dat je het tegen getrainde tsjetsjenie mannen moet gaan opnemen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jul 2014 22:08

Jvslooten schreef:...Waarom heeft het NL-leger de rampplek nog niet veilig gesteld? Daar trainen ze nota bene op, ook in oorlogsgebied! Is Jeanine nog op vakantie ofzo?

Naast het genoemde bezwaar van zomaar in een ander land een stuk land bezetten, weet ik er nog wel een: het Nederlandse leger is dermate kapot bezuinigd dat je je kan afvragen in hoeverre ze daar nog toe in staat zouden zijn. Als ze bijvoorbeeld al hun tanks al weggedaan hadden... (wordt inmiddels op teruggekomen, heb ik begrepen, maar toch...).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 19 jul 2014 22:10

Jvslooten schreef:Is Jeanine nog op vakantie ofzo?

U heeft het hier over de met botox volgespoten minister van defensie?

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 19 jul 2014 22:29

Kanttekeningen:

1e: de lichamen daar laten met deze temperaturen, het is er 35 gr. C. da's ook niet verstandig.
2e: Wat verschrikkelijk voor de nabestaanden dat dit nu ontaardt in een politiek "touwtrekspelletje"
Is een ongeluk al erg, nu worden zij nog maanden, ja jaren, geconfronteerd met iets wat over de namen van de slachtoffers heen is verworden tot een politieke intrige.
3e Wat kan "muisje" Nederland doen tegen "olifant" Rusland? Rutte kan eisen neerleggen maar zal Poetin niet schouderophalend reageren? Imago-schade is hoogstens waar de laatste zich druk om maakt? > Ja nu meng ik me ook in de politieke discussie.

Terug naar “Archief”