Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

shrew
Sergeant
Sergeant

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 07 feb 2014 13:11

StillAwake schreef: We kunnen dus wel kritiek leveren op de refo-gezindte of op Vladimir Putin, maar de sportwereld is blijkbaar net zo homo-onvriendelijk...

Ik zou als refo toch niet graag in het rijtje van voetbalmachos en autoritaire regimes willen staan.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 13:20

shrew schreef:Ik zou als refo toch niet graag in het rijtje van voetbalmachos en autoritaire regimes willen staan.

Putin als autoritair kan ik inkomen.
Maar om alle voetballers nu als macho's neer te zetten gaat wat ver. Dat is dezelfde generalisatie waartegen onder andere jijzelf strijdt bij refo's...

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 07 feb 2014 13:30

Tante Pollewop schreef:Ik vind het heel raar dat men zich zo bemoeit met andermans leven.

Ik ook.
Ik word er paranoïde van.
Als je ziet dat de meeste mensen met autoriteit niet in die functie thuishoren...
Voor dat je het weet, lopen ze met 666 in de rechter hand of in het voorhoofd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2014 14:19

Waar ligt nu eigenlijk het probleem?

Bij de hetero's toch?

DIE kunnen niet omgaan met andermans geaardheid.
Als een bekende voetballer uit de kast komt, staat het hele stadion te gillen: hómó!!!

Homo's in de de kerk hebben geen probleem.
Kerkmensen hebben een probleem met homo's...

Homo's in Rusland hebben geen probleem.
Russen hebben een probleem met homo's

Sporters hebben geen probleem.
Supporters hebben een probleem met homo's

Hoe gaan we dat probleem van de hetero's oplossen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 07 feb 2014 14:45

StillAwake schreef:Putin als autoritair kan ik inkomen.
Maar om alle voetballers nu als macho's neer te zetten gaat wat ver. Dat is dezelfde generalisatie waartegen onder andere jijzelf strijdt bij refo's...

De enige reden die ik kan verzinnen waarom een homovoetballer niet uit de kast durft te komen is de machocultuur. Daarin worden homo's als onmannelijk gezien en onmannelijk is fout. Vooral door de voetbalfans. Waarschijnlijk zijn ze daar banger voor dan voor hun teamgenoten, daar doelde ik met name op met voetbalmacho's.

en ik strijd niet zozeer tegen generalisaties hoor. Dat vind ik niet zo erg. Ik vind het erg als een homo wordt geweigerd, buiten gesloten, als fout wordt weggezet. ik vind het niet erg als mensen denken dat homo's liever kapper willen worden dan voetballer, of een wilder sexleven hebben dan een hetero. Daar kan ik geen minuut om wakker liggen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 14:53

shrew schreef: ik vind het niet erg als mensen denken dat homo's liever kapper willen worden dan voetballer.

Dat is wel ongeveer wat ik denk, fijn dat je er niet van wakker ligt...
In mijn vakgebied (scheepvaart) ken ik ze namelijk niet, en dat zijn ook behoorlijk mannelijke beroepen...

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 07 feb 2014 17:36

er zit vast ook wel een kern van waarheid in, maar voor een kapper is het ook makkelijker toe te geven dan voor een militair, voetballer, scheepvaart etc.

Bij sommige zie je al op een km afstand dat het een homo is, bij anderen zie je het gewoon niet.

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 07 feb 2014 18:19

JeeWee schreef:Waar ligt nu eigenlijk het probleem?

Bij de hetero's toch?

DIE kunnen niet omgaan met andermans geaardheid.
Als een bekende voetballer uit de kast komt, staat het hele stadion te gillen: hómó!!!

Homo's in de de kerk hebben geen probleem.
Kerkmensen hebben een probleem met homo's...

Homo's in Rusland hebben geen probleem.
Russen hebben een probleem met homo's

Sporters hebben geen probleem.
Supporters hebben een probleem met homo's

Hoe gaan we dat probleem van de hetero's oplossen?

Een veel voorkomend probleem in een grote groep mensen is dat een meerderheid vaak misbruik maakt van zijn positie door te denken dat het zeggenschap over een minderheid heeft.
Echter wanneer we hier objectief onze mening over zouden moeten geven, dan zouden we moeten toegeven dat dat niet eerlijk is.
Het zijn namelijk verleiders praktijken.
Verdrukkers weten wat de meerderheid aan mensen horen wil en op die meerderheid spelen ze in.
Ze moeten leren met iederéén rekening te houden...
...niet slechts met de meerderheid.
De oplossing zou hem kunnen liggen in het verspreiden van de waarheid hierover.
Houdt daarbij rekening met het feit dat iedere mens vanuit onzekerheid handelt en zich daardoor op zijn ego zal willen richten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2014 19:37

Prisoner schreef: De oplossing zou hem kunnen liggen in het verspreiden van de waarheid hierover.

Maar wat is 'de waarheid'?
Ieder zegt die in pacht te hebben.
Ook niks mis mee, maar als de waarheid van de één voor iedereen moet gelden, wordt het moeilijk.
Vooral als men zich gaat verschuilen achter "maar zo wil God het".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

visje36

Berichtdoor visje36 » 08 feb 2014 11:02

Of ze gaan invullen wat Jezus zou zeggen of doen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2014 11:08

Gisteravond zaten bij P&W aangeschoven, o.m. mevr Ineke van het COC. Terwijl zij praatte zag je op een groot scherm achter haar verschrikkelijke beelden hoe een jongen in elkaar werd getrapt. :?
Mart Smeets, die naast haar zat, verbaasde zich echter wel over het feit dat je niemand hoorde toen de O.S. in Utah waren, dat blijkt ook een homohaat-staat te zijn.
Ik begreep dat die comité's, dus ook de FIFA, zo corrupt zijn als wat, mensen schaamteloos omkopen, dus er zal weinig veranderen vrees ik. Voorlopig althans. Meneer Blatter blijft nog even stevig in het zadel.
Kortom, de mensen die een statement kunnen maken, zijn meer geinteresseerd in andere "waarden", lees geld en macht.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 feb 2014 11:28

schelpje3 schreef:Kortom, de mensen die een statement kunnen maken, zijn meer geïnteresseerd in andere "waarden", lees geld en macht.

Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.

Zaken als homorechten laten zich niet opdringen, dat moet vanuit een samenleving zelf komen. De homoseksuelen in Rusland zelf moeten strijden voor de emancipatie. Buitenlandse inmenging zoals nu zal slechts averechts werken.

Maar ach, het COC staat weer volop in de aandacht en daar gaat het ze eigenlijk om volgens mij. Net zoals Gordon die zichzelf zo belangrijk acht dat hij een open brief moet schrijven (op Facebook) aan Rutte.

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 08 feb 2014 12:20

JeeWee schreef:Maar wat is 'de waarheid'?
Ieder zegt die in pacht te hebben.
Ook niks mis mee, maar als de waarheid van de één voor iedereen moet gelden, wordt het moeilijk.
Vooral als men zich gaat verschuilen achter "maar zo wil God het".

De waarheid is dat mensen als jij ondrukt worden.
Ze leggen jou een probleem op en zodra je merkt dat je er eenmaal in verstrikt zit, probeer je eruit te komen. Als zij zien dat jij dat probeert, gaan ze op je gevoel inspelen. Dit is wat ik hier op het forum ook zie gebeuren.
Jij raakt daardoor afgeleid en gaat er haast aan geloven dat je het probleem zelf moet oplossen, waardoor je in allerlei moeilijke discussies verwikkelt raakt.
Echter dit keer sloeg je de spijker op zijn kop. Je kon zeggen: "Dat ze het zelf maar oplossen!".
Zo doe je het goed en dat kun je blijven doen!
Let op dat je niet weer opnieuw aan hun gaat spiegelen, want wanneer je dat doet, ga je vanuit je gevoel reageren en blijf je in hun strik vast hangen.

Dan is er de predikant die zegt dat homoseksualiteit ook ontstaan kan zijn in de opvoeding als gevolg van een afkeer die mannen voor vrouwen krijgen.
Wat deze predikant zegt, kan voor bepaalde type mensen waarheid zijn. Vanuit je gevoel zou je hem willen tegenspreken, maar doe dat niet!
Zeg dat het waar is wat hij zegt, maar vul hem daarbij aan. Voeg er aan toe dat er ook mensen als jullie zijn. Op die manier maak je zijn waarheid groter.
Houdt er rekening mee dat het soms lang kan duren eer dat predikanten bijdraaien.
Laat je dus wederom niet leiden door je gevoel en ga hem niet op zijn huid zitten, want zij kunnen daar mogelijk ook weer aan gaan spiegelen door jou op de huid te gaan zitten.
Geduld is de sleutel.

Zelf verdenk ik hun wel van kopiëer gedrag.
Als truc zullen we zodanig moeten gaan spreken dat het voor iedereen smakelijk klinkt.
En dan is het hopen en bidden dat zij dit ook van ons willen kopiëren.
Het probleem zal niet algemeen opgelost gaan worden. Het is een gevecht tegen de bierkaai en daarom zal het slechts subjectief opgelost worden. Dat wil zeggen; slechts voor een enkeling wordt het opgelost, maar voor de meerderheid blijft het een probleem.
Dat is hun probleem. Niet het jouwe.
Zij proberen ons dan bewust boos te maken en soms slagen ze.
Als wij inzien dat ze dat bewust doen, kunnen we er beter boven staan.
En ze blijven dat proberen omdat ze niet willen dat wij zo spreken dat het voor iedereen smakelijk klinkt, want daardoor verliezen ze hun greep op enkelen.
Dus op het moment dat jij ziet dat ze dat proberen, kun je weten dat ze jaloers zijn. Laat hun die jaloezie gewoon tot uiting brengen.
Wij hoeven hun helemaal niet belachelijk te maken, want ze zetten zichzelf al verschut.

Prisoner
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Prisoner » 09 feb 2014 12:48

Boerin schreef:Gelukkig is er hoop en kwam Jezus ons verlossen van onze zondenatuur. Ik ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? Gode zij dank door Jezus Christus onze Here!
Onze vleselijke natuur is echt dood, het is mogelijk heilig te leven, waarom preken ze dat niet meer?
viewtopic.php?f=31&t=27220&p=1937164&hilit=holiness#p1937164

Ik denk dat het jou misschien zou kunnen helpen als je het zo gaat zien dat het nooit algemeen zo gepreekt is geworden.
Als zoiets gepreekt werd, was zo'n preker altijd zoals een roepende stem in de woestijn.
Paulus omschrijft in principe in zijn eigen woorden dezelfde soort psychische verdrukkingen die hij in de synagogen leed wanneer hij zegt:

3 Maar ook Titus, die met mij was, hoewel hij een Griek was, werd niet genoodzaakt zich te laten besnijden.
4 En dat vanwege de ingeslopen valse broeders die van terzijde waren ingekomen om onze vrijheid te bespieden, die wij in Christus Jezus hebben, opdat zij ons tot slavernij zouden brengen.
5 Voor wie wij ook geen uur zijn geweken (wijken = achteruitgaan, plaats maken, weggaan, uiteengaan, vluchten, toegeven) door ons (aan hun niet) te onderwerpen, opdat de waarheid van het evangelie bij u zou blijven.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 09 feb 2014 13:07

Faramir schreef:Of het is simpelweg zo dat men andere waarden en normen hanteert. Ik vind de Nederlandse houding omtrent normen en waarden en dat op willen leggen aan de rest van de wereld vrij arrogant en soms zelfs wereldvreemd. Een soort van neo-kolonisatie met het opdringen van onze normen en waarden op andere culturen.

Zaken als homorechten laten zich niet opdringen, dat moet vanuit een samenleving zelf komen. De homoseksuelen in Rusland zelf moeten strijden voor de emancipatie. Buitenlandse inmenging zoals nu zal slechts averechts werken.

Die houding is Rooms Katholieken, historisch en actueel, inderdaad totaal vreemd, dat opdringen van normen en waarden aan anderen... ](*,) Op dat gebied hoor ik je nooit zeggen; dat moet uit de samenleving zelf komen. Iets met pot en ketel dus.

Terug naar “Archief”