Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor Wilsophie » 08 nov 2013 11:09

Ik dacht al bij de rammadan, wat zie ik toch vliegen! :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 nov 2013 12:16

ach, laat ik het maar niet hebben over alle " Wilkins v/d Kamp die hun leringen praktiseren in ons land, want daar kan ik wel een boek over schrijven.
Misschien moest ik dat maar eens doen, om iedere gelovige te waarschuwen voor dergelijke on-bijbelse praktijken.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 nov 2013 14:03

Dus mensen, laat u niet weerhouden door dwalingen die beweren dat als je een Kind van God word, je ineens van alle demonen verlost zou zijn. Maar goed, ieder zal zelf zijn of haar keus maken hierin!

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 nov 2013 14:22

xsidd: " laat u niet weerhouden door dwalingen die beweren dat als je een kind van God wordt, je ineens van alle demonen verlost zou zijn"

wel, dan zou ik daar tegenover willen stellen, dat men zich niet moet laten weerhouden door dwalingen die beweren dat een kind van God bezet zou kunnen zijn door demonen want de Bijbel leert heel wat anders.
Zodra je een kind van God wordt, komt Gods Geest inwoning maken in een kind van God, en de Bijbel leert dat het Licht geen gemeenschap KAN hebben met de duisternis
M.a.w. er is GEEN plaats voor demonen NAAST de Geest van God.

Ik vrees dat die zogenaamde "duiveluitdrijvers" niets begrijpen dat wij een Nieuwe Schepping zijn geworden In Christus Jezus, en het oude leven voorbij is. Denkt men nu echt dat de Heer niet in staat zou zijn, ons onmiddellijk "vrij" te maken van welke invloed van de duivel dan ook?
Het is heel gewoon een motie van wantrouwen tegen God ZELF, als men meent "bevrijd" te moeten worden van demonen NA een kind van God te zijn geworden.

Ik hoop echt dat men deze dwaze lering verwerpen zal en tot inzicht zal komen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 nov 2013 14:23

ineke-kitty schreef:ach, laat ik het maar niet hebben over alle " Wilkins v/d Kamp die hun leringen praktiseren in ons land, want daar kan ik wel een boek over schrijven.
Misschien moest ik dat maar eens doen, om iedere gelovige te waarschuwen voor dergelijke on-bijbelse praktijken.

Ik heb er minder in gezeten, maar zag deze week een filmpje op You tube aangereikt door Boerin en ik moest het uitzetten, ik kan er niet tegen.

Ik zag trouwens een prachtige documentaire op BNN het gaat over een experiment en het onderwerp was racisme. Ik raad iedereen aan dat terug te kijken.
Aangezien ik met sekten te maken heb gehad was de techniek die men gebruikte in die uitzending heel herkenbaar.
Massa psychose, maar dan in kleine kring en hoe mensen gebrainwashed kunnen worden.
Bij interesse wil ik de uitzending en benaming even opzoeken. De Turks nederlandse dame deed het zo goed dat de groepen van blauwogigen en bruinogigen totaal in de ban waren van deze vrouw in zeer korte tijd.
Het heeft niets met het christendom te maken, maar de techniek is exact hetzelfde en daarom herkende ik het ook.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 nov 2013 14:28

laat u niet weerhouden door dwalingen die beweren dat als je een kind van God wordt, je ineens van alle demonen verlost zou zijn"

Wel als je dat zegt dan vind ik dat je God in Zijn hemd zet, ik word er ook boos om. Doet God half werk?
Als HIj verlost doet Hij dat maar gedeeltelijk. Ja want daarna heeft hij de v.d. Kamps en de Zeilstra's en de Osborn's nodig omdat Hij gefaald heeft.
Ik vind het een akte van twijfel dus ongeloof.
Dwalingen beweren helemaal niks, maar de Bijbel verklaard op grond van Gods beloften dat je ineens van alle verlost bent. En ik had nooit demonen, dus er viel ook niks te "verdrijven".
Maar als iemand tot geloof komt wordt hij of zij totaal gereinigd. En is helemaal clean. Wat nog rest is de voeten wassen die vuil worden op deze aarde, maar daar hebben we weer de Hogepriester die dat doet voor ons als Gemeente van Hem.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 nov 2013 14:29

@Willsophie

Mijns inziens verkondig je een grote dwaling om te beweren dat een Christen niet belast kan zijn met demonen.Voor de zoveelste keer herhaal ik je maar dat we met 500 Christenen gingen bidden en vasten en dat vele Christenen bevrijd werden.

Dus Willsophie iedereen denkt zelf wat ie denkt, maar ga me geen onzin aansmeren, en doe dat ook bij anderen niet is mijn advies!

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 nov 2013 15:04

xsidd: " ..... dat we met 500 christenen gingen bidden en vasten en dat vele christenen bevrijd werden".

Deze "oproep tot bidden en vasten" werd dus gedaan door meneer v/d Kamp , die totaal on-bijbels bezig is, door onstandvastige /labiele/ goedgelovige christenen wijs te maken dat zij bevrijd dienen te worden van demonen.
Bah. ik wordt er misselijk van als ik zoiets weer tegenkom.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 nov 2013 15:41

@Inneke

Nee, dat was niet van Wilkin van der Kamp, die trouwens een Kind van God is!!

Maar ik erken zeker dat er heel veel onkunde is omtrent dit onderwerp, en sommige mensen overkomt het dus dat men staat te schreeuwen dat er een demon uit moet bij iemand, terwijl die er niet is! Ik baal ervan!!

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 nov 2013 16:27

xsidd: " nee, dat was niet Wilkin v/d Kamp, die trouwens een kind van God is"

Hoe dan ook, wie het ook geweest moge zijn maakt niet uit, en of hij een kind van God is, weet ik niet, ik ken de beste man niet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 nov 2013 16:50

laat maar
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 nov 2013 17:40

@inneke kitty
@Willsophie

Hoe kunnen jullie nou denken, dat een Christen niet belast kan zijn na hun wedergeboorte? Ik heb Jezus mogen leren kennen, en ben wederom geboren toen ik 23 jaar was. Ik ben 31 en heb een hele weg afgelegd om van de belasting die mij drukt, qua demonen, en ik ben ook BEVRIJD na mijn wedergeboorte.

Ik ben dus zelf een levende getuige dat ik bevrijd ben van verschillende demonen, na de wedergeboorte!

Voor de rest een prettige avond dame's!:)

Mvg.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 08 nov 2013 17:44

Boerin schreef:laat maar

Euhmm, wat moet er gelaten worden?;)

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 11 nov 2013 19:50

xsidd schreef:Hoe kunnen jullie nou denken, dat een Christen niet belast kan zijn na hun wedergeboorte? Ik heb Jezus mogen leren kennen, en ben wederom geboren toen ik 23 jaar was. Ik ben 31 en heb een hele weg afgelegd om van de belasting die mij drukt, qua demonen, en ik ben ook BEVRIJD na mijn wedergeboorte.

Ik ben dus zelf een levende getuige dat ik bevrijd ben van verschillende demonen, na de wedergeboorte.
Louter jezelf gebruiken als bewijs is niet erg overtuigend en weerlegt al helemaal niet de uitspraken van Ineke-Kitty.
"Een libelle zweeft over het water..."

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 nov 2013 04:17

xsidd: " hoe kunnen jullie nou denken, dat een christen niet belast kan zijn na hun wedergeboorte? Ik ben dus zelf een levende getuige dat ik bevrijd ben van verschillende demonen, na de wedergeboorte".

Wel beste man, dat denken wij niet alleen, dat geloven wij op grond van Gods Woord.
Je zegt op je 23e bekeerd te zijn, en nu 31 bent. In die tussenperiode zeg je een "levende getuige" te zijn dat je bevrijd zou zijn van verschillende demonen.

Ik vraag me echt in alle ernst af of je niet zeer misleid bent door met je te laten "bidden" voor bevrijding door dit soort on-bijbelse, op massa hysterisch gestoelde bijeenkomsten, waarbij men de massa dergelijke zaken aanpraat door hen naar voren te roepen voor zogenaamde bevrijding.

Terug naar “Archief”