'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 11:10

Lilian Janse voerde gisteren ook nog even een gesprekje met Giel Beelen van 3FM.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 11:45

Wat een goede tip om te beluisteren!

Meest diepgaande interview tot nu toe waaruit blijkt dat ze de sgp visie op de bijbel met hand en tand verdedigt,

Riska

Berichtdoor Riska » 28 aug 2013 12:00

Ze staat haar mannetje... :wink:
Prima gesprekje met Giel - ze laat zich niet vangen en blijft de SGP in alle opzichten trouw!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 12:02

Ja, ze is beslist niet op haar mondje gevallen. :wink:

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 28 aug 2013 12:04

Tante Pollewop schreef:Lilian Janse voerde gisteren ook nog even een gesprekje met Giel Beelen van 3FM.

Beetje jammer, die sneer naar homo's. Maar wie weet zal ze in de toekomst er nog wel eens van zeer nabij ervaring mee op kunnen doen. Zo maar een onderbuikgevoel.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 12:10

Als ze alle standpunten, met uitzondering van het vrouwenstandpunt, huldigt, dan ligt het in de lijn der verwachting dat ze de mening van de SGP over homoseksualiteit deelt. Dat is eigenlijk alles wat ze zei.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 28 aug 2013 12:18

Tante Pollewop schreef:Als ze alle standpunten, met uitzondering van het vrouwenstandpunt, huldigt, dan ligt het in de lijn der verwachting dat ze de mening van de SGP over homoseksualiteit deelt. Dat is eigenlijk alles wat ze zei.

Dat snap ik, dat is ook haar goed recht, ze moet dat ook kunnen zeggen en uitdragen. Zeker in het politieke domein. Maar na één revolutie hoop je toch altijd, wellicht tegen beter weten in, op een tweede. Het is overigens eigenlijk altijd zo dat, wanneer er meer ruimte komt voor vrouwen in mannenbolwerken, dit een gunstige voedingsbodem creëert voor een verbetering van de positie voor homo's.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 12:18

Ik hoorde geen sneer naar homo's. Wel giel die twee keer liet vallen dat jezus toch ook gewoon homo was... ( Of bedoelde je dus giel? )En daar probeerde ze beleefd op in te gaan dat ze dat anders zag maar toen kapte hij dat punt af.

Afijn, ging er om dat ze inderdaad een echte sgp vrouw is, en eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd wat voor vrouwen er nog gaan volgen :-)

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 28 aug 2013 12:26

meribel schreef:Ik hoorde geen sneer naar homo's. Wel giel die twee keer liet vallen dat jezus toch ook gewoon homo was... ( Of bedoelde je dus giel? )En daar probeerde ze beleefd op in te gaan dat ze dat anders zag maar toen kapte hij dat punt af.

Afijn, ging er om dat ze inderdaad een echte sgp vrouw is, en eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd wat voor vrouwen er nog gaan volgen :-)

Giel was aan het prikken, beetje irritant inderdaad, maar met het woord sneer doelde ik niet op hem. Misschien is sneer inderdaad een niet zo goed gekozen woord. Ergens had ik gehoopt dat ze het zou pareren met een nuance waarin homo's ook een toon-verandering konden merken. Dan hoeft dat nog niet eens standpuntinhoudelijk anders te zijn.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 12:32

yobem schreef:Maar na één revolutie hoop je toch altijd, wellicht tegen beter weten in, op een tweede.
'
Haha, je gaat wel erg snel, ben ik bang.
Dit zorgt al voor veel gemor en gemopper binnen de SGP gelederen. (lees anders even de Facebookpagina van het RD)

Ik ben bang dat een dergelijke wijziging in de gedachtegang van de achterban nog wel even op zich laat wachten.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 12:36

Ach dat is toch ijdele hoop als ze al aan heeft gegeven dat ze achter alle sgp standpunten staat. Daarnaast ze is gemeente politicus, wat maakt het uit.

Ik snap je gevoel wel hoor, alleen dan andersom. Ik hoop dat Pechtold en kornuiten ooit nog wat licht gaat zien. Ik irriteer me aan hem weer mateloos met zijn ' hou je geloof lekker achter je eigen voordeur en vind verder wat ik vind' politiek,
Hoop ik ook nog steeds op nuance en wat inlevingsvermogen in andere overtuigingen,

Maar ja, dat is gewoon politiek. Elke partij heeft zijn eigen stokpaardjes waar je in het dagelijks leven toch niks mee kan omdat het leven niet zwart/wit is.

Sorry ik raak offtopic.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 28 aug 2013 12:46

meribel schreef:Ach dat is toch ijdele hoop als ze al aan heeft gegeven dat ze achter alle sgp standpunten staat. Daarnaast ze is gemeente politicus, wat maakt het uit.

Ik snap je gevoel wel hoor, alleen dan andersom. Ik hoop dat Pechtold en kornuiten ooit nog wat licht gaat zien. Ik irriteer me aan hem weer mateloos met zijn ' hou je geloof lekker achter je eigen voordeur en vind verder wat ik vind' politiek,
Hoop ik ook nog steeds op nuance en wat inlevingsvermogen in andere overtuigingen,

Maar ja, dat is gewoon politiek. Elke partij heeft zijn eigen stokpaardjes waar je in het dagelijks leven toch niks mee kan omdat het leven niet zwart/wit is.

Ja dat laatste klopt, neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben om het feit dat ze lijsttrekker is geworden. Ondanks de stokpaardjes.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 13:55

Ik ook!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2013 14:26

Ik vind het wel leuk dat ze de vooroordelen over refovrouwtjes lekker doorprikt. :lol:
In de seculiere media zijn ze allemaal stuk voor stuk verbaasd dat het zo'n open minded vrouw is. Gelukkig blijft het niet aldoor over dat skeeleren gaan.
Gisteravond haar gehoord bij K&vdB en ze blijft lekker zichzelf, zo te zien.
Ze laat zich niet van haar stuk brengen, dat lijkt me een prima eigenschap voor een politica. Iemand die niet meegaat met de waan van de dag.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2013 14:27

Voor degenen die nog even heel hard willen lachen:

G.P.P. Burggraaf donderpreekt nog even na op zijn website, De Rokende Vlaswiek.

8) Te leuk, dit. Alleen jammer dat het geen satire is.

Terug naar “Archief”