Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opwekking

Berichtdoor Hero » 14 sep 2013 05:03

coby schreef:Wat goed is met die dingen zijn ook leiders: voorgangers die waarschuwen tegen dwaalleer, niet zelf-aangestelde leiders die websites maken op internet

:) ... ik heb ook een website -- kijk maar in m'n profiel -- maar, bedoel je nu : *niet zelf-aangestelde leiders*, of *wel zelf aangestelde leiders* ? -- nb : leiders laten zich graag aanstellen door vriendjes -- je moet uberhaupt NIET achter leiders (of ander gespuis) aanlopen -- want "... de kerk is gegeven : apostelen, profeten, evangelisten, herders, en (dan pas) leeraars ..." {Efeze_4:11} -- dus, leiders behoren helemaal niet in`beeld te komen !!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 14 sep 2013 09:57

De beste leraren die ik ken wat de Schrift betreft zijn juist helemaal geen leiders. Ze bedienen en dienen het Woord en laten de rest over aan mensen die goed zijn in organiseren e.d. of de boekhouding. De organisaties die ik ken van dichtbij hebben doorgaans goede mensen met financieel inzicht en goede organisatoren en de prediker bemoeit zich daar niet mee. Het is zijn bediening niet. Ik bedoel zeker geen theologen of academisch geschoolde filosofen, ik bedoel de visser die door God geroepen is en geschoold.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 14 sep 2013 10:47

Hero schreef: :) ... ik heb ook een website -- kijk maar in m'n profiel -- maar, bedoel je nu : *niet zelf-aangestelde leiders*, of *wel zelf aangestelde leiders* ? -- nb : leiders laten zich graag aanstellen door vriendjes -- je moet uberhaupt NIET achter leiders (of ander gespuis) aanlopen -- want "... de kerk is gegeven : apostelen, profeten, evangelisten, herders, en (dan pas) leeraars ..." {Efeze_4:11} -- dus, leiders behoren helemaal niet in`beeld te komen !!

Oh ja leuke site.
Met leiders bedoel ik gewoon herders etc, die door God zijn aangesteld. Zelfaangesteld is dat ik nu zou bedenken: Hé ik start eens leuk een kerk, terwijl God me niet geroepen heeft. Zelf de taak op je nemen om een website te gaan maken en overal roddels vandaan te vergaren en even voorgangers zwart gaan maken is eigenlijk wat anders inderdaad dan jezelf als leider aanstellen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 16 sep 2013 14:32

Geweldig, David Wagner is niet de enige die zegt dat Nederland een roeping heeft tot wereldevangelisatie. Iemand vroeg me naar dat proefschrift van Willem ten Boom, de broer van Corrie, die in 1927 had gezegd dat de joden ons voor zouden gaan in wereldevangelisatie. Toen zei ie dit:
Did you know that Orthodox Jewish historian and scholar Yair Davidiy traces the ancestry of the people of The Netherlands partly back to Zevulun/Zebulun, the son of Jacob/ Yacob?
Wat me weer bracht op dit:
http://jandenadmirant.nl/nederland/nede ... sch-licht/
Hier dat proefschrift. Staat gewoon op internet, dat wou ik al jaren hebben.
http://www.scribd.com/doc/52663819/De-d ... -Symboliek
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 22 sep 2013 20:38

coby schreef:Did you know that Orthodox Jewish historian and scholar Yair Davidiy traces the ancestry of the people of The Netherlands partly back to Zevulun/Zebulun

@coby ... nog voor! de runderpest, kwamen "onze" koeien uit Frankrijk -- en na! de runderpest, uit Denemarken -- dus het is flauwekul, om van 'n geheel volk te beweren dat het bij EEN bepaalde stam zou moeten behoren !? -- overigens, behoor ik tot de stam Aser -- weet jij al, tot welke stam je behoort ...?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 sep 2013 21:19

Hero schreef:overigens, behoor ik tot de stam Aser

Misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 22 sep 2013 22:20

Bambi schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat?

Voor jezelf: je stamboom uitpluizen. Het is trouwens gewoon een theorie zag ik:
http://raybash.blogspot.nl/2013/03/the- ... bulon.html

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 sep 2013 05:06

Hero schreef:overigens, behoor ik tot de stam Aser
Bambi schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat?

@bambi ... uiteraard, omdat ik daarin van godswege ben onderwezen, maar je kan het ook teruglezen, als volgt >

Genesis 49:1 "... En Jakob ontbood zijn zonen en zeide: Komt bijeen, opdat ik u bekend make, wat u in toekomende dagen wedervaren zal ..."
|
Genesis 49:13 "... Zebulon zal wonen aan het strand der wijde zee, ja, hij zal wonen aan het strand bij de schepen, en zijn zijde zal naar Sidon gekeerd zijn ..."
|
Genesis 49:20 "... Aser, zijn spijze zal vet zijn, en hij zal koninklijke lekkernijen leveren ..."

zie je ?... het is allemaal niet zo ingewikkeld !?

PS : ik ben ook vegetarier ....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2013 06:56

:-) dus Noord en Zuid Holland en Zeeland is dan de stam Zebulon want ze wonen bij de zee. En de fijnproevers komen ui de stam van Aser. Volgens mij komen we hier van een heel andere tak maar goed... :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 sep 2013 18:22

Marnix schreef::-) dus Noord en Zuid Holland en Zeeland is dan de stam Zebulon want ze wonen bij de zee. En de fijnproevers komen ui de stam van Aser. Volgens mij komen we hier van een heel andere tak maar goed... :-)

@marnix ... wat de bijbel hier doet, is : de gelovigen typeren als *stammen* uit aardsvader Jacob -- dus, niet zo ingwikkeld ....

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 sep 2013 18:22

Toch niet zo gek om landen met de namen "Dan"mark en ScanDAN... Kennemerland ( scyten) Kelten, enz...een link leggen naar die stammen. Brittannië is geen stam, maar in de Bijbel worden mensen van het toenmalige koningshuis, Pudenz en Claudia wel genoemd in de brieven van Paulus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 sep 2013 18:24

De Bijbel noemt vaak "de eilanden der zee" en dat zou ook rondom Brittannië zijn, ( "lands end") Je ziet dus ook afbeeldingen in glas in lood in de kerken van de oom van de Here Jezus die in tin handelde. Jozef van Arimathea en men sluit niet uit de Jezus als jongetje in de tijd waar de Bijbel niets over zegt met zijn oom is meegereisd. Waarom ook niet?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2013 21:44

Hero schreef:@marnix ... wat de bijbel hier doet, is : de gelovigen typeren als *stammen* uit aardsvader Jacob -- dus, niet zo ingwikkeld ....

Ah. Tja, zo kan je het ook bekijken.... maar ik vind het nogal vergezocht en ingelegd. Zo kan je overal wel links verzinnen....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 09:31

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 sep 2013 22:36

Hero schreef:
de grote verdrukking, duurt 15 a 22 jaar -- die opvatting van 7 jaar, komt uit de islam ....

Dus de Bijbel spreekt geen Waarheden als het gaat over de dagen der benauwdheid van Jacob, gespecificeerd in 2 keer 1260 dagen? Of een tijd, tijd en een halve tijd wordt ook gezegd.
Vind je het niet lang genoeg? Drie en een half jaar van 360 dagen over Israël en dezelfde periode over de rest van de volkeren. Te beginnen op de helft van de 70e week van Daniël.

Terug naar “Archief”