Moderator: Moderafo's
janneke7337 schreef:Ik waag me er niet aan janpep, want de argumenten voor de kinderdoop zijn simpelweg niet direct bijbels te verdedigen, dat kan ik dus ook niet doen.
janneke7337 schreef:Hetzelfde voor belijdenis, dat dien je alleen af te leggen als je een kind van God ben, en niet alleen zoals je in deze kerken vaak ziet omdat het hoort, ook ongelovige jongeren (vaak zegt het meerendeel geen kind van God te zijn) doen volop belijdenis.
janneke7337 schreef:Ook al ben je voorstander van de kinderdoop, zit daar toch nog wel wat fout helaas...
janpep schreef:Dat kan ik begrijpen, want je zou het zwaar krijgen. Dan tikken we ze één voor één af.Maar dat is hier haast geen doen, omdat al snel alles over elkaar heen rolt.
Speedy schreef:Ik zou die arrogantie maar gauw voor je houden
janpep schreef:Je gaat even voorbij aan de smile. Blijft voor mij staan dat voor het één meer Bijbelse onderbouwing is te geven dan voor het ander. Ik heb al in de gaten dat WIJ het daarover niet eens zullen worden. Dan is het misschien ook maar beter het te laten rusten. Het middel zou dan denk ik erger worden dan de kwaal.
Bambi schreef:Waarom heb je, wat ik eerder al heb aangegeven, geen grote dwaalleer in een kerk met de meeste volgelingen aangepakt?
Speedy schreef:Precies een smile, inmiddels kan ik dat niet meer als een smile opvatten vanwege de denigrerende manier waarop elke keer 'grapjes' worden gemaakt.
janpep schreef:De smile vraagt in mijn optiek het wat luchtiger op te vatten dan het over zou komen, zoals het er strikt genomen staat. Ik wil er geen grapjes van maken.
Speedy schreef:Ok helder, maar besef als je dat met iemand communiceert die ook anti is dat het denigrerend kan overkomen op anderen die het tegenovergestelde voorstaat. Ik laat het verder rusten.
Bambi schreef:Gelukkig heb ik genoeg mensen gekend, die alleen als kind gedoopt zijn en bij hun sterven verzekerd waren, van een plaats in de Hemel.
1a2b3c schreef:Eenheid in het lichaam van Christus oftewel de Gemeente. Dat betekent niet dat iedereen exact hetzelfde moet denken Rom.14:5 Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn. Dus gun elkaar de ruimte zolang het niet over de fundamentele zaken gaat.
En verder: Rom.12:18 Leef, zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, in vrede met alle mensen.
1a2b3c schreef:Tja, wat noem je kerk en wat sekte? Volgens Wiki staat een sekte in verband met muggenziften en het volgen van mensen.
Er zijn redelijk wat kerken die aan deze beschrijving voldoen.
Verder: als er iets nieuws komt wordt er nogal snel 'sekte' geroepen, daar weet Paulus ook van mee te praten. Hand.24:14 en 28:22.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten