DDD schreef:Nou, ik was toch niet van plan met mijn koffers te gaan slepen de hele dag. Daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen, als de optie van het museum jullie niet bevalt.
Vergeet je niet dat op maandag de musea
gesloten zijn?
Mocht je je koffers bij hebben, dan is het misschien lekker om even in het Retiropark te gaan liggen zonnen of dergelijks. Ik zou zeggen, neem wat broodjes mee, koop ergens een fles Rosé [of dergelijks] en geniet van de zon.
Op welk tijdstip landen jullie?
mw schreef:Misschien heeft @Flavius een tip om maandag te doen, als we ook met onze koffers moeten zeulen enzo.
Ik reis nooit met een koffer, enkel met een goed gevulde rugzak! Dus kan je daar helaas niet mee helpen...
Overigens zie ik ook niet echt het nut om zelf voedsel mee te nemen? Uit eten gaan vind ik in Spanje relatief goedkoop, zo kun je overdag vrijwel overal een
menu del dia vinden waarbij je slechts 10 euro betaald exclusief drinken [voor-, hoofd- en nagerecht]. Gewoon even rondhuppelen en een keuze maken, qua cuisine is er namelijk genoeg keuze!
Waar ik zelf graag kom voor een
snelle hap is onder Plaza España, daar bevindt zich een parkeergarage maar ook een doorgang met een Chinees winkeltje én restaurantje - het is niet het type restaurant waar je gezellig gaat zitten eten en praten; het is er zeer praktisch: zitten, bestellen, eten/drinken, en weer ophoepelen. Ook zul je overal een Montaditos aantreffen waar je heerlijke broodjes kunt bestellen [ongeveer 1,20 per stuk en 1 euro voor 1L bier/cola/fanta - chips krijg je er gratis bij].
Mocht je overigens homofobisch zijn, dan raad ik je aan de wijk Chueca te ontwijken.