Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant

Re: Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

Berichtdoor DDD » 28 mar 2012 07:57

Tante Pollewop schreef:Gewoon niet teveel meeslepen, dan hoef je maandag ook niet zoveel te dragen. ;)

Nou, ik was toch niet van plan met mijn koffers te gaan slepen de hele dag. Daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen, als de optie van het museum jullie niet bevalt.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 28 mar 2012 17:37

DDD schreef:Nou, ik was toch niet van plan met mijn koffers te gaan slepen de hele dag. Daar moet ik nog even een oplossing voor verzinnen, als de optie van het museum jullie niet bevalt.
Vergeet je niet dat op maandag de musea gesloten zijn? :wink:

Mocht je je koffers bij hebben, dan is het misschien lekker om even in het Retiropark te gaan liggen zonnen of dergelijks. Ik zou zeggen, neem wat broodjes mee, koop ergens een fles Rosé [of dergelijks] en geniet van de zon. :)

Op welk tijdstip landen jullie?

mw schreef:Misschien heeft @Flavius een tip om maandag te doen, als we ook met onze koffers moeten zeulen enzo.
Ik reis nooit met een koffer, enkel met een goed gevulde rugzak! Dus kan je daar helaas niet mee helpen...

Overigens zie ik ook niet echt het nut om zelf voedsel mee te nemen? Uit eten gaan vind ik in Spanje relatief goedkoop, zo kun je overdag vrijwel overal een menu del dia vinden waarbij je slechts 10 euro betaald exclusief drinken [voor-, hoofd- en nagerecht]. Gewoon even rondhuppelen en een keuze maken, qua cuisine is er namelijk genoeg keuze!

Waar ik zelf graag kom voor een snelle hap is onder Plaza España, daar bevindt zich een parkeergarage maar ook een doorgang met een Chinees winkeltje én restaurantje - het is niet het type restaurant waar je gezellig gaat zitten eten en praten; het is er zeer praktisch: zitten, bestellen, eten/drinken, en weer ophoepelen. Ook zul je overal een Montaditos aantreffen waar je heerlijke broodjes kunt bestellen [ongeveer 1,20 per stuk en 1 euro voor 1L bier/cola/fanta - chips krijg je er gratis bij].

Mocht je overigens homofobisch zijn, dan raad ik je aan de wijk Chueca te ontwijken. :P
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2012 18:02

Whaha, homofobisch... (A)

Ik las ergens dat je daar goed kunt shoppen. tenminste, dat er veel leuke winkels zijn. Nu is het idee dat het een low-budget reis is, maar..... :roll:

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 28 mar 2012 20:15

Tante Pollewop schreef:Whaha, homofobisch... (A)

Ik las ergens dat je daar goed kunt shoppen. tenminste, dat er veel leuke winkels zijn. Nu is het idee dat het een low-budget reis is, maar..... :roll:
Als ik ga winkelen in Madrid ga ik nooit naar Chueca, maar eerder rondom Sol, tussen Sol en Gran Via en rondom Gran Via óf naar één van de zoveel commercial centers [bijv. die bij Principe Pio]...
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mar 2012 20:39

Terugkomend op een eerder lijstje.

Ik wil graag zien:

Basilica de San Francisco El Grande (2)
Castillo de los Mendoza (4)
Catedral de la Almudena (5)
Iglesia de San Andrés (12)
Jardines de Sabatini (13)
Klooster van de Descalzas Reales (15)
Museo del Prado (20)
Palacio Real (25) elke eerste woensdag van de maand wisseling van de wacht...
Parque de El Capricho (26)
Plaza de Cibeles (27)
Plaza de la Villa (30)
Real Jardín Botánico (37)
Retiropark (38)

En verder vind ik het ook heerlijk om af en toe zonder doel door de stad te dwalen en te ontdekken wat het volgende straatje te bieden heeft. ;)

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 28 mar 2012 21:06

An sich een redelijk compleet lijstje, enkele toevoegingen:
• Tempel van Debod;
• Museo Reina Sofía;
• El Museo de arte Thyssen-Bornemisza;
• Plaza Mayor [typisch Spaanse gerecht Bocadillo de Calamares - te vinden in één van de zijstraatjes, als je Calle Toledo kunt vinden en je kijkt vanuit die straat richting het standbeeld op Plaza Mayor dan ga je naar rechts en loop je net zo lang tot je aan je rechterkant een zijstraatje tegenkomt (wel via Plaza Mayor lopen, niet door Calle Toledo)];
• El Tigre [gratis tapa's, typisch Spaans! - te vinden achter Gran Vía -> Calle de las Infantas, 30];
• Mercado de San Miguel [wederom typisch Spaans, het is wel duur maar allemaal erg lekker!].

Je kunt op de meest plaatsen die ik hier boven aangeef googlen, is het misschien makkelijker te vinden.

Dagje San Lorenzo de El Escorial is ook zeker de moeite waard, als je een dagje Madrid kunt missen. Is misschien 60 minuten reizen...

Ik zou trouwens wel oppassen voor zakkenrollers, die zijn zéér actief in Madrid [overigens niet gewelddadig].

Volgens mij moet ik ondertussen toch wel genoeg informatie gegeven hebben om al je dagen mee te vullen? :wink:

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 28 mar 2012 21:39

Ook ongeweldadige zakkenrollers bevallen mij allerminst.

En ik ben niet homofoob hoor. Integendeel.

Misschien is een rugzak nog wel een idee, ik heb een Osprey. Maar meestal is voor een stedentrip dat niet de meest handige manier om je spullen mee te nemen.

Gelukkig zijn niet alle musea in Madrid op maandag dicht, het Palacio Real is in ieder geval open, en ook het Reina Sofia museum, dat geldt ook voor het Lazaro Galdiano museum.

Misschien is dit ook nog een idee:

http://www.gomadrid.com/activity/madridcard.html

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 28 mar 2012 23:00

di 27 mrt 2012, 18:20 Piloten Iberia staken maandagen en vrijdagen MADRID (AFN) - Piloten van de Spaanse luchtvaartmaatschappij leggen de komende drie maanden iedere maandag en vrijdag het werk neer. Hiermee protesteren zij tegen de oprichting door Iberia van de prijsvechter Iberia Express, die afgelopen zondag de eerste vlucht uitvoerde.

Sinds eind december hebben de piloten al op 12 dagen gestaakt. Volgens de vakbond krijgen nieuwkomers die voor de prijsvechter gaan werken een lager salaris. De piloten zijn bang dat hun inkomen, banen en arbeidsomstandigheden daardoor onder druk komen te staan

Dat hebben wij weer, maandag en vrijdag nota bene. Ik ben benieuwd of alles gewoon doorgaat. Gelukkig is er tegenwoordig een goede regeling voor vergoeding bij vertragingen.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 28 mar 2012 23:06

griebeltjes....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 mar 2012 00:05

Ja hoor...

Voor maandag vind ik Palacio Real wel een goed idee! Als ik zo de info in de gids -die ik hier heb- lees, dan moeten we ons daar wel een tijdje kunnen vermaken. Ik in ieder geval wel :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 29 mar 2012 00:56

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit in het Palacio Real geweest. :oops:

Nu natuurlijk maar hopen dat ze alsnog zullen vliegen, erg zuur!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2012 07:19

O neeee. :(

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 29 mar 2012 08:12

Maar misschien vliegen wij juist wel met Iberia Express...

En voor maandag is misschien een park tussen de busuitstapplaats en het museum of tussen het museum en de businstapplaats ook wel een goed idee.

Ik zal proberen zaterdag de aangegeven dingen op een kaart aan te strepen zodat we een beetje een beeld hebben van wat waar zit in de stad.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 29 mar 2012 08:15

@Flavius:

Vanuit ons appartement hebben we uitzicht op het Escorial, daar kunnen we waarschijnlijk zo naartoe fietsen. De terugweg is wat zwaarder;-)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2012 15:35

Ik poog Iberia te bereiken, om meer informatie te krijgen.
Sta nu 5 minuten in de wacht. Wel fijne muziek trouwens, dat scheelt :)

Terug naar “Archief”