Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 24 okt 2011 12:39

Mooi ventje Evelien! Fijn dat het wat beter gaat!

TJ, beterschap voor je kleine mannetje!

Wat een gedoe met huisartsen enzo lees ik hier. Dan hebben wij het wel heel erg getroffen hoor, mag hier altijd heel snel komen en ik krijg nooit het gevoel dat ze vinden dat het voor niks was ofzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2011 19:06

Wat een heerlijke meid Sterretje, met die blozende wangen :D

vandaag was het slapen van Frederiek een drama, ze wilde gewoon niet. Tot ik haar uiteindelijk ten einde raad maar op haar buik had gelegd. En ja hoor, ze stopt haar duim in haar mond en slaapt, tot ik haar 2,5 uur later wakker maak :roll: Maar ik vind dat buikslapen zo eng, eigenlijk. Of is dat niet meer eng met 4 maanden? Gelukkig was ze net zo moe, dat ze nu op haar rug slaapt voor de nacht, want ik ben toch een beetje huiverig eigenlijk voor dat buikslapen :oops: Maar misschien was het maar éénmalig natuurlijk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2011 19:09

MissF, buik slapen eng? Bedoel je ivm wiegendood?
Ik was als baby al een buikslaper. Hier onze zoon ook een buikslaper (overdag in de wagenbak, dan slaapt hij heerlijk). In de wieg slaapt hij op z'n zij ook prima. En omdat hij snurkt hoor ik hem adem halen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 okt 2011 19:16

ik snap dat het eng is missf.. maar wij hebben het bij Manoël ook gedaan.. anders sliep hij echt niet.. ja wat moet je dan..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 okt 2011 19:29

Super leuke foto''s!

Buikslapen vind ik niet eng wij doen het met Nina sinds ze 3 weken oud is volgens mij. In bed gaat ze gewoon niet slapen op haar rug. Ik heb als baby ook altijd op mijn buik geslapen (broer,zusje,broertje ook allemaal)
Wij hebben wel de aerosleep geeft ons wel een gerust gevoel.

Hier is het ook een paar weken drama geweest met overdag slapen nu gaat het weer goed! Volgens mij is de sprong weer over...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2011 19:32

Op de een of andere manier ben ik deze keer gewoon bezorgder. Alsof het niet nog een keer allemaal zo simpel zal gaan, zoals bij Jurian. We hebben al 1 gezond kind, nooit een enkel probleem, dus waarom zou dat nu nog een keer gebeuren? Maar toch is Frederiek nu wel weer net zo makkelijk en net zo gezond. Maar dan ben ik juist wel eens bang dat ik haar met haar neus in het matras vind ofzo.
Terwijl ze haar hoofd prima omhoog kan houden, en lang ook, en ze draait automatisch haar hoofdje opzij als ze op haar buik slaapt, dus het zal allemaal wel meevallen.

Vanmiddag heb ik voor het eerst de nutriton niet meer gebruikt in haar fles. Maar bij de avondfles moest ze opeens weer spugen, terwijl ze dat misschien 2 keer heeft gedaan in haar leventje. Nog even aankijken, als het vaker gebeurt, dan maar weer indikken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2011 20:16

Gebruik jij die Nutriton bij elke voeding?
Misschien een domme vraag :oops: maar dat is toch de Nutriton met Johannesbroodpitmeel!?
Hier doe ik het ook door de afgekolfde melk, 2 a 3 keer per dag. En we zien het resultaat enorm. Al heeft hij nog wel last van het op boeren van z'n melk. Maar het huilen (krijsen) is nu wel over.
Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2011 20:19

Sterretje, prachtig meisje zeg! hoe gaat het verder met je en jullie?? of zien we jullie ook weer op die verjaardag? :)

TJ: verwijs vragen voor kno, buisjes laten plaatsen. .hier niks en nooit geeen last gehad van een ontsteking, nog wel eens rood of geirriteerd, maar geen ontsteking met torenhoge koorts erbij, dus na die buisjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2011 20:47

Evelien, ik gebruik elke voeding nutriton. Dat is van het merk nutrilon. Volgens mij zit er ook gewoon johannesbroodpitmeel in, maar daarnaast nog meer, geen idee wat eigenlijk ;)
Ik denk dat het juist handig is om elke voeding te doen, want anders komen de andere voedingen alsnog omhoog. Maar dat is gewoon mijn logica hoor. De CB arts en huisarts zeiden wel allebei tegen mij dat je dan alle voedingen in moet dikken, en daarom gaf de huisarts mij dus medicijnen mee, omdat dat met kolven geen doen was.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 okt 2011 20:55

@ missf Die angst dat er iets met je kind gebeurt heb ik ook steeds meer hoor! De vorige zwangerschappen had ik zoiets van 'ik sluit straks gewoon een gezond kindje in mijn armen' en nu heb ik alle hororscenario's al bedacht. En buikslapen ben ik ook wel huiverig voor. Natuurlijk hoeft er niets te gebeuren en het gaat ook meestal wel goed, maar het is wel bewezen dat bij buikslapen eerder wiegendood optreedt

@ TJ Balen van Manoël. Ik zou, wat ppm ook al zegt, gewoon een verwijzing vragen voor de KNO arts. Hier hetzelfde verhaal, na de buisjes nooit meer oorontsteking gehad.

Leuke foto's sterretje! Wat een grote meid alweer!

Ik wil voordat onze kleine geboren wordt een echte leuke pop voor C kopen. Zij is echt een poppenmoeder en ook bezeten van baby's. Met de pop mag zij oefenen als ik de kleine ga verzorgen. Maar wat is nu een leuke pop? Aangezien ik zelf in mijn leven nog nooit een pop heb gehad, gaat er echt een wereld voor mij open. Ik stond vandaag in de speelgoedwinkel en heb echt geen idee. Hebben jullie nog tips?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 okt 2011 21:13

ajl schreef:Ik wil voordat onze kleine geboren wordt een echte leuke pop voor C kopen. Zij is echt een poppenmoeder en ook bezeten van baby's. Met de pop mag zij oefenen als ik de kleine ga verzorgen. Maar wat is nu een leuke pop? Aangezien ik zelf in mijn leven nog nooit een pop heb gehad, gaat er echt een wereld voor mij open. Ik stond vandaag in de speelgoedwinkel en heb echt geen idee. Hebben jullie nog tips?

Bij ons is de baby-born favoriet. Is geloof ik wel een vrij dure pop. Wij hebben hem zelf gekregen, dus prijs weet ik niet. Ze kunnen eigenlijk niet kapot, kan in bad omdat hij helemaal van plastic is. En als je wilt, kan je er van alles bijkopen. Potje, badje, kleertjes, maxi-cosy.
Ze staan ook op marktplaats, trouwens...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 okt 2011 21:15

Ik raad ook baby born aan. Lijkt veel op een echte baby. Kan huilen (zonder geluid hoor), kan echt drinken, plassen, enz. Hebben ze ook leuke kleertjes voor en veel assecoires. Bovendien erg stevig en kan lang mee.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 okt 2011 23:51

Fijn Evelien dat het beter gaat! Heb je nog een afspraak bij je eigen huisarts kunnen maken om achter de oorzaak te komen van de verb reflux?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2011 07:12

babyborn is wel mooi, maar vind het wel lastig als het lijfje zo hard is. Heb hier een pop van een tientje van de blokker. Er zit muziek in, maar dat boxje kan je eruit halen. Al vond ze het helemaal te gek dat haar pop ook kon huilen!

tja... voor die drie keer dat ze er mee eheft gespeeld was het een succes. Laatst kreeg ze van de buuf die allemaal puberdochters heeft een babyborn, die kon wel mee onder de douche! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2011 08:04

Dus toch de babyborn. Ik zag hem/haar wel staan, maar dacht dat het niet fijn was, omdat het lijfje zo hard is. Jullie kids hebben daar dus geen moeite mee? Ik zag ook baby Annabel...die heeft een zacht lijfje. Iemand hier ervaring mee?

Terug naar “Archief”