5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 19:33

Ik vind september ook leuk. Zolang ik niet meer dan het dubbele voor de reis hoef te betalen maakt het me ook niet zo heel veel uit. Als het echt veel duurder wordt dan is een andere stad misschien toch een betere optie. Het zou toch wel sneu zijn als je niet mee zou kunnen. Maar een andere stad is voor Mortlach weer niet mogelijk.

Is er voor het voorstel via Rotterdam ook een optie om donderdag of vrijdag te vertrekken? Dat zou ik dan zelf graag willen.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 19:35

DDD schreef:Ik vind september ook leuk. Zolang ik niet meer dan het dubbele voor de reis hoef te betalen maakt het me ook niet zo heel veel uit. Als het echt veel duurder wordt dan is een andere stad misschien toch een betere optie. Het zou toch wel sneu zijn als je niet mee zou kunnen. Maar een andere stad is voor Mortlach weer niet mogelijk.

Is er voor het voorstel via Rotterdam ook een optie om donderdag of vrijdag te vertrekken? Dat zou ik dan zelf graag willen.

Zeven uur! Dan moet je om vijf uur op het vliegveld zijn. Goeiemorgen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 19:43

Dat is werkelijk goeiemorgen!

Is dat wel haalbaar voor Mohamed? Volgens mij moet die van ver komen...

Ik vind die tijden wel heel erg ideaal moet ik zeggen. 180 euro vind ik wat veel, maar wellicht slapen we goedkoop :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 19:51

Ik vind de tijden eerlijk gezegd wat minder geslaagd. Je kunt ook nog in twee etappes reizen misschien? Ik weet niet hoe laat Mortlach zou aankomen? Of met een andere maatschappij heen dan terug...

Ik ben meteen ijverig aan het zoeken geslagen. Ik heb in ieder geval gezien dat dezelfde vlucht als je de terugreis op donderdag doet 40 euro goedkoper is. Dus dat is mooi.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 19:53

Wat bedoel je met 2 etappes reizen? Met tussenstop bedoel je?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 20:01

Nee, ik druk me wat ongelukkig uit. Ik bedoel in twee groepen, een vroege en late vogels-club. Mortlach komt om drie uur aan. Ik vind het zelf sowieso wel leuk om wat langer te blijven, en dan concentreren we het kerkbezoek in de laatste dagen;-) Het scheelt meer dan honderd euro en midden in de nacht uit bed gaan... Als je echt later vertrekt (en dus de eerste dag mist) kun je zelfs voor 30 euro vliegen, maar dat lijkt me dan ook weer niet zo geschikt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 20:14

DDD schreef:Ik vind de tijden eerlijk gezegd wat minder geslaagd. Je kunt ook nog in twee etappes reizen misschien? Ik weet niet hoe laat Mortlach zou aankomen? Of met een andere maatschappij heen dan terug...

Ik kan mijn eigen vlucht regelen, en ben om 15:00 in Rome dan, al is het wel op een ander vliegveld, maar we vinden elkaar wel ergens bij iets cultureels, toch?

Ik was helemaal vergeten dat er mensen zijn die ver moeten reizen om Schiphol of Rotterdam te bereiken. Hier is het wel makkelijk, vliegveld op ongeveer 15 minuutjes met de taxi, maar geen geluidshinder :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 20:19

Ah op die manier. Dat zou ook een optie zijn, al is het wel minder leuk. In Rome op zoek naar mensen die je niet kent :mrgreen:

Maandagmiddag vliegen is op zich een optie, als we woensdag dan ook maar laat (echt laat) vliegen.

@Mortlach: dat is mazzel hebben. Ik rij naar minimaal een uur. OV is nog meer een drama.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 20:24

mw schreef:Ah op die manier. Dat zou ook een optie zijn, al is het wel minder leuk. In Rome op zoek naar mensen die je niet kent :mrgreen:

Dan maar hopen dat mijn mobiel met Iers beltegoed het doet in het buitenland :-)

@Mortlach: dat is mazzel hebben. Ik rij naar minimaal een uur. OV is nog meer een drama.

Ja, toen ik nog in NL woonde was het voor mij ook dik 1,5 uur met de trein (gelukkig zonder overstap, dat dan weer wel).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 20:24

Ik woon op een half uur van Rotterdam, dus dat is het probleem niet zozeer. Maar de combinatie van vroeg uit bed en 100 euro extra doet een groot beroep op mijn voornaamste zwakke punten: ik houd er niet van onnodig extra geld uit te geven en ik ben een uitgesproken avondmens. Pas was ik op een personeelsdag de hele dag humeurig. Gelukkig had niemand het door. Als je het van jezelf weet kun je er rekening mee houden;-)

Met Ryanair gaat het om 81 euro, namelijk, en tijden van 14.35-16.35 en vrijdag 11.55 vertrek en 14.10 aankomst. Dan kan ik precies nog een bijeenkomst meemaken. Ik mis toch al twee vergaderingen nu. Dat allemaal terzijde.

Ik weet alleen niet wat Mohamed wil. Hij wilde graag samen uit, samen thuis zijn, maar het liefst ook via een budgetvlucht.

Aanvullend: met Transavia kun je op donderdagmorgen ook voor 35 euro naar Rotterdam.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 20:27

mw schreef:Ah op die manier. Dat zou ook een optie zijn, al is het wel minder leuk. In Rome op zoek naar mensen die je niet kent :mrgreen:

Maandagmiddag vliegen is op zich een optie, als we woensdag dan ook maar laat (echt laat) vliegen.

Ik kan wel een serie foto's opsturen... Misschien is het minder leuk. Maar het is wel een mooie gelegenheid om iets te doen waar de anderen misschien minder zin in hebben. Zo ben ik ooit met een vriendin in Florence geweest die toen persé naar de kapper moest. Daar kon ik op dat moment met mijn pet niet bij, inmiddels ben ik waarschijnlijk net wat ijdeler geworden... Gelukkig was er genoeg moois in de omgeving te zien.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 20:33

Nogmaals: wij (Christien & ik) vinden het geen probleem als jullie langer blijven. Voor Christien is donderdag terug echt geen optie. Ik wil daar wel over nadenken, maar dat ligt ook aan de overige kosten (normaal ben ik niet zo op de centen, maar er zijn nog meer plannen in de weken en er moet binnenkort ook nog een reis die ik volgen jaar ga doen betaald worden)

@DDD: het heeft ook wel wat grappigs: elkaar pas in Rome ontmoeten.
Hopelijk ben je niet zo ijdel geworden dat je in Rome naar de kapper wil 8)

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 20:36

Je kunt met Transavia woensdagavond om 20.35 vertrekken. Dan ga je naar Rotterdam Airport, voor 70 euro. Maar dat is dezelfde die al genoemd is. Je hoeft niet perse met dezelfde maatschappij heen en terug natuurlijk. Zeker niet als je met OV reist naar het vliegveld. Het scheelt daarnaast 105- 27.99 voor de heenreis. Maar als je het niet vervelend vind om vroeg uit bed te gaan heb je wel een complete dag extra natuurlijk!

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 20:39

mw schreef:Nogmaals: wij (Christien & ik) vinden het geen probleem als jullie langer blijven. Voor Christien is donderdag terug echt geen optie. Ik wil daar wel over nadenken, maar dat ligt ook aan de overige kosten (normaal ben ik niet zo op de centen, maar er zijn nog meer plannen in de weken en er moet binnenkort ook nog een reis die ik volgen jaar ga doen betaald worden)

@DDD: het heeft ook wel wat grappigs: elkaar pas in Rome ontmoeten.
Hopelijk ben je niet zo ijdel geworden dat je in Rome naar de kapper wil 8)

Ik begrijp het. Dat was van tevoren duidelijk. Dan wachten we eerst even af wat Mohamed wil, wat mij betreft. Dan kan ik nog even nadenken of ik donderdagavond terug wil zijn of toch liever van mijn vakantie wil genieten.

@Mortlach: tot hoe lang ben jij van plan te blijven of wil je ook nog een tijdje alleen rondstappen?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 20:53

Oké, ik geloof dat we eruit beginnen te komen :lol:

Na uren tickets te zoeken, ga ik me nu maar op een slaapgelegenheid storten! Alhoewel ik erg benieuwd ben naar de mogelijkheden uit het boek dat jij hebt.

Terug naar “Archief”