Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Wat mij altijd opvalt, is dat de vrouw altijd veel moet kunnen als ze buitenshuis gaat werken.
Ze moet zorgen voor de oppas, dat ze der komen en weer gehaald worden, ook nog zorgen voor het huishouden, dat er eten op tafel komt, kinderen in bed, als er zieke kinderen zijn dat haar baas bereid is haar vrij te geven enz. Als een vrouw ziek is verwacht de man dat alles gewoon door draait. Eten op tafel, kinderen op school, van school enz.
Als een man ziek is, sjonge wat is tie dan zielig.
Als een man gewerkt heeft en thuis komt, is hij moe, gaat op de bank liggen voor een dutje, schuift aan tafel om te eten en na het eten op zijn stoel voor zijn krantje. Eigenlijk zijn het wel zwakke wezens die mannen.
Kunnen naast hun werk niks meer. Moet je de vrouw zien.
Nee ik weet ondertussen wel wie er echt het sterke geslacht is!
Afrika en Amerika waar vrouwen werken en stamhoofden zijn en waar de cultuur van man en vrouw precies andersom is.
Nergens wordt beschreven dat mannen moeten werken en vrouwen thuis moeten zijn om voor de kinderen te zorgen
En dat met stoffen luiers! Daar werd hij nogal eens op aangekeken. En betiteld als een watje. Maar gelukkig is het tegewordig normaler om dat als man te doen. Behalve in de streng reformatorische kringen dan.
Volgens mij is het met Klaas ook zo... Die leidt zijn vrouw ook al 40 jaar door de woestijn, denk ik
Klaas schreef:Gershwin schreef:Volgens mij is het met Klaas ook zo... Die leidt zijn vrouw ook al 40 jaar door de woestijn, denk ik (gokje, klaas)
Maar wel elke keer op een andere plek. Als ze de weg leren kennen weten ze de bronnen en zijn ze niet langer afhankelijk. En dat moeten we niet hebben....
Elsa schreef:Een vrouw MÁG thuisblijven.
Waarom zou iemand daar 'te intelligent' voor zijn, of daar teveel voor gestudeerd hebben? Intelligentie en studie neemt niemand je af. Dat is een deel van je persoonlijkheid. En is daarom nooit 'weggegooid'!
Naast de luiers, het eten en de was zijn er voldoende intelligente uitdagingen. Misschien moet je er even naar zoeken..................... maar ze zijn er zeker.
Wat denk je dat je mist in alle uren dat je niet bij je kinderen bent? En nog belangrijker, zeker als ze groter zijn: Wat denk je dat de kinderen missen in alle uren die jij er niet bent?![]()
Laten we ook eens nadenken hoe het komt dat er zo'n tekort is aan vrijwilligers. Een gevolg van werkende moeders? Geen tijd meer over voor iets anders? Jammer
Een vrouw MÁG thuisblijven.
Waarom zou iemand daar 'te intelligent' voor zijn, of daar teveel voor gestudeerd hebben? Intelligentie en studie neemt niemand je af. Dat is een deel van je persoonlijkheid. En is daarom nooit 'weggegooid'!
Wat denk je dat je mist in alle uren dat je niet bij je kinderen bent?
En nog belangrijker, zeker als ze groter zijn: Wat denk je dat de kinderen missen in alle uren die jij er niet bent?
Laten we ook eens nadenken hoe het komt dat er zo'n tekort is aan vrijwilligers. Een gevolg van werkende moeders? Geen tijd meer over voor iets anders? Jammer
Jardena schreef:...Adam moest in het zweet zijns aanschijns zijn brood eten en Eva met smart kinderen baren.
Gershwin schreef: Oja ik bedenk opeens hoe de bijbelse lijn was:
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten