Omgaan met bekeerde mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Omgaan met bekeerde mensen

Berichtdoor schaapje » 13 jun 2011 17:49

Ik word soms zo moe van jou schelpje....altijd overal vraagtekens bij zetten :(
altijd twijfelen over wat anderen zeggen of getuigen.
Terwijl jou hele geloofsleven uit twijfel bestaat ...je projekteert dat op anderen
of het is jalouzie :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 13 jun 2011 20:05

@gravo,

wat je allemaal zegt moet je zelf weten,maar ik zal je vertellen dat er niets van klopt. om de een of andere reden heb jij jezelf ten doel gesteld de gereformeerde leer te ondermijnen blijkbaar. ik ben niet onder de indruk en je argumenten zijn flut.
weet dat je niet tegen mij......of schelpje of wie ook strijd,maar je komt aan de fundamenten van Gods kerk hier op aarde.
hetgeen ik je diverse malen heb voorgehouden,zo ook hetgeen geschreven staat in de drie formulieren van enigheid.....is gegrond op Gods heilig woord. wat nog sterker is..........wordt beleefd door Gods ware kinderen. verder sta ik met mijn leer en leven in rekening met een Levende God. dat is geen vreemde voor mij als ik me niet vergis. Ik zal al mijn noden en zorgen bij Hem neerleggen,en ook op Hem vertrouwen. Hij leert mij andere zaken als sommige hier op dit forum..............
ik ga en hoef daar ook verder niet over in dispuut. Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid. jij mag daar aan twijfelen........ik niet.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 13 jun 2011 20:24

Horeb schreef:@gravo,

wat je allemaal zegt moet je zelf weten,maar ik zal je vertellen dat er niets van klopt. om de een of andere reden heb jij jezelf ten doel gesteld de gereformeerde leer te ondermijnen blijkbaar. ik ben niet onder de indruk en je argumenten zijn flut.
weet dat je niet tegen mij......of schelpje of wie ook strijd,maar je komt aan de fundamenten van Gods kerk hier op aarde.
hetgeen ik je diverse malen heb voorgehouden,zo ook hetgeen geschreven staat in de drie formulieren van enigheid.....is gegrond op Gods heilig woord. wat nog sterker is..........wordt beleefd door Gods ware kinderen. verder sta ik met mijn leer en leven in rekening met een Levende God. dat is geen vreemde voor mij als ik me niet vergis. Ik zal al mijn noden en zorgen bij Hem neerleggen,en ook op Hem vertrouwen. Hij leert mij andere zaken als sommige hier op dit forum..............
ik ga en hoef daar ook verder niet over in dispuut. Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid. jij mag daar aan twijfelen........ik niet.

Dag Horeb,

Je beschouwt mijn bijdrage bijna als een persoonlijke aanval. Dat betekent dat ik kennelijk een teer punt heb aangeraakt. Mijn advies is dan ook om mijn bijdragen nog eens rustig door te lezen. Op dit moment ga je het inhoudelijke gesprek namelijk uit de weg.
Verder is het verstandig om wat vriendelijker te zijn. Daarmee breng je tot uiting dat je wat stabieler in de discussie staat en geef je gehoor aan de bijbelse oproep: "Houd vrede met alle mensen".

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 13 jun 2011 20:47

schaapje schreef:Toen ik op dit web kwam en zei ik mijn argeloosheid " ik heb me bekeerd tot God " fout! fout! fout!goed! goed! goed! Waarom zou het fout zijn om te gehoorzamen aan het bevel van God en waarom zou je zoiets niet mogen zeggen? Je ontkent daar Gods werk toch niet mee, maar bevestigt dat veeleer :wink:
In Han.11:21 staat het in één tekst bij elkaar: En de hand van de Heere was met hen en een groot aantal geloofde en bekeerde zich tot de Heere.
Jezus zegt ook regelmatig: uw geloof heeft u behouden! Wat, ons geloof??? Als mensen zoiets zeggen krijgen ze direct te horen: je kunt helemaal niet geloven, veel te veel eer voor de mens....

snap ik nu,... ben ik op zo,n akelige manier aangevallen, ik wist niet dat er in sommige kringen
zo veroordeeld kan worden op woorden, bij ons noemen we dat zo en hebben de woorden
NIET de intentie dat we zelf ons heil hebben bewerkt,....maar goed voor vele hierop dit web
ben ik nu een "gearriveerde-doehetzelve christen, het zij zo.
Wedergeboren is niet hetzelfde als 'gearriveerd' dat gebeurd pas als we de hemel binnengaan

Ik kan maar niet begrijpen dat gelovigen zelf niet in de Bijbel kunnen ontdekken
hoe groot Gods liefde is, en dat Hij souverein is en Zich niet vastlegt een regels
die door oudvaders (zo worden die toch genoemd) denken te moeten zien in bepaalde
teksten.tja, over blind gesproken...
We hebben toch allen de Heilige Geest ontvangen als gelovige, en we kunnen lezen
wat de apostelen, die het uit de Mond van Jezus zelf hebben vernomen, hoe we moeten
leven voor Zijn aangezicht en wat we zijn in Christus Jezus.
Ik kan het niet verdragen als er gezegd wordt dat een mens niet tot God kan komen
dat de mens dood ligt in zonden.

En als ik ga vertellen op dit web hoe God het bevestigd heeft in mijn hart dat ik met
alle zekerheid mag weten gered te zijn en bij Hem hoor.....als ik dat vertel breekt de h.l los.
Wat dat wordt helemaal niet meer gekent, dus zal het afgedaan worden als leugen
en niet uit God.
Wat een troost dat God het is die oordeelt

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2011 21:00

schaapje schreef:Ik word soms zo moe van jou schelpje....altijd overal vraagtekens bij zetten :(
altijd twijfelen over wat anderen zeggen of getuigen.
Terwijl jou hele geloofsleven uit twijfel bestaat ...je projekteert dat op anderen
of het is jalouzie :(

Zeker GEEN jaloezie.
Mijn hele geloofsleven bestaat niet uit twijfel, maar zeker niet uit toe-eigenen wat niet van mij zou zijn.
Als je de Bijbel leest, kun je goed lezen dat het nooit zonder strijd gaat.
Wie geen strijd kent, kent ook geen waar geloof.
Want dat betekent dat de duivel je met rust laat.
Kwamen hier maar een Jona of Petrus, of Thomas op het forum.
Ik zou aan hun voeten liggen.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 13 jun 2011 21:10

schelpje3 schreef:Mijn hele geloofsleven bestaat niet uit twijfel, maar zeker niet uit toe-eigenen wat niet van mij zou zijn.
Als je de Bijbel leest, kun je goed lezen dat het nooit zonder strijd gaat.
Wie geen strijd kent, kent ook geen waar geloof.
Kwamen hier maar een Jona of Petrus, of Thomas op het forum.
Ik zou aan hun voeten liggen.

Filippus legde het evangelie uit aan de kamerling, ik lees niets van strijd en Hand. 8:39 en de kamerheer zag hem niet meer, want hij vervolgde zijn weg met blijdschap.
En de duizenden op de pinksterdag... en Paulus die zegt: ik weet en ben verzekert...
Begrijp me goed, ik zeg niet dat er nooit strijd is, maar om dat te verheerlijken en het een kenmerk van geloof te maken en aan de voeten van twijfelaars te gaan liggen...
Laat mij maar aan de voeten van Jezus! Twijfel en ongeloof is zonde, en niet zo'n kleintje ook.
Dus dan zou de zonde het kenmerk van een waar geloof zijn, waar je dat vandaan haalt.... niet uit de Bijbel!
Want daarin staat dat het geloof uit de vruchten/werken wordt gekend.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2011 21:12

En als ik dan even doorvraag, word je boos :?

Riska

Berichtdoor Riska » 13 jun 2011 21:22

Schelpje3 schreef:Wie geen strijd kent, kent ook geen waar geloof.
Hoe weet jij dat iemand geen strijd kent?
Praat jij over alles wat je bezighoudt?

En hoe durf je te zeggen dat iemand geen waar geloof kent?
Volgens jouw maatstaven?
Als je dat eens aan God overlaat? Dat lijkt mij nl. de enig juiste weg!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 jun 2011 21:24

quotequote="Horeb"
Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid.

Die weg Horeb is toch dat Jezus Christus jou gekocht en betaald heeft ? Dat is toch
ook de weg die anderen gaan ? Dat is toch de enige juiste weg en reis naar de eeuwigheid ?

En wat is hier het fundament hier op aarde ?
Laatst gewijzigd door schaapje op 16 jun 2011 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 13 jun 2011 21:33

Strijd is ook zekerlijk een kenmerk van een kind Gods.

Romeinen 8:17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.
18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

Hebreeën 2:17 Waarom Hij in alles den broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn, in de dingen, die bij God te doen waren, om de zonden des volks te verzoenen.
18 Want in hetgeen Hij Zelf, verzocht zijnde, geleden heeft, kan Hij dengenen, die verzocht worden, te hulp komen.
Laatst gewijzigd door Marieke1984 op 13 jun 2011 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 13 jun 2011 21:34

.
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 jun 2011 21:53

Marieke, daar gaat het niet om.
Het gaat mij erom dat niemand in mijn hart kan kijken dan God alleen.
En Hij alleen weet of er strijd is of niet.
Je kunt niet klakkeloos aannemen dat mensen die bepaalde accenten
in hun geloof anders leggen, geen strijd kennen...
Die teksten zijn mij zeer wel bekend...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2011 22:06

Riska schreef:Hoe weet jij dat iemand geen strijd kent?
Praat jij over alles wat je bezighoudt?

En hoe durf je te zeggen dat iemand geen waar geloof kent?
Volgens jouw maatstaven?
Als je dat eens aan God overlaat? Dat lijkt mij nl. de enig juiste weg!

Dat zeg ik niet !!
Als je vervolgens boos wordt, vraag ik mij af waar dat vandaan komt. Je hoeft dat niet te zeggen.
Je moet jezelf toetsen of je een waar geloof hebt.
Het gaat om bepaalde kenmerken. Vervolgens hoef je niet op het forum te etaleren dat je hier niet aan voldoet.
Het gaat er om wat je bij jezelf waarneemt !
Niet voor mij, noch voor de forummers. Maar voor de Heere !

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 13 jun 2011 22:10

Marieke1984 schreef:Strijd is ook zekerlijk een kenmerk van een kind van God.

Romeinen 8:17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.
18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

Hebreeën 2:17 Waarom Hij in alles den broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn, in de dingen, die bij God te doen waren, om de zonden des volks te verzoenen.
18 Want in hetgeen Hij Zelf, verzocht zijnde, geleden heeft, kan Hij dengenen, die verzocht worden, te hulp komen.

Daar gaat het wel even over iets anders dan over het ongeloof en de twijfel waar ik op reageerde!
Strijd is meer een gevolg dan een kenmerk.
Bovendien zei ik ook: Begrijp me goed, ik zeg niet dat er nooit strijd is, maar om dat te verheerlijken en het een kenmerk van geloof te maken... dat ging over de ongehoorzaamheid van Jona en de verloochening van Petrus en het ongeloof van Tomas. Niet echt iets om de echtheid van het geloof in te herkennen.
In Ef.6 staat duidelijk dat we de geestelijke strijd moeten voeren IN HET GELOOF, daar komt geen drijfzand van ongehoorzaamheid, ongeloof enz. aan te pas.

De kenmerken die Jezus geeft: Luk.6:44...44 Want iedere boom wordt aan zijn eigen vrucht gekend. Jak.2:20 Maar wilt u weten, o nietig mens, dat het geloof zonder de werken dood is?

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 13 jun 2011 22:12

Riska schreef:Marieke, daar gaat het niet om.
Het gaat mij erom dat niemand in mijn hart kan kijken dan God alleen.
En Hij alleen weet of er strijd is of niet.
Je kunt niet klakkeloos aannemen dat mensen die bepaalde accenten
in hun geloof anders leggen, geen strijd kennen...
Die teksten zijn mij zeer wel bekend...

Was niet perse naar jou toe hoor!:)
Dat weet niemand dan God alleen, Hij kent de mens vanbinnen, daarover zou ik niet oordelen.

Tuurlijk kunnen we niet weten wat er waarlijk bij iemand van binnen leeft, of iemand wel of geen strijd heeft.
Maar zonder strijd is het zeker niet!

Terug naar “Archief”