schelpje3 schreef:Van onszelf hebben wij hier geen behoefte aan.
Christus moet dat in ons werken en pas DAN kunnen wij in beweging komen. Eerder echt niet. Waarom lees ik zo vaak dat het schijnbaar van een mens komt ? Dat is niet Bijbels.
Een mens is van nature een hater van God en Zijn naaste, dus geen lofprijzer ! Integendeel.
Zijn alle kerkgangers bekeerd ?
Wat is precies je punt? Want is dit niet de reden waarom veel mensen stil blijven zitten en wachten of het hun gegeven wordt? Van nature willen ze immers niet dus wat kan je doen dan wachten of Christus misschien in je wil werken? Als het evangelie wordt gebracht is dat niet: Je wil je niet bekeren dus je moet wachten tot Christus in je werkt. Er wordt altijd actief opgeroepen tot geloof en bekering, niet tot wachten omdat we toch niet in beweging kunnen komen. Daarmee ontken ik niet dat een mens van nature zelf god wil zijn, dat doet de Bijbel ook niet. Maar we moeten wijzen op het werk van Christus en mensen oproepen tot bekering.... en niet zeggen: Bekeerd worden? Dat wil je niet, Christus moet eerst in je werken en dan pas wil je. Daar wijst de Bijbel ook op.
Dat mensen uit zichzelf Jezus niet volgen maar dat Hij ze roept ontkent niemand. Iemand die zegt: "toen ging ik Jezus volgen" ontkent niet dat dat het werk van Hem zelf was. Je doet net alsof die mensen dat wonder niet zien. En ja het klopt, Jezus moet ons roepen, dat klopt. Maar als je onbekeerd in de kerk zit kan je niet zeggen: Hij moet me eerst roepen. Hij doet dat wekelijks in de kerk... en dagelijks als je uit de Bijbel leest. Hij roept je door het Woord.