Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Sophie77 » 17 feb 2011 23:01

lammetje schreef:Fijn dat je weer wat kunt zien en de pijn een stuk minder is, Laura. Sterkte verder en ik hoop dat je zicht snel weer helemaal terug is!!

Rosaatje: dan schrik je erg hé! Sterkte, ook vannacht met het wakker maken, je moet er zelf toch ook telkens uit...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2011 23:26

peuterangst... hoor een paar mensen over kinderen die snachts opeens wakker worden. Hier met vlagen last van, vaak wordt ze snachts eerst overstuur wakker een aantal keer en is ze paar dagen later ziek. Dus, denk zelf altijd begin van de griep oid.

Galiatiea: ik ben ook niet zo van sigaret en roken ed, maar zou wel trouw de dingen oefenen> Heb zelfook beetje moeite met de oubollige plaatjes die ze vaak hebben. Overigen hoeven ze pas met vijf jaar alle letters te beheersen. Heb je nog oefening gekregen voor training van zijn mondmotoriek? drinken uit een rietje is dan goed, schiet me nu te binnen.

mamavansophie: heb je nog een logopraktijk in de buurt? of een ander dorp? eens een screeningsondezoek laten afnemen en kijken hoe die je dochter bekijkt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 feb 2011 07:47

Nee, ik ga die plaatjes niet trouw oefenen, de mazzel. We moeten de helft van het blad minimaal doen en ik vind het helemaal niks om met mijn kind door het huis te lopen 'sssssssssss igaret'. Ik krijg er een beetje het gevoel bij alsof Pino in Sesamstraat een peuk in zijn mond stopt. En ik ben dan misschien een zeikmama, maar ik ben echt zo ontzettend anti-roken...

:mrgreen:

@mvs: gewoon zeggen, wanneer je vindt dat de logopediste woorden gebruikt die je liever niet hebt. Jouw kind, niet het hare. Er zijn namelijk altijd alternatieven, denk ik dan maar! En je kunt wel toekijken en je bedenkingen hebben en niets zeggen, maar je moet eens zien wat er ineens allemaal kan, wanneer je gewoon zegt wat je denkt!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 feb 2011 08:17

mamavansophie schreef:
vpk schreef:over slaapproblemen gesproken, dochterlief werd de laatste 2 weken wel een paar x per nacht schreeuwend wakker: 'nee, nee, mama!'. van alles geprobeerd, troosten, in bed nemen, boos worden, laten huilen.. niets hielp. als je haar liet huilen huilde ze de hele nacht door en als je bij haar kwam wilde ze niet meer in bed (blijven). wij hadden het idee dat ze erg aan het dromen was ofzo.
nu heb ik op aanraden van een kennis eens bij de drogist gevraagd, en die hebben me iets mee gegeven van Valdispert rust voor kinderen. het is iets op natuurlijke basis. vanaf 1 jaar mag je dat gebruiken. 10 ml voor het slapengaan. gisternacht heeft ze heel de nacht weer lekker geslapen, hopelijk vannacht weer. nu staat er in de bijsluiter dat je het gerust voor langere tijd achter elkaar mag gebruiken. wat vinden jullie van zulk soort middeltjes?

Wilde ook nog ff hierop reageren (ik loop een beetje achter in dit topic :oops: ).

Sophie wordt bijna elke nacht wel een of meerdere keren overstuur wakker. Het schijnt ook een bepaalde naam te hebben (weet ik niet uit mijn hoofd?). Ze slapen eigenlijk gewoon door (meestal) en zijn moeilijk te kalmeren. Tja, slaapproblemen heeft ze altijd al gehad helaas... Maar ik ben niet zo van die middeltjes eerlijk gezegd. Ook al is het homeopatisch, ik weet het niet... Ik gebruik het liefst zo weinig mogelijk, je weet maar nooit wat de bijwerkingen zijn. Maar dat is mijn mening hoor (na jarenlang pijnstillers en spierverslappers te hebben geslikt met enorm veel bijwerkingen en nog altijd last van chronisch oorsuizen hierdoor).

Dat heet officieel 'pavor nocturnus' dacht ik (wat in het nederlands gewoon nachtelijke paniek betekent ;)).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 feb 2011 08:48

Galateia schreef:Ik ben vandaag met kindlief naar logopedie gegaan en we hebben de eerste oefeningen mee gekregen. Woorden die beginnen met een s. Maar op die plaatjes staan dan ook de woorden 'sigaret' en 'sigaar'. Serieus een plaatje, van iemand die een sigaret rookt. Nou, sorry, maar ik ga dus echt niet met die woorden oefenen. De mazzel. We bedenken voor die twee plaatjes wel iets anders. Maar echt, ik vind het vreemd. Ik vind dat gewoon echt niet meer kunnen. Vroeger waren dat misschien hele normale items, maar mijn kind gaat daar zijn spraak niet mee oefenen. Ik vind het niet zo belangrijk dat hij 'sigaret' kan uitspreken. Ok, ik snap het, het gaat om de combinatie van klanken, ik ben heus niet dom, maar zoiets kun je toch zeker wel eens aanpassen aan het feit dat het 2011 is en we iets anders tegen roken aankijken dan 30 jaar geleden?

Of ben ik nu gewoon een zeikmama? 8)

Sigaret... nee ik zal het hem niet aanleren. Hier moest Sarah leren:
Sssss IE
Sssss OE
Sssss A
etc. Dus geen woorden maar de S en dan een letter erachter. En dat met de S en de F want die haalde ze door elkaar heen.

Had ze een plaatje van een ballon die zogenaamd leegloopt en Ssssssssss zegt. En dan plaatjes van een indiaan die oe zegt, een eitje waar ze ei bij moest zeggen en dan moest ze zo alle ballonnen met 'kaartjes' af werken. Was erg leuk moet ik zeggen en dan leer je meer spelenderwijs vond ik.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 18 feb 2011 09:39

dank je wel voor al jullie reacties, het is gelukkig goed afgelopen. Heb haar elke 2 uur wakker gemaakt. Na de val gisteren(17:15 uur) werd ze eerst heel moe, en later begon ze te braken. Daarna viel ze eigenlijk gelijk in slaap, spierwit....Maar elke 2 uur reageerde ze goed. En nu is ze weer lekker aan het spelen. Hopelijk hoef ik de HAP voorlopig niet weer te bellen. De vorige keer is nog maar 4 weken terug.... :oops: :oops:

Wat logepedie betreft. Ik kom ook wel andere woorden tegen, dat ik denk moeten ze dat nou weten. Maar ja als er een test woordenschat afgenomen wordt, en ze weten die woorden niet, dan scoren ze nog lager. 't hoort w.s. toch een beetje bij je algemene kennis...
Misschien kan je al snel leren: dat ze anti-sigaret is. :D :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 feb 2011 09:49

Fijn, rosaatje!

Woensdag was het kijkochtend op de kleuterschool en is manlief met kindlief daar naartoe gegaan. Hij mag gewoon half mei instromen (sommige mama's op de psz waren aan het klagen dat hun kinderen die ook 4 worden in mei niet meer naar school mochten voor de zomer). Er staat zelfs al een stoeltje met zijn naam erop.

Mijn man heeft even zijn spraakachterstand aan de orde gesteld en ze vinden het geen probleem: juist naar school laten gaan. Zijn woordenschat is immers prima, zijn begrip is meer dan uitstekend, het is puur die actieve taalproductie/verstaanbaarheid. De kleuterjuf noemde kinderen van allerlei nationaliteiten die op hun 4e net in NL waren en gewoon naar school gaan. Die moeten ook van voor af aan met de taal beginnen. Daar nemen ze gewoon extra tijd voor.

Verder gaan we zijn leeftijd laten onderzoeken. Er worden scans en foto's gemaakt en we gaan proberen te achterhalen, hoe oud hij ongeveer is. Hij zal vast wel uit 2007 komen, maar we hebben geen flauw idee of we dat moeten inschatten in begin, midden of eind 2007. We zijn heel erg benieuwd! Gewoon weer een stukje van de puzzel :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2011 10:13

Wat heerlijk dat die Juf dat zo voorstelde: gelijk naar school. Geeft wel een goed gevoel of niet?

@Rosaatje, wat fijn dat het al weer redelijk met dr gaat. Ow brr ik vindt zoiets echt eng om te zien.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 18 feb 2011 15:22

@ Galateia, wij leerden sophie trouwens al heel snel "sigaretje-bah!". Dus zo kan het ook ;)
Enne, toch wel een beetje spannend, dat leeftijdsonderzoek!
Heeft ie er al zin in om naar de 'grote school' te gaan?

@ Lammetje, sophie moest ook vaak niet bestaande woordjes oefenen. Dat schijnt makkelijker te zijn, omdat dat nog niet in hun systeem zit, of zo.

@ Rosaatje: fijn dat de nacht goed gegaan is. Heeft ze nergens meer last van nu?
Sophie heeft het ook al een paar keer gehad, daar was het volgens mij de volgende dag wel weer over.

Hier vandaag onverwacht een dagje vrij voor Sophie, want de juf is al de hele week ziek en er kon voor vandaag geen vervanging geregeld worden. Dus lekker uitgeslapen vanmorgen ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 18 feb 2011 15:33

@mamavansophie, ze was vanmorgen nog wel erg moe. En wilde graag op schoot zitten/gedragen worden.
Ze keek ook een beetje raar uit haar ogen, maar dat is na haar slaapje van vanmiddag (1 1/2 uur geslapen) weer over.
Ik heb het met de andere kinderen ook weleens gehad, maar ik denk minder heftig als bij haar...terwijl ze helemaal niet van hoog viel ofzo. Ze viel om met zo'n stoeltje van de Ikea..
Wel lekker zo'n onverwacht dagje vrij. Heerlijk

Wij hebben nu een weekje VOORJAARSVAKANTIE!!!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 feb 2011 20:17

komt dat nu heel veel voor dat kinderen logopedie krijgen? lijkt of hier iedereen er wel te maken mee heeft (gehad)
hier is het trouwens ook sigaret bah (mijn ouders roken en passen ook op Hannah)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 feb 2011 20:42

tegenwoordig willen ze de peuters al snel heen ehbben, julia spreekt ook alng niet alle letters goed uit, maar ze gaat echt niet heen!

is het weer spamtijd??

ik begin... ons prachtige manneke...(ondanks alle zorgen ed... )
Afbeelding

en onze geweldige peuter!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 feb 2011 20:45

lauraC": je mag wel niet achter de computer, maar moet wel telkens aan je denken hoe hetm et je gaat en jullie geweldige ondernemende zoon, lukt het?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 feb 2011 21:17

Wat ziet je mannetje er geweldig uit, ppm! Je ziet het er niet vanaf, al dat getob met 'm! En lekker wijs, je dochter, met dat hoedje op!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 feb 2011 22:25

leuke foto's ppm! echt leuk om te zien hoe alle kindertjes groeien. vooral allemaal blijven posten ;) echt leuk

'k zal ook gelijk maar weer eentje spammen:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Terug naar “Archief”