VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 14:06

schelpje3 schreef:Mortlach: je moet niet alleen het geld nemen wat de voetballers per maand opstrijken, maar ook wat een club voor ze moet betalen. En die bedragen rijzen absurd de pan uit. Volgens mijn zoon is dat hotel trouwens veel duurder, meer dan 1.000 euro pp.pn. Ik zag wel die beelden gisteravond, direct aan zee gelegen, schitterend, werkelijk waar, de anderen zitten ook wel in een luxe onderkomen, maar dat haalde toch niet daarbij.
Omdat ALLES voor ze geregeld wordt, gaan ze wellicht ook zweven.
Ze hebben zo weinig zorgen aan hun hoofd, als je dan de oudere generatie ziet ! Die moesten nog keihard werken voor een schijntje. Daarna een sigarenwinkeltje gaan runnen. Maar dat grote geld gaat ook om in golf bijv (Tiger W :roll:)
Inmiddels kleurt alles oranje, tot en met pleepapier aan toe !
Maar ach, je hebt nog meer merken. Scheerschuim staat in de voorraad. :wink:

Sport is geprofessionaliseerd, wat is daar op tegen? Als sporter moet je tegenwoordig full-time bezig zijn met je sport; trainen, trainen en nog eens trainen. De ploeg uit de tijd waar jij het over had, zou waarschijnlijk ook met 8-0 van het veld gespeeld worden.

Als een drukker een nieuwe drukpers koopt, kost dat ook een hoop geld. Daar hoor je niemand over. Maar als een voetbalclub (veel) geld betaalt om een uniek getalenteerde speler aan te kopen, dan wordt er ineens schande van gesproken. Ik snap dat niet zo goed eigenlijk.

Ik begrijp ook die Hollandsche calvinistische inslag niet. Sterker nog, die staat me bijzonder tegen. Het mag allemaal niks kosten, genieten van luxe is haast een zonde, en o, wat vinden we het belangrijk bij de ander in de portemonnee te kijken.

Als de Nederlandse ploeg door de luxe die ze mogen genieten straks moeiteloos langs de verdediging van de tegenpartij zweven, dan juich ik dat alleen maar toe.

En of er nou wolkjes, hondjes of oranje balletjes op mijn wc-papier staan... mij maakt het niks uit. Het wc-papier wordt er ook niet duurder van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 jun 2010 14:15

Ik haal mijn schouders altijd maar op. Ik kan er toch geen invloed op uitoefenen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jun 2010 15:08

Dat Hollandse calvinistische ? Moet je niet laatdunkend over doen. Dat betekent niet alleen zuinig, maar ook delen met diegenen die het minder hebben.
En het is ook een bepaalde nuchterheid.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2010 16:34

schelpje3 schreef:Dat Hollandse calvinistische ? Moet je niet laatdunkend over doen. Dat betekent niet alleen zuinig, maar ook delen met diegenen die het minder hebben.
En het is ook een bepaalde nuchterheid.

En zo is het.

Mortlach, je komt steeds maar met bankiers en drukkers met drukpersen e.d.
Dat heeft er niks mee te maken. Ik ben kraamverzorgster en kan je vertellen dat ik soms 9 uur achter elkaar werk met geen een pauze tussendoor als het totaal niet loopt in het gezin en steeds als ik wil zitten komt er visit, dan weer de verloskundige, dan die dan die. Op zo'n moment vind ik dat ik meer verdien dan een voetballer die 2x 45 minuten tegen een balletje trapt. Tjongjonge, wat een talent! Volgens mij heb ik een iets nuttiger én talentvoller beroep net als de drukker en de bankier.
Ik hou van luxe, ga graag een weekend weg in een luxe hotel, dat mag ook, maar je hebt luxe en luxe. En ik zou als voetballer met 6 nullen achter de komma op mijn bankrekening totaal niet lekker op m'n luxe hotelstrandstoel zitten als ik wist dat een aantal kilometer verderop lieve kleine arme kindertjes -WANT ZO IS HET NOG STEEDS!!- wegkwijnen en dood gaan van de dorst en de honger! Zelfs mama heeft geen slokje voeding meer voor me want ze heeft aids en als ik dan bij haar drink dan krijg ik dat ook, dus ga ik alsnog dood.
Alles met mate, zelfs luxe.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 16:49

Schipje schreef:
Mortlach, je komt steeds maar met bankiers en drukkers met drukpersen e.d.
Dat heeft er niks mee te maken. Ik ben kraamverzorgster en kan je vertellen dat ik soms 9 uur achter elkaar werk met geen een pauze tussendoor als het totaal niet loopt in het gezin en steeds als ik wil zitten komt er visit, dan weer de verloskundige, dan die dan die. Op zo'n moment vind ik dat ik meer verdien dan een voetballer die 2x 45 minuten tegen een balletje trapt. Tjongjonge, wat een talent! Volgens mij heb ik een iets nuttiger én talentvoller beroep net als de drukker en de bankier.

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk, en het klinkt altijd zo ontzettend zuur anderen hun succes te misgunnen. Daarbij maak je er weer een mooie parodie van, een voetballer doet natuurlijk wel iets meer dan alleen 2 x 3 kwartier. Maar goed, daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken.

Ik hou van luxe, ga graag een weekend weg in een luxe hotel, dat mag ook, maar je hebt luxe en luxe. En ik zou als voetballer met 6 nullen achter de komma op mijn bankrekening totaal niet lekker op m'n luxe hotelstrandstoel zitten als ik wist dat een aantal kilometer verderop lieve kleine arme kindertjes -WANT ZO IS HET NOG STEEDS!!- wegkwijnen en dood gaan van de dorst en de honger! Zelfs mama heeft geen slokje voeding meer voor me want ze heeft aids en als ik dan bij haar drink dan krijg ik dat ook, dus ga ik alsnog dood.

En jij weet precies wat die voetballers doen met hun geld en bevoorrechte positie? Weet jij wat die mensen doen aan liefdadigheid? Ik niet, dus doe ik daar ook geen uitspraken over.

Alles met mate, zelfs luxe.

Dan komt het even mooi uit dat je jezelf als maat neemt. Dat rekent zo lekker makkelijk af met de rest van de wereld. Jouw weekendje weg in een luxe hotel kan blijkbaar wel, maar een voetballer in een iets luxer hotel kan ineens niet. Of is het de nabijheid van de ellende. Is het een kwestie van kilometers?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 jun 2010 19:48

Mortlach schreef:Als een drukker een nieuwe drukpers koopt, kost dat ook een hoop geld. Daar hoor je niemand over. Maar als een voetbalclub (veel) geld betaalt om een uniek getalenteerde speler aan te kopen, dan wordt er ineens schande van gesproken. Ik snap dat niet zo goed eigenlijk.

Met het verschil dat de drukker een machine koopt en een voetbalclub een mens.
Slavenhandel is toch al lang verboden?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jun 2010 19:57

Na alle gezochte excuses dan toch maar een beeld van VOETBALGEKTE.
Ik kán me niet voorstellen dat dit goed te praten is...

Gij geheel anders?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 20:33

Memmem schreef:Met het verschil dat de drukker een machine koopt en een voetbalclub een mens.

Je wilt serieus een voetbaltransfer vergelijken met slavenhandel? Ga je eens gauw heel diep schamen, en lees daarna eens wat bij over die tijd. Ik vind de vergelijking uitermate smakeloos en blijk geven van een enorm gebrek aan historisch besef.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 20:37

JeeWee schreef:Na alle gezochte excuses dan toch maar een beeld van VOETBALGEKTE.

Gij geheel anders?

Het is een feestje, daar dossen mensen zich vrolijk voor uit, leuk met zijn allen. Met carnaval gebeurt er niets minder hoor. Maar als je je daar prettig bij voelt mag je er ook gewoon in het zwart tussen gaan zitten hoor.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jun 2010 20:39

JeeWee schreef:Na alle gezochte excuses dan toch maar een beeld van VOETBALGEKTE.

Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning. Ik vind niet dat je de hele sport kunt afschrijven omdat er door een klein deel van de mensen er op zo'n ongezonde manier mee omgaat. Omdat sommige mensen een alcoholverslaving hebben halen we toch ook niet alle flessen wijn uit de supermarkt?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2010 20:46

Nina87 schreef:

Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning. Ik vind niet dat je de hele sport kunt afschrijven omdat er door een klein deel van de mensen er op zo'n ongezonde manier mee omgaat. Omdat sommige mensen een alcoholverslaving hebben halen we toch ook niet alle flessen wijn uit de supermarkt?

Je hebt het dan wel niet tegen mij maar toch wil ik reageren. Je zegt dat verreweg de meeste mensen gewoon een ontspannen avondje is. Ik zou zeggen: kijk eens om je heen hoeveel mensen dat zijn..... je hoeft dan niet perse verder te zoeken dan je eigen straat hoor.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 jun 2010 20:52

Mortlach schreef:
Memmem schreef:Met het verschil dat de drukker een machine koopt en een voetbalclub een mens.

Je wilt serieus een voetbaltransfer vergelijken met slavenhandel? Ga je eens gauw heel diep schamen, en lees daarna eens wat bij over die tijd. Ik vind de vergelijking uitermate smakeloos en blijk geven van een enorm gebrek aan historisch besef.

Mensen verkopen is slavenhandel! klaar. Ik schaam mij niet voor deze vergelijking. De spelers worden verkocht aan de hoogste bieders. Je kunt het nu wel netjes een transfer noemen maar het is gewoon mensenhandel. Zelfs ex-prof voetballer Bert Konterman noemt het een soort koehandel.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2010 20:54

En jij weet precies wat die voetballers doen met hun geld en bevoorrechte positie? Weet jij wat die mensen doen aan liefdadigheid? Ik niet, dus doe ik daar ook geen uitspraken over.

Als een voetballer veel aan liefdadigheid zou doen, dan had ik dat allang in alle kranten gelezen. Dat is namelijk nieuws.
Dan komt het even mooi uit dat je jezelf als maat neemt. Dat rekent zo lekker makkelijk af met de rest van de wereld. Jouw weekendje weg in een luxe hotel kan blijkbaar wel, maar een voetballer in een iets luxer hotel kan ineens niet. Of is het de nabijheid van de ellende. Is het een kwestie van kilometers?

Ik denk dat je zelf wel aanvoelt wat ik bedoel. Maar als je het graag uitgelegd wilt prima; ik zit niet in een hotel van 400 euro pppn laat staan 1000 euro. Dat is namelijk ONZIN. Verder reken ik niet af met de rest van de wereld maar ik ga niet net als jij absurde én (ook al denken behoorlijk wat Christenen daar anders over) onchristelijke zaken goedpraten. ALLES is van God of van Satan. Zo zwart-wit is het. Vul het dan maar voor jezelf in wat jij zelf denkt.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jun 2010 21:02

Oranje is de kleur van Nederland, door iets oranje te dragen tijdens een Evenement draag je sfeer uit, dat je voor je land bent ! mag ik dan eens een gegronde reden zien als mensen zich oranje kleden en uitdorsen met hoedjes en sommige zich schminken (met nederlandse vlag ) wat daar op tegen is, fout aan is ?

Aanbidding , ik denk dat dat wat verder gaat , dit is alleen tijdens een evenement dat je je land steunt en hoopt dat het wint ! een morele duw in de rug (niet voor niets het twaalde man genoemd ) ook bij schaatswedstrijden doet men dat. Als ze nu lopen te vechten en de boel letterlijk afbreken is het natuurlijk een ander verhaal !

Stel er is een jongeren dag van de EO ! en het thema is vrede ! Iedereen draagt bv als symbool een duif mee , op zijn shirt, dmv een speldje etc... Lopen we dan ook net zo hard te roepen Jee wee ?

Het "Normale" voetbal in nederland is vaak niet normaal meer, althans bij de top clubs in die zin van supporters, maar het kan ook anders zoals de dag dat twente won ! Oke men ging iets te ver door door op de snelweg de spelers op te wachten , maar daar was de politie ook niet blij mee , maar het feest wat in Enschede werd gevierd verliep prima (en ja er zullen altijd kleine incidentjes zijn ) moet je eens proberen in Rotterdam of Amsterdam !

Is alle sport nu verboden , sport is goed voor de mens , lichamnelijk en geestelijk , niet voor niets houdt het mensen / jeugd van de straat. Zeker gezien de toename van overwicht in ons land ! Het voorkomt dat men op straat gaat hangen en rotzooi gaat maken !

Ik heb het idee dat sommige kerkgangers denken dat sport van de duivel is ! Alles moet je gedoseerd doen en er niet in doorschieten, zowel als met alchol, auto rijden, sport en ook kerk (ja ook daar kan men in doorschieten, )

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jun 2010 21:08

Memmem schreef:
Mortlach schreef:

Mensen verkopen is slavenhandel! klaar. Ik schaam mij niet voor deze vergelijking. De spelers worden verkocht aan de hoogste bieders. Je kunt het nu wel netjes een transfer noemen maar het is gewoon mensenhandel. Zelfs ex-prof voetballer Bert Konterman noemt het een soort koehandel.

het is pas slavenhandel als de persoon waar het om gaat totaal geen inbreng heeft, en in deze gevallen is dat wel zo want ze hebben een vertegenwoordiger en kunnen altijd nog zelf bepalen of ze ergens heen willen of niet ! ( het is ook hun salaris namelijk (oke dat het absurd hoog is als een speler goed is is een ander verhaal, wil niet te veel afdwalen )

Slavenhandel is de handel in slaven. Een slavenhandelaar is een persoon die andere mensen als persoonlijk bezit toe heeft geëigend via ontvoering of handel, en die deze slaven verder verhandelt. Er zijn vele verschillende vormen van slavernij en slavenhandel. Zowel in sedentaire als nomadische culturen over de hele wereld kwam slavenhandel voor. Slavenhandelaars kochten slaven bij lokale heersers, die vaak krijgsgevangenen, maar niet zelden ook hun eigen burgers aan de handelaars verkochten, of ze gingen op jacht en vingen zelf mensen die vervolgens als slaaf werden beschouwd.

Valt me tegen als Moderator dat je niet even verder hebt gekeken, zet dan even er voor dat het op persoonlijke noot is en niet als moderator ! Bovendien is Slavenhandel bij de wet in ons land verboden ! dus zou de Nederlandse overheid hier al lang wat over gezegd hebben, laat staan de Europese Unie en de verendigde naties !

Terug naar “Archief”