schelpje3 schreef:Mortlach: je moet niet alleen het geld nemen wat de voetballers per maand opstrijken, maar ook wat een club voor ze moet betalen. En die bedragen rijzen absurd de pan uit. Volgens mijn zoon is dat hotel trouwens veel duurder, meer dan 1.000 euro pp.pn. Ik zag wel die beelden gisteravond, direct aan zee gelegen, schitterend, werkelijk waar, de anderen zitten ook wel in een luxe onderkomen, maar dat haalde toch niet daarbij.
Omdat ALLES voor ze geregeld wordt, gaan ze wellicht ook zweven.
Ze hebben zo weinig zorgen aan hun hoofd, als je dan de oudere generatie ziet ! Die moesten nog keihard werken voor een schijntje. Daarna een sigarenwinkeltje gaan runnen. Maar dat grote geld gaat ook om in golf bijv (Tiger W)
Inmiddels kleurt alles oranje, tot en met pleepapier aan toe !
Maar ach, je hebt nog meer merken. Scheerschuim staat in de voorraad.
Sport is geprofessionaliseerd, wat is daar op tegen? Als sporter moet je tegenwoordig full-time bezig zijn met je sport; trainen, trainen en nog eens trainen. De ploeg uit de tijd waar jij het over had, zou waarschijnlijk ook met 8-0 van het veld gespeeld worden.
Als een drukker een nieuwe drukpers koopt, kost dat ook een hoop geld. Daar hoor je niemand over. Maar als een voetbalclub (veel) geld betaalt om een uniek getalenteerde speler aan te kopen, dan wordt er ineens schande van gesproken. Ik snap dat niet zo goed eigenlijk.
Ik begrijp ook die Hollandsche calvinistische inslag niet. Sterker nog, die staat me bijzonder tegen. Het mag allemaal niks kosten, genieten van luxe is haast een zonde, en o, wat vinden we het belangrijk bij de ander in de portemonnee te kijken.
Als de Nederlandse ploeg door de luxe die ze mogen genieten straks moeiteloos langs de verdediging van de tegenpartij zweven, dan juich ik dat alleen maar toe.
En of er nou wolkjes, hondjes of oranje balletjes op mijn wc-papier staan... mij maakt het niks uit. Het wc-papier wordt er ook niet duurder van.