Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2010 08:57

Wacht maar als je drie kinderen hebt met een rugzakje. Dan ga je echt niet overal heen rijden.

En ik ben het met je eens dat het geloofsonderwijs voor het grootste deel thuis ligt en niet op een school. Maar waarom zet men op school het Christelijke er nog voor als ze elke keer weer de grenzen gaan verleggen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2010 09:12

Tweede nacht samen op de kamer is heel goed gegaan! Pas nadat de wekker ging begonnen ze te praten! \:D/ Matteo kwam bij ons op de kamer: ik was goed stil he :mrgreen:

Ik heb besloten om Matteo vandaag thuis te houden! Hij is gister gevallen met stoel en al achterover. Zijn voet zat toen klem tussen de stoel en die heeft een rare beweging gemaakt.. hij loopt nu nog een beetje kreupel.. verder gaf hij aan gewoon liever bij mij thuis te blijven dan naar school te gaan.. Ik vind het wel prima zo.. Dan nog maar even niet naar school en lekker bij mij thuis :wink:

De laatste tijd kunnen we jammergenoeg geen nacht meer doorslapen.. Matteo is de laatste tijd bang voor alles, dus die wordt 's nachts nog wakker.. en dan moet Milan vaak nog een keer plassen.. was altijd rond half 7.. maar tegenwoordig is het half 4 ofzo..

zaterdag kan ik iig doorslapen, want zaterdag ga ik op stap met mn zussen, schoonzusje, moeder en tante en dan slaap ik bij mn ouders \:D/

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 feb 2010 10:22

Evelien schreef:En ik ben het met je eens dat het geloofsonderwijs voor het grootste deel thuis ligt en niet op een school. Maar waarom zet men op school het Christelijke er nog voor als ze elke keer weer de grenzen gaan verleggen?

Tja, wat zijn grenzen? Kijk alleen maar naar de vele etiketten en stromingen in kerkelijk Nederland. Geen school zal helemaal naadloos aansluiten bij een van die stromingen. Maar daarin ligt de verantwoordelijkheid van ouders, thuis in de opvoeding. Ik zie dat toch echt los van school.

Wat betreft sprookjes: het is toch geen probleem kinderen het onderscheid te leren tussen de Bijbel en sprookjes, verhalen, etc.?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 feb 2010 10:26

vervelend TJ, een beetje nachtrust kun je vast goed gebruiken in 'jouw toestand' :wink:
fijne dag morgen!

Evelien schreef:Wacht maar als je drie kinderen hebt met een rugzakje. Dan ga je echt niet overal heen rijden

dit ben ik niet helemaal met je eens..
wij wonen hier in een heel klein gat, met wel een kerkje en een schooltje. maar, hoe klein onze dochter nog is, zijn we er al wel zo goed als over uit dat ze hier niet naar school zal gaan. tuurlijk is het mooi dat het dichtbij is en dat bijna alle buurkinderen erop zitten, maar als er dingen verkondigd en gedaan worden waar je het niet mee eens kunt zijn, rijd ik liever een stukje verder. en dat dan het dichtsbijzijnde dorp zo'n 6 km verderop is, dat zij dan maar zo.
gelukkig weten we al van meer buren dat zij hun kind in de toekomst waarschijnlijk naar dezelfde school zullen doen, dan kunnen we mooi samen rijden :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 feb 2010 12:32

@ TJ: lastig hoor! Heb je veel last van vermoeidheid? Geniet er zaterdag van!

Wij gaan zo richting Oostenrijk om te boarden. Kan Anna Sofie nog even flink sneeuwhappen :lol:
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2010 14:10

ik zet Matteo overdag voor de dvd en dan slaap ik een beetje bij :wink:

veel plezier in Oostenrijk!!

Het is maar goed dat Matteo niet naar de peuterspeelzaal is.. hij heeft net alles ondergekotst :-&

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2010 14:13

veel plezier!! sterretje!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2010 14:50

@Kwebbel: Ja, wij moeten minstens iedere 3 jaar verhuizen. Eind maart gaan we weer verhuizen en we weten nu al dat het voor hoogtens 2 jaar zal zijn. Dat is nu eenmaal het risico van het beroep van mijn man.
Wij zouden het niet echt niet alleen om geloofsovertuiging doen, ik denk ook niet dat ik dat ooit beweerd heb. Ben zelf naar een openbare basisschool geweest en die was prima. Zoals je zegt, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders. Maar tegelijkertijd is het fijn als een stukje van jouw belevingswereld aansluit bij dat van de school waar je kind naartoe gaat. Al was het maar door het feit dat er over de Bijbel gepraat wordt.
Het is op het moment ook nog helemaal niet ter sprake hoor, naar welke school Michael gaat. Misschien zitten we dan wel in Kenia of Gibraltar of Duitsland. Maar het is wel iets waar je over na moet denken, en dan laat je logischerwijs alle mogelijkheden de revue passeren, nietwaar?
@Sterretje: veel plezier! Heel weer terugkomen he ;)!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2010 14:58

ik ging eerst naar een openbare school, daar werd carnaval gevierd en kerst met de kerstman. Mijn moeder had daar veel moeite mee en haalde me op als het feest begon. Als kind is het niet zo leuk als je niet mee kan doen met die feestjes maar ik neem het mijn ouders absoluut niet kwalijk. Als er dan scholen in je omgeving zijn waar je kind hier niet mee geconfronteerd wordt kan je toch veel beter je kind naar zo'n school laten gaan. Christelijke scholen waren er bij ons helemaal niet in de buurt. Later zijn we naar een ref. school gegaan waarvoor we meer dan een uur enkele reis onderweg waren. Als kind heb ik daar nooit enig nadeel van ondervonden maar ik ben heel blij dat mijn kleintjes niet elke dag zo'n reis hoeven te maken. Stel dat ze ziek worden op school........
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2010 15:46

vpk schreef:vervelend TJ, een beetje nachtrust kun je vast goed gebruiken in 'jouw toestand' :wink:
fijne dag morgen!

Evelien schreef:Wacht maar als je drie kinderen hebt met een rugzakje. Dan ga je echt niet overal heen rijden

dit ben ik niet helemaal met je eens..
wij wonen hier in een heel klein gat, met wel een kerkje en een schooltje. maar, hoe klein onze dochter nog is, zijn we er al wel zo goed als over uit dat ze hier niet naar school zal gaan. tuurlijk is het mooi dat het dichtbij is en dat bijna alle buurkinderen erop zitten, maar als er dingen verkondigd en gedaan worden waar je het niet mee eens kunt zijn, rijd ik liever een stukje verder. en dat dan het dichtsbijzijnde dorp zo'n 6 km verderop is, dat zij dan maar zo.
gelukkig weten we al van meer buren dat zij hun kind in de toekomst waarschijnlijk naar dezelfde school zullen doen, dan kunnen we mooi samen rijden :wink:

Ook als ze naar drie verschillende (speciaal onderwijs) scholen gaan?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2010 15:51

daar is het taxivervoer voor!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2010 16:45

Nou gaat lekker hier.. inmiddels heeft hij al 4 keer overgegeven.. :-& :-& en natuurlijk niet een keer in de emmer...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 feb 2010 17:11

@LauraC: stel dat jullie naar andere landen moeten verhuizen, is er dan iets geregeld wat betreft scholing voor de kinderen? Vaak heb je toch wel een internationale school in de buurt van een basis? Of is dat eigenlijk ook maar afwachten?

Je kunt natuurlijk ook een soort combinatie doen. School en thuisonderwijs. Dan heb je toch alle voordelen van een school - contact met kindjes, op een andere manier omgaan met lesstof, etc. - en ook een stukje continuiteit voor als jullie richting het buitenland gaan. Maar misschien is dat wel te makkelijk gedacht.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2010 19:12

Fijne vakantie sterretje!

heeft iemand een leuk origineel idee voor een commode? We hadden in Jurians kamer gewoon een plank aan de muur gehangen, met daarop een aankleedkussen. Dat was helemaal naar mijn zin, maar helaas zijn de muren te zacht en is het ding naar beneden komen zetten.
Ik vind een nieuwe commode een beetje te prijzig om nu nog te gaan kopen, maar wat dan? Het moet dus niet aan de muur bevestigd hoeven worden (of iig niet hangend). Iemand een leuk idee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 feb 2010 19:45

koop je bij de ikea een leuke lade kas van die hoogte. Hebben wij ook gedaan toen ik zwanger was van Eva Lynn voor op onze kamer.

(aneboda, 50 euro, maar moet wel je smaak zijn :) )

Ik vind overigens dat je als onderwijzend personeel zeker wel een verantwoording draagt mbt bijbels onderwijs. Natuurlijk draag je als ouders de eerste verantwoording maar daarom laat je je kind toch ook naar een christelijke school gaan? Tenminste zo denk ik er over. Zou er moeite mee hebben als de docenten mijn kinderen wat anders vertellen dan ik wil dat ze leren. Je wil toch ook niet dat de juf verteld dat 1 plus 2 7 is?
vooral in de eerste jaren heeft de juf altijd gelijk hebben ze me ooit verteld dus dan is het wel handig als haar interpretatie van de bijbel aansluit bij die van jou als ouder.

Terug naar “Archief”