Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Ja, maar lammetje, ik denk dat je over het hoofd ziet, dat hij zich heeft laten steriliseren, juist omdat hij dat niet wil. Hij wil voorkomen, dat hij zo over een kind zou denken en/of voelen. En daarom koos hij voor sterilisatie. Als moeder is het natuurlijk niet echt voor te stellen, dat hij zo zou voelen over zijn eigen kind. Alleen, dat is het hem nou net: wij kunnen ons niet voorstellen hoe hij zich voelt.
lammetje schreef:tja dit blijft een lastig (discussie)punt. Ik zeg niet dat je kinderen moet krijgen omdat de Heere dit zo wil in mijn ogen, want dat lijkt me lastig voor jezelf en je kind.
(De mens is overigens buiten het paradijs geen beeld meer van God, want Hij is zonder zonde en de mens wordt in zonde ontvangen en geboren.)
Ik probeer duidelijk te maken dat je, ondanks dat je anticonceptie gebruikt en geen kinderen (meer) wil en het komt toch tot een bevruchting en zwangerschap/geboorte dat je dán juist de hand van God hierin moet zien, dat Hij beter weet dan jij wat goed is voor je. En als je op Hem vertrouwt zal dit ook goed komen.
lammetje schreef:dat weet ik, heb het topic doorgelezen![]()
maar dan nóg, als je écht geen kinderen wil moet je ook geen gemeenschap meer hebben....
de enige methode die ECHT 100% werkt is onthouding...
en als je dus wel de lusten maar niet de lasten wil, om het maar zomaar uit te drukken vind ik niet dat je zo'n opmerking kunt maken. ook niet als je bewust kiest voor anticonceptie. Juist dan is het écht een WONDER van het nieuwe leven en moet je je kind niet als inbreuk zien maar als gift, een wonder gekregen van Hem die het leven bestuurd.
Wij mensen willen eigenlijk graag alles zélf in handen houden, maar als je gelooft, geloof je toch ook dat de Heere je de kracht zou geven mocht het toch, ondanks dat je er zelf alles aan gedaan hebt, tot een bevruchting komen.
Of willen wij nu ook al de Heere vertellen als Hij een kind schenkt, dat Hij het verkeer doet? ik kan me niet voorstellen dat iemand die geloofd dat God alles bestuurd (dat mogen we toch geloven vanuit de bijbel) dit niet zou besturen.
Ik 'val' overigens niet over het gebruik van voorbehoedsmiddelen, in welke vorm dan ook, maar over de mening dat je kind er niet om zou gevraagd hebben om geboren te worden, dat je dat als inbreuk ziet op je eigen leven.
toppie schreef:Heeft iemand ooit gehoord dat na een sterilisatie van de man, de vrouw toch zwanger is geworden van hem?
TheKeimpe schreef:Marcel, heb je over die mogelijkheid nagedacht? Zo ja, wat zou je doen als je vrouw nu toch zwanger zou raken van jou? Als je liever niet antwoord is het ook goed, trouwens, het is best een directe vraag.
esli schreef:In deze context snap ik de uitdrukking 'wel de lusten niet de lasten' niet. Als je kinderen als last ziet lijkt het mij bijzonder verstandig er niet aan te beginnen, een kind verdiend het nl. niet om als last gezien te worden. Bij deze uitdrukking lijkt het of de kinderen die je krijgt een last zijn, lijkt met niet de bedoeling.
schelpje3 schreef:Volgens mij is het verdriet van mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dat ze helemaal geen spoor achterlaten, hun familie bij hen ophoudt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten