kirdneh schreef:hettys schreef:Ik mag aannemen dat ze niet het hele DNA hebben ontrafeld. Met deze zin bedoelen ze gewoon dat het genetisch gezien zeker is dat het om de soort gaat die ze daar 36 jaar geleden hebben uitgezet.
Het is jouw claim hoor, niet de mijne.Dus ik zou maar eens onderzoeken of je dat mag aanemen.Ik lees gewoon wat er staat.
Mijn claim is dat wetenschappers hebben aangetoond dat deze hagedis in 36 jaar tijd is veranderd. Mijn claim is niet dat een media artikel dat goed formuleert. Hiervoor kun je beter een iets wetenschappelijker artikel lezen:
http://www.pnas.org/content/105/12/4792.full?sid=0fd277ad-7de3-417e-9a0f-7c4a831f38feKirdneh schreef:hettys schreef:Of het nu om nieuwe organen gaat of over een zg ‘backmutation’organen, Helemaal identiek kunnen ze niet meer zijn. Na een backmutation (wat volgens mij vrij weinig voorkomt) is er net zo goed verandering te zien.
Je voorbeeld laat identieke genen zien.
Dus ook geen backmutation.
Kirdneh schreef:hettys schreef:Als jij uit de losse pols gaat beweren dat het ‘vliesje’ (een nieuw stukje huid) wie weet wel een restant is van de oogkas (terwijl het rudimentaire oog eronder ligt) heb ik weinig zin meer om inhoudelijk te reageren. Zolang jij niet met een fatsoenlijk argument komt hebben we het hier over nieuwe informatie.
Simpel.
Bewijs eens genetisch of dat zo is, let wel het is jouw claim dus ga dat ook eens bewijzen als je wilt.
Ja hoor. Elke aanpassing van de blinde vis is een restant van iets van daarvoor. Welja. Ik heb hier geen tijd voor kirdneh.
Ik heb al aangeven dat vissen en mollen enzovoort alleen blind worden in een omgeving zonder licht. En toch is er geen sprake van een handicap. Of worden soorten ook blind in een zonrijke omgeving? En hebben ze dan ook aanpassingen om beter te voelen?
Gewone logica is bewijs genoeg.
.
Kirdneh schreef:hettys schreef:Het is een spier met zenuwuiteinden. Zoals elke spier die heeft. Ik heb nergens gezegd dat de M. Plantaris een zenuw is. Dat organen zenuwuiteinden hebben leer je al op de basisschool.
En het heeft een belangrijke functie, simpel.
Nee hoor.
Je kan best zonder. Net als de appendix. Misschien heb je em wel niet.
hettys schreef:Hoelang praat je nou mee hier? En je snapt nog steeds niets over evolutie?
De link met dieren is een onzin gedachte, ik weet wel dat je gelooft dat we van dieren afstammen, maar bewijs is daar niet voor te zien.
Bewijs is overvloedig. Maar daar wil je niet aan. Vertel. Waarom hebben wij anders genen die een staart willen laten ontstaan? Jij hebt genen in je lichaam die je een staart willen geven. Alleen zijn die uitgeschakeld.
hettys schreef:Lees je nou expres zo slecht, of heb je wat moeite met lezen? Musculus Plantaris is een SPIER. Het is geen zenuw, het heeft alleen, net als heel veel andere organen zenuwuiteinden. Het is een spier zonder spierfunctie. In de huid zitten bijvoorbeeld heel erg veel zeuwuiteinden. Is de huid daarom een zenuw. NEE, natuurlijk niet.
Het heeft dus wel een functie, dus je claim van dat er rudimentaire onderdelen zijn is onzin.
Die functie is onnodig. Mensen zonder die spier vallen echt niet om. .
hettys schreef:Wat een volstrekte onzin. Creationisten maken bezwaar tegen GEBRUIK van dit argument omdat het gewoon een leugen is. Omdat Darwin 12 pagina’s volschrijft om uit te leggen dat het oog WEL een reduceerbaar systeem is. Sommige creationisten zijn wel eerlijk.
Dat het een leugen is kun je niet bewijzen, ze zeggen dit omdat het verkeerd gebruikt wordt door sommige creationisten.
Dat IS al bewezen. Het gaat niet om verkeerd gebruik(wat dat ook moge zijn) maar om gebruik van dit argument. Wie dit weet en toch het argument gebruikt, is een leugenaar.
hettys schreef:Je vergeet nog gifklieren, darmstelsels, camouflage, etc etc.
Die hagedissen zijn absoluut, in de verste verte, geen bewijs dat vroeger alle dieren vegetarisch waren.
Dus ze zijn nu niet vegatarisch?
Dat zijn ze dus wel, en dus een bewijs dat ze vroeger ook al vegatarisch geweest kunnen zijn.
Nee hoor. Het is alleen een bewijs dat ze eerder insecten aten en nu niet meer.
hettys schreef:Back mutation komt volgens mij alleen voor in hele unieke situaties. Bovendien beweer jij altijd dat een mutatie geen nieuwe informatie kan opleveren. Maar als terugmutatie voorkomt, moet er toch echt eerst een heenmutatie hebben plaatsgevonden. En dat kan niet volgens jou.
Dus je moet eerst aantonen welke mutaties er hebben plaatsgevonden om het beest carnivoor te maken, en dat moet je nog aantonen hoe ze zijn teruggemuteerd. (zie de link hierboven)
Heenmutatie is onzin, het is zo geschapen.
Zonder mutatie geen terug mutatie. Eerst is het dier carnivoor geworden. (door mutaties) Met alle aanpassingen van dien. Of is het geschapen toch wel als carnivoor?
hettys schreef:Hoezo niet? Als afstamming veel ingewikkelder blijkt te zijn dat het eerst leek, is dat gewoon een uitdaging. Weet je nu nog steeds niet dat de wetenschap altijd in beweging is? dat nieuwe inzichten oude kunnen vervangen? Het lijkt me vooral ook een uitdaging voor de baraminologen. Hoe moeilijker afstamming te volgen is, des te lachwekkender de zogenaamde basistypen.
Kortom de voorgaande uitleggingen door die baraminologen waren vals, menig voorstelling is al weer ingetrokken, en een aanfluiting voor de evotheorie.Die uitdaging zal er altijd wel blijven want de evotheorie is onbewijsbaar, en zo kun je je makkelijk jezelf aan het werk houden.
Ga eerst maar es opzoeken wie die valse creationistische baraminologen eigenlijk zijn.
[urlhttp://en.wikipedia.org/wiki/Baraminology[/url]
Laat ze maar es uitzoeken wat de zogenaamde basistypen zijn.
hettys schreef:Hoe kom je erbij dat het kniegewricht niet in kleine stapjes gevormd kunnen zijn? We kunnen in primitievere vormen duidelijk zien dat simpelere kniegewrichten ook gewoon functioneren. Zie bijvoorbeeld de link van Scheermes.
De link van scheermes is een paper uit 1938 wat voorzien is van in getekende plaatjes van een iemand die in de et geloof, kortom een fictie gebeuren weer. Kom nou eens met wat echt bewijs.
Nee, het is andersom. De stelling is dat er niet reduceerbaar complexe systemen bestaan.
Bewijs dat maar es. Die link geeft de exacte opbouw weer van primitieve knieën naar meer complexe, compleet met beschrijvingen. Waar klopt die link niet? Hebben salamanders andere knieën dan beschreven?
Maar goed. De bewijslast is aan jou.
Vertel jij me es duidelijk en met met bewijs dat een knie niet geëvolueerd kan zijn.
Ook gif is geschapen.