Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Re: Gebruik van make-up, broek, rok, hoedje....

Berichtdoor esthervanbuuren » 02 nov 2009 20:25

make-up: Zie verhaal over Izebel
broek/rok: zie Deuteronomium 22:5
hoedje: zie 1 Kor. 11, en dat is tegelijkertijd het enige waar ik wel in mee wil gaan, de andere dingen vind ik persoonlijk geen echte onderbouwing, maar dat is wel wat er al gauw geroepen wordt[/quote]

Broek, rok zie deut 22 vers 5
dan moet je de kanttekeningen eens nazien.

groetjes esther.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 nov 2009 20:34

kanttekeningen schreef:12) kleed eens mans
Hebreeuws, tuig, gereedschap; in het Hebreeuws is een woordje, waarvan te zien is Lev. 15:4.

Wat wil je nu zeggen? Heb je het hele topic gelezen? Nergens heb ik een broek voor een vrouw afgekeurd, en in het stukje van mij wat je citeert staat bij het derde puntje dat dat het enige is waar ik het mee eens ben.

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor esthervanbuuren » 02 nov 2009 20:43

TheKeimpe schreef:
kanttekeningen schreef:12) kleed eens mans
Hebreeuws, tuig, gereedschap; in het Hebreeuws is een woordje, waarvan te zien is Lev. 15:4.

Wat wil je nu zeggen? Heb je het hele topic gelezen? Nergens heb ik een broek voor een vrouw afgekeurd, en in het stukje van mij wat je citeert staat bij het derde puntje dat dat het enige is waar ik het mee eens ben.

sorrie maar dat bedoelde ik ook niet hoor, maar ik kom uit een kerk waar broeken voor vrouwen erg afgekeurd worden.
Ik ben alleen zo koppig om een broek te lopen, dat heeft ook te maken met mijn afkomst en dat is niet die kerk.
Maar ik had de kanttekenigen er nooit op na geslagen dus ik ben verbaast.
Maar het was niet bedoel om het zo over te laten komen.
vriendelijke groet esther.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 nov 2009 20:50

Ok

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 05 nov 2009 10:47

Marnix schreef:
pannenkoek schreef:Ik ken gezinnen die heel erg tegen een lange broek zijn maar als eerste met een legging liepen onder een flink kort rokje. En dat vind ik dus schijnheilig, omdat vroeger de legging zonder rok werd gedragen.

Maar goed dat is mij mening. Ik denk dan op mijn beurt, draag dan een gewone lange broek, en laat die rok uit, maar dat is uit den boze. Mannen kleding! Foei!

Ach, het gaat sowieso nergens over.... je hebt mannenbroeken en vrouwenbroeken. Prima als een vrouw een broek draagt. Met leggings is het trouwens nog duidelijker. Ik zie nooit mannen in leggings lopen. Een legging is tegenwoordig gewoon een kledingstuk voor vrouwenkleding.... en onder een rokje nog kuis ook :) Maar het is ook gewoon een soort van onderkleding. en ik snap best dat mensen daar niet moeilijk over doen. Een legging is heel wat anders dan een broek, dus als mensen tegen broeken zijn maar voor leggings, vind ik daar niets schijnheilig aan.

Wat jij nooit ziet, zag ik gister op TV.... twas blijkbaar koud in Oekraine.
http://www.inter.it/aas/news/reader?N=32568&L=en&CAT=2
Of zit ik er naast ? :shock:
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2009 14:34

hamlap schreef:
Marnix schreef:
pannenkoek schreef:Ik ken gezinnen die heel erg tegen een lange broek zijn maar als eerste met een legging liepen onder een flink kort rokje. En dat vind ik dus schijnheilig, omdat vroeger de legging zonder rok werd gedragen.

Maar goed dat is mij mening. Ik denk dan op mijn beurt, draag dan een gewone lange broek, en laat die rok uit, maar dat is uit den boze. Mannen kleding! Foei!

Ach, het gaat sowieso nergens over.... je hebt mannenbroeken en vrouwenbroeken. Prima als een vrouw een broek draagt. Met leggings is het trouwens nog duidelijker. Ik zie nooit mannen in leggings lopen. Een legging is tegenwoordig gewoon een kledingstuk voor vrouwenkleding.... en onder een rokje nog kuis ook :) Maar het is ook gewoon een soort van onderkleding. en ik snap best dat mensen daar niet moeilijk over doen. Een legging is heel wat anders dan een broek, dus als mensen tegen broeken zijn maar voor leggings, vind ik daar niets schijnheilig aan.

Wat jij nooit ziet, zag ik gister op TV.... twas blijkbaar koud in Oekraine.
http://www.inter.it/aas/news/reader?N=32568&L=en&CAT=2
Of zit ik er naast ? :shock:

Sorry, ik had het over de westerse cultuur. En zijn idd culturen waar mannen nog in leggings lopen... of bijvoorbeeld rokken of jurken dragen. Dat klopt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 05 nov 2009 14:38

Ach, als ik het goed heb zie ik op die foto's ondermeer Wesley Sneijder, het liefje van Yolanthe Cabau van Casbergen.
Of behoren wij deze BN-ers niet te kennen? :shock:
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 nov 2009 16:40

Wie zijn dat dan?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 nov 2009 22:16

mensen :!:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 nov 2009 14:25

O, dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken ja... :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2009 21:11

hamlap schreef:Ach, als ik het goed heb zie ik op die foto's ondermeer Wesley Sneijder, het liefje van Yolanthe Cabau van Casbergen.
Of behoren wij deze BN-ers niet te kennen? :shock:

:) Klopt, die zit er ook bij. :)

En of je die kent of niet maakt weinig uit. Keimpe, for the record, het is een voetballer... en een actrice ;)

Overigens dragen die ook alleen een legging omdat het praktisch is. In een lange broek voetballen schiet niet zo op. Maar het is daar wel koud :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2009 00:26

Marnix schreef:Sorry, ik had het over de westerse cultuur. En zijn idd culturen waar mannen nog in leggings lopen... of bijvoorbeeld rokken of jurken dragen. Dat klopt :)

Dat wordt in Nederland ook gedaan, door de mensen die naar de moskee gaan bijvoorbeeld.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Joannah

Berichtdoor Joannah » 09 nov 2009 09:40

Met de aanbeveling van de apostel wordt volgens mij bedoeld dat travestie wordt afgekeurd.
Tenslotte droegen mannen toen alleen rokken (Jozef's rok en de gehate bevlekte rok zijn hiervan voorbeelden)
Ook droegen mannen allemaal baarden.
Met een geschoren gezicht zou je waarschijnlijk meer verketterd worden dan wat ook.
Over cultuur gesproken...Omdat een of andere mode-dictator besluit een broek uit te vinden voor een man, IS het ook gelijk een mannenkledingstuk?En in Schotland dan, en heel het middenoosten, waar iedereen gewaden draagt, die hier als jurken worden bestempeld?
Maar goed, we willen zo nodig iets doen, ons ergens aan houden, waarbij we echter geen cm dichter bij de verlossing komen.
Waren we wellicht liever joods of moslim geweest, 5 keer buigen per dag en halal eten en je geweten is weer schoon!
Veel makkelijker dan de andere wang toekeren, de minste zijn en niet oordelen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2009 10:24

Gerdien B. schreef:
Marnix schreef:Sorry, ik had het over de westerse cultuur. En zijn idd culturen waar mannen nog in leggings lopen... of bijvoorbeeld rokken of jurken dragen. Dat klopt :)

Dat wordt in Nederland ook gedaan, door de mensen die naar de moskee gaan bijvoorbeeld.

Dat het hier wordt gedaan wil nog niet zeggen dat het ook de westerse cultuur is :) Maar goed, als mannen of vrouwen in een legging willen lopen moeten ze dat zelf weten. De Bijbel verbiedt volgens mij alleen travestie en daar is hier geen sprake van.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 nov 2009 20:40

Mensen, kijk toch eens wat voor reclame we oproepen met ons gepraat hier:

"Slipjes En Nachtmode
Elegante Mode En Ondergoed Vandaag Bestellen Morgen Aantrekken
Bookmarks.Excite.nl/Slipjes

Lingerie van neck
Speciaal voor de grote maten vanaf maat 40. Bekijk en bestel online!
www.neck.nl"

Terug naar “Archief”