Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor mirjan25 » 03 jun 2009 17:40

Zo ik ben al een heel tijdje hier niet meer geweest. Miste opeens de mails van refowebkids....
Maar ik zag weer erg leuke foto's!

En Danique is ook nog eens jarig zie ik. Van harte gefeliciteerd!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 03 jun 2009 22:28

Liefje: van harte gefeliciteerd met Danique!! Hebben jullie een leuke dag gehad?
Mooie fiets, hoor!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 jun 2009 23:11

Wij hebben van die haakjes op de keukenkastjes, kunnen ze er niet bij. Boudin doet voor mij de magnetron aan en roert in de pannen 8) Ze staan meestal op een stoeltje te kijken als ik ze niet al zat ben en achter een dvd-tje heb gezet....Als je er maar zelf bij bent. Je laat een kind van zo jong toch nooit alleen in de keuken komen tijdens het koken? MissF, het gaat ook niet om een duur servies, in oude mokken zit dezelfde hete thee. Je zou als volwassenen nooit meer rustig koffie kunnen drinken als je mok de hele tijd door iemand naar de midden word geschoven. Ze moeten toch leren om er af te blijven.
En dit zeg ik nu, maar morgen zeg ik misschien weer: 'Haal maar weg want ik heb geen zin om politieagentje te spelen.' Noem het inconsequent, noem het menselijk, whatever. Je kunt niet op eenzelfde situatie altijd hetzelfde reageren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2009 23:39

Het gaat ook totaal niet om iets dat kapot valt, het gaat om mijn kind! Die scherven in zijn handje krijgt, die blaren krijgt door hete thee, die zijn vingers brand aan een gasfornhuis, die van de trap af klettert en een hersenschudding heeft. Daar draait het bij om, niet om die spullen. Als ik dat zo over bracht, was dat niet de bedoeling :) Ik ga juist helemaal voor mijn kindje, dat zich thuis moet voelen thuis, en niet continu te horen moet krijgen:' nee, niet aankomen.' Dat zou de sfeer er hier niet beter op maken. En ik denk dat een kindje van nog geen twee dat helemaal nog niet kan, op die manier leren om te gaan met hete koffie e.d. Mijn man zei het vandaag zo mooi: de niet verplaatsbare dingen zijn iets wat ze kunnen leren, de verplaatsbare dingen (zoals kopjes e.d.) niet, dat is elke dag weer anders. Een ander kopje, een ander plekje. Dan zet ik dus toch maar dat kopje verder weg, zodat mijn kind geen brandblaren krijgt.

Ik heb trouwens wel een apart kind, dacht ik dat hij de hele nacht netjes slaapt van 7 's avonds tot 8 's morgens, blijkt hij nu al gewoon een tijdje wakker te zijn. Toch wel handig om eens te checken zo 's nachts na mijn werk, hij ligt gewoon te spelen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jun 2009 07:00

Zo begreep ik jou ook hoor gaat om je kindje iedereen is bang dat zijn kindje ''gewond'' raakt.
Maar dan blijf je bezig om alles aan de kant te zetten en de meeste kinderen voelen echt niet maar aan koffie als het een beetje zeer doet hoor. Maar goed iedereen doet het op zijn eigen manier. En je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2009 07:03

Met hete dingen ben ik wel heel voorzichtig. Ik zal bijvoorbeeld nooit hete thee drinken met Hugo op schoot. Met andere dingen ben ik toch ook wel van mening dat een kind door schade en schade wijs moet worden. Ik zet niet alles aan de kant. Hugo was bijvoorbeeld met de deur aan het spelen open/dicht doen. Ik kan wel zeggen dat hij uit moet kijken, maar dat snapt hij niet. Nu heeft hij de deur een keer te hard tegen zn hoofd aan geduwd en hardverscheurend gehuild, maar nu pas kijkt hij uit. Dat is mij ook bij andere dingen opgevallen.
En kopjes/mokken mag hij überhaupt niet aan komen. Niet bij warme en koude dranken. Hij heeft zijn eigen beker en wij hebben onze bekers. Ik denk dat als je dat consequent verteld dat ze het snel genoeg doorhebben.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2009 07:18

@missF ik zat naar de foto van je zoon te kijken en hij heeft het truitje waar Hugo een petje van heeft. ( wit petje met blauwe letters stoer erop). Ik vind dat zulke leuke kleding van Lief...echt super!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2009 07:44

Wie weet waar LauraC is? k heb haar al een poosje niet meer gezien.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 jun 2009 07:58

Ik denk dat de leeftijd ook wel wat uitmaakt. Kijk, als Anna Sofie ouder wordt mag ze op een gegeven moment ook wel in de keuken (en ook wel alleen de trap op enz)

Over het wegzetten: Ik vind dat je het een kind idd kunt aanleren, met het risico dat er dingen kapot gaan. Tja, jammer dan.
Ik heb een vriendin, kindje is nu 2 jaar en 2 maand en je wordt er soms dol van.
Je krijgt geen lepeltje in de koffie want anders pakt het jochie het, de koekjes worden niet op tafel gezet, anders pakt het
jochie het enz.. Ik heb dan echt zoiets van.. leer het hem dan a.u.b. af. Is hij bij ons, loopt hij met zijn bekertje door de kamer, zijn koekje kruimelt overal. Ik kan gewoon schoonmaak houden als ze weg zijn. Tegenwoordig zeg ik er zelf maar wat van en moet hij van mij gewoon op zijn stoel zitten tot het drinken op is. Loopt hij naar de keuken, zit overal bij. Oven open en dicht en er wordt niets van gezegd. Dus.. zeg er zelf ook wat van. Ze vindt mij heel streng. Tja, jammer dan. Maar om alles qua wegzetten aan te passen aan een kind vind ik onzin en om getiranniseerd te worden door een jochie van ruim 2. No way. (als ze me belt en hij vind het te lang duren gaat hij in de bloempot graaien of gillen enz. als je even niet naar hem luistert als hij wat wil vertellen gilt hij.) Maar goed.. voor het zelfde geld wordt Anna Sofie net zo'n lastig portret.... :(

En idd.. ik laat ook wel eens vallen. Volgens mijn man alleen de dingen die ik niet mooi vind;-) Komt omdat hij een paar lelijke theeglazen had en ik had er eens 2 in mijn handen en zei dat ik ze toch zo lelijk vond en plots vielen ze echt uit mijn handen.. (weet het.. klinkt ongelooflijk, vond mijn man ook dus dat hoor ik nog steeds als ik wat in mijn handen heb wat ik niet mooi vind;-)

@Liefje: was gisteren alles naar wens? Heeft Danique genoten? Zal wel erg moe zijn geweest?
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 jun 2009 09:24

LauraC is heerlijk aan het genieten van een lange vakantie met het gezin in het buitenland.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jun 2009 09:34

Gaaf he, dat LIEF merk. We hebben er nu ook een winkel van in Veenendaal. Maar ik mag er van mijn man niet teveel heen, anders gaat zijn hele salaris eraan op ;) Dit shirtje kreeg ik van een nichtje, samen met STOER sokjes (die niet werken want die blijven niet zitten). En omdat ik toch zelf ook wat wilde kopen, heb ik voor vrienden van ons die net een dochtertje hebben gekregen een wit shirtje met roze letters 'LIEF' erop en dezelfde sokjes. Zo schattig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 jun 2009 10:38

Tuinfluiter schreef:LauraC is heerlijk aan het genieten van een lange vakantie met het gezin in het buitenland.

Zij zit toch altijd in het buitenland? :puh:

Wij gaan over anderhalve week op vakantie, met een tent op een camping.
Ben benieuwd hoe dat gaat met Ilona..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 jun 2009 11:06

Bedankt allemaal voor de felicitaties.
Het was een leuke dag met veel visite.
Danique had het nu goed door, en dat was erg leuk.
Ze ging `s avonds om 10:00 uur naar bed en sliep toen direct, vanmorgen
werdt ze half 10 wakker, dus bijna het klokje rond.

Ze is goed verwend!
Laatst gewijzigd door liefje op 05 jun 2009 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2009 11:47

Leuk hoor al die kadootjes......weer wat nieuws om mee te spelen.

wie heeft er trouwens ervaring met dat opbergsysteem van Ikea? Dat trofast systeem?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 jun 2009 12:38

Het zijn inderdaad mooie kado`s, ik had gevraagd
of ze een beetje samen wilde doen, zodat ze niet allemaal prulspul kreeg. ;-)

Terug naar “Archief”