Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor jaccootje85 » 12 mar 2009 21:22

AikonGirl schreef:
Dine schreef:Dat etentje is bedoeld om onze verloving te vieren, dus dat staat voorop.. :wink: Als het ´uitkomt´ vertellen we daar ook dat we willen gaan trouwen, inderdaad zo van: we hebben nog iets te vieren..

Huh, dus ze weten dat jullie verloofd zijn,
maar ze weten niet dat julie gaan trouwen?
Verloofd-zijn betekent toch dat jullie gaan trouwen?

Lijkt me dan dat je niet meer hoeft te zeggen dat jullie gaan trouwen..
Dat is dan nogal wiedes toch?

Wij zijn ook al bijna een jaar verloofd... zoals t er nu uitziet kan dat nog wel een jaar duren... dus voordat we gaan vertellen dat we gaan trouwen, ben je 2 jaar verder. Het verloofd zijn is wel een stap richting het huwelijk, maar of het daadwerkelijk tot een huwelijk komt, is nog maar de vraag. Dat is niet bij iedereen zo.
Mn broertje was ook een jaar verloofd, hadden bijna 4 jaar verkering, toen is t uitgegaan... Tja.... en dan?! tZegt dus in feite nog niet veel...
Szent az Úr

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

Berichtdoor Dine » 12 mar 2009 21:43

DesertRose schreef:
Dine schreef:Het is verteld.. pff, kben er nog van aan het bijkomen, het was geen fijn gesprek jammer genoeg. Ze vonden het feit opzich fijn, maar de timing helemaal verkeerd, we moesten echt nog een tijd wachten vonden ze eigenlijk. Ze gingen echt heel erg voor ons nadenken en voor ons rekenen en mogelijke gevolgen weergeven etc. alsof we zelf nergens over nadenken en niets afgewogen hebben. We hadden nog geen datum, dus zeiden 'over een jaar ongeveer'. Zelf zitten we aan januari bijv. te denken, maken zij er al weer voorjaar van..dat maakt een 'open gesprek' echt moeilijker!
Maar nu gaan we gewoon lekker dingetjes bekijken en het is gelukkig onze bruiloft en niet die van hen :mrgreen:

Gefeliciteerd! goed gedaan!
ze wennen er vast wel aan hoor, dat je de teugels straks aan je man moeten geven.. :mrgreen:

Mwhah, valt vies tegen..
Op dit moment is alles 1 groot gezeur en geven ze geen toestemming
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2009 21:45

Oh bah, wat rot zeg! Tja, ze hoeven in principe ook geen toestemming te geven natuurlijk, maar de kans is er dan vast dat je nog meer mot krijgt...echt vervelend!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2009 22:25

Dine schreef:
DesertRose schreef:
Dine schreef:Het is verteld.. pff, kben er nog van aan het bijkomen, het was geen fijn gesprek jammer genoeg. Ze vonden het feit opzich fijn, maar de timing helemaal verkeerd, we moesten echt nog een tijd wachten vonden ze eigenlijk. Ze gingen echt heel erg voor ons nadenken en voor ons rekenen en mogelijke gevolgen weergeven etc. alsof we zelf nergens over nadenken en niets afgewogen hebben. We hadden nog geen datum, dus zeiden 'over een jaar ongeveer'. Zelf zitten we aan januari bijv. te denken, maken zij er al weer voorjaar van..dat maakt een 'open gesprek' echt moeilijker!
Maar nu gaan we gewoon lekker dingetjes bekijken en het is gelukkig onze bruiloft en niet die van hen :mrgreen:

Gefeliciteerd! goed gedaan!
ze wennen er vast wel aan hoor, dat je de teugels straks aan je man moeten geven.. :mrgreen:

Mwhah, valt vies tegen..
Op dit moment is alles 1 groot gezeur en geven ze geen toestemming

Irritant... Geven ze er ook nog redenen voor?

Anyhow, ze hoeven inderdaad geen toestemming te geven, je bent volwassen. Maar leuk is het niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 mar 2009 22:49

Heel vervelend, Dine! Inderdaad, jullie zijn volwassen en hebben geen toestemming nodig, maar toch...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mar 2009 10:06

Wat een nare situatie, Dine! Heel veel sterkte!
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mar 2009 12:22

Ahhh wat vervelend zeg! Hopelijk gaan ze toch loslaten en bijdraaien... ze kunnen toch niet hun hele leven jouw dingen blijven sturen?

Ik heb een heeeeel klein beetje iets vergelijkbaars gehad. Toen ik mijn moeder belde was ze helemaal in shock, had alleen maar vragen, zag enkel problemen en heeft in het gesprek van een kwartier geen één keer gezegd dat ze het leuk vond, of gefeliciteerd o.i.d. Ergens wel typisch iets voor mijn moeder, maar toch vond ik het niet echt leuk :?
Gelukkig weet ik dat ze toch wel weer bijdraait. Afgelopen weekend was het al iets afgezwakt en kon ze er al om glimlachen.

Maar geen vergelijk met jouw situatie Dine, echt heel naar! Succes ermee, en laat de voorpret er alsjeblieft niet minder om zijn!
pobody's nerfect

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mar 2009 12:51

in shock? Had ze het niet verwacht dan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2009 13:01

Ooooh Jo'tje hebben jullie trouwplannen? Dat is leuk :)
Wel heel jammer dat je moeder zo reageert. Ik hoop dat ze over een tijdje helemaal gewend is aan het idee en dat ze met je mee kan genieten van de voorbereidingen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 mar 2009 13:09

wat naar Dine, veel sterkte!! En verloofde natuurlijk ook :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2009 13:40

DesertRose schreef:in shock? Had ze het niet verwacht dan?

Blijkbaar niet. Maar ja, Joanne is ook de jongste dochter, het kleine meisje zeg maar :D Dan krijg je dat he. Daarnaast is Joanne nog jong, 22... ik ben 27 dus misschien speelde het leeftijdsprobleem ook wel mee. En ze is nog maar net aan het werk, misschien dat het daarom ook wel wat onverwacht was :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mar 2009 13:42

ow gaat ze met jou trouwen dan! dat wist ik niet :-)

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 13 mar 2009 13:43

ik vind de schok dan nu ook zeer begrijpelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2009 13:49

:D :D :D :D :D :D :D :D

Ik ook :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 mar 2009 13:55

Gelukkig weet ik zeker dat mijn ouders niet zullen schrikken als ik ze zou vertellen dat we willen gaan trouwen. Ook al ben ik nog maar 22 en de jongste telg :wink:
We zijn vorig jaar verloofd, dus eigenlijk vinden mn ouders het niet meer dan logisch dat we trouwplannen maken :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”