Films...wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Films...wel/niet?

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2009 08:40

Hm ja, 1 of 2 keer. Ik vond de film vanuit historisch oogpunt, en het inleven wat er gebeurd is, sterk. Ik vond het verhaal wat ze er in hadden verwerkt echter een slap verhaal, erg onwerkelijk ook.

En het zeeuws is ontzettend nep. Doe het dan goed en ondertitel het... of doe het niet.

Maar goed, een aardige film. Geen weggegooid geld.... maar ik vond het ook weer geen meesterwerk ofzo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 nov 2009 21:36

Marnix schreef:jaja, daar mag je wel om huilen maar om een verloren voetbalwedstrijd niet? ;)
huilen van het lachen is iets anders dan huilen om een sport. Persoonlijk kan ik daar het nut niet van inzien.
Ik heb gisteren Inglorious Bastards gezien, vreselijke film!!! Wist niet dat ie zo gewelddadig was... bij een oorlogsfilm is dat wel realistisch dat er geweld in voorkomt maar zo erg... brrr!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 nov 2009 02:15

kwebbel schreef:
Marnix schreef:jaja, daar mag je wel om huilen maar om een verloren voetbalwedstrijd niet? ;)
huilen van het lachen is iets anders dan huilen om een sport. Persoonlijk kan ik daar het nut niet van inzien.
Ik heb gisteren Inglorious Bastards gezien, vreselijke film!!! Wist niet dat ie zo gewelddadig was... bij een oorlogsfilm is dat wel realistisch dat er geweld in voorkomt maar zo erg... brrr!!

Sja, Quentin Tarantino, dan weet je dat :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 nov 2009 10:30

Even afgezien van of het verantwoord zou zijn of niet: ik heb helemaal geen zin om vrijwillig naar (zo)veel geweld te gaan kijken...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 nov 2009 10:45

jamillah schreef:Sja, Quentin Tarantino, dan weet je dat :)

Hij heeft me nog niet verrast in positieve zin inderdaad. Die man moet toch een hele slechte jeugd hebben gehad. :shock:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2009 11:33

Hm ja...

Over films gesproken, heb je Amazing Grace al gezien Henkie? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 nov 2009 11:35

henkie schreef:
jamillah schreef:Sja, Quentin Tarantino, dan weet je dat :)

Hij heeft me nog niet verrast in positieve zin inderdaad. Die man moet toch een hele slechte jeugd hebben gehad. :shock:

Mijn idee, ik laat films van hem daarom ook liggen. Kan me echt niet bekoren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 nov 2009 12:46

jamillah schreef:
kwebbel schreef:

nou dat wist ik dus niet! Als ik het wist was ik m ook niet gaan kijken...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 nov 2009 12:48

Het was ook niet persoonlijk bedoelt, meer in het algemeen, als uitdrukking 'dan weet je dat' :wink:
Ik heb er meerdere gezien van hem maar het is altijd vooral veel bloed en nog meer bloed. Bah..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 nov 2009 12:53

jamillah schreef:Het was ook niet persoonlijk bedoelt, meer in het algemeen, als uitdrukking 'dan weet je dat' :wink:
Ik heb er meerdere gezien van hem maar het is altijd vooral veel bloed en nog meer bloed. Bah..
van dat persoonlijk: weet ik :lol: had me beter iets beter moeten oriënteren, ben niet zo'n superfan van bloederig gen geweld. Nu weet ik gewoon dat ik zulk soort films van hem niet meer hoeft te kijken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 nov 2009 19:54

kwebbel schreef:
jamillah schreef:
kwebbel schreef: huilen van het lachen is iets anders dan huilen om een sport. Persoonlijk kan ik daar het nut niet van inzien.

nou dat wist ik dus niet! Als ik het wist was ik m ook niet gaan kijken...

Je zou natuurlijk wat eenvoudig vooronderzoek kunnen doen.
Op internet zal ongetwijfeld wel een trailer en beschrijving staan van de film.

Zeker in dit mediatijdperk vind ik het wat flauw om achteraf te gaan zeggen dat je hem niet had gekeken als je dit wist.
Als dat echt ernst is bekijk je dat toch vooraf?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2009 20:09

Ik hou zo wie zo niet van films. En we schaffen ze ook niet aan voor de kinderen. Dan heb ik het over DVD's. Snuf/ kleine huisjes/kameleon komen hier niet in huis.
We hebben wel DVD's van Willemijn ( een solo zangertje uit Urk) en van een mannenkoor.
Ook een natuurfilm over beren of roofvogels, maar speelfilm komen hier niet in huis.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 02 nov 2009 21:01

pannenkoek schreef:Ik hou zo wie zo niet van films. En we schaffen ze ook niet aan voor de kinderen. Dan heb ik het over DVD's. Snuf/ kleine huisjes/kameleon komen hier niet in huis.
We hebben wel DVD's van Willemijn ( een solo zangertje uit Urk) en van een mannenkoor.
Ook een natuurfilm over beren of roofvogels, maar speelfilm komen hier niet in huis.

Waarom dan niet eigenlijk? Mijn kids hebben het prima naar de zin met een filmpje.

[vooroordeel aan]
Ik denk dat Willemijn er bij niet inkomt :-)
[vooroordeel uit]
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2009 22:06

maboc schreef:
pannenkoek schreef:Ik hou zo wie zo niet van films. En we schaffen ze ook niet aan voor de kinderen. Dan heb ik het over DVD's. Snuf/ kleine huisjes/kameleon komen hier niet in huis.

Waarom dan niet eigenlijk? Mijn kids hebben het prima naar de zin met een filmpje.

[vooroordeel aan]
Ik denk dat Willemijn er bij niet inkomt :-)
[vooroordeel uit]

Wij hebben uit principe ook geen TijdVerdrijf dus vandaar ook geen speelfilms. Kun je naar ons idee net zo goed een tv hebben of naar de bios gaan.

Maar goed, dat is onze mening. We moeten onze kinderen wel ten voorbeeld zijn, en er over praten. Onze dochter moets voor school naar de bios, een film kijken, dat wilden wij niet. ze kreeg een vervangende opdracht. en met onze dochter hebben we een heel goed gesprek gehad.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 02 nov 2009 22:20

pannenkoek schreef:Wij hebben uit principe ook geen TijdVerdrijf dus vandaar ook geen speelfilms. Kun je naar ons idee net zo goed een tv hebben of naar de bios gaan.

Maar goed, dat is onze mening. We moeten onze kinderen wel ten voorbeeld zijn, en er over praten. Onze dochter moets voor school naar de bios, een film kijken, dat wilden wij niet. ze kreeg een vervangende opdracht. en met onze dochter hebben we een heel goed gesprek gehad.

Ah ok, nee als je geen TV hebt, dan hoef je ook geen DVD's te hebben :-). Maaruh wat doen dat de DVD's die je noemde wel in de kast?

En uit nieuwsgierigheid: Waarop is het principe van geen TV gebaseerd? Op een leer of op een bijbeltekst of omdat je het gewoon zonde van je tijd vindt?
owja...en ligt het niet naar de bioscoop mogen van je dochter dan in het verlengde daarvan?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Terug naar “Archief”