Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 jul 2008 20:17

Tuinfluiter schreef:Tis zeker jongetjes tijd?
Heb er weer een neefje bij sinds gisteravond :D
Al de zesde jongen in even tijd.

Gek is dat hé?
Bij mijn zoontje was dat ook, 7 jaar geleden. Hij zit nu in een klas van 20 leerlingen er 3 daarvan zijn een meisje :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jul 2008 21:23

gempa schreef:
Daphne schreef:
Memmem schreef:Mijn zwager heeft een ernstige schisis. Maar ze hebben bij beide kinderen geen 20 weken echo gedaan omdat ze niet bij voorbaat zich al zorgen wilden maken. (ze hebben 2 gezonde kinderen gekregen)

Veel ernstige afwijkingen komen ook op een andere manier aan het licht. Te langzaam of te snel groeien, te veel vruchtwater o.i.d.

Schisis slaat toch altijd een geslacht over?
Mijn schoonzus en op jonge leeftijd overleden zwager hebben/hadden ook allebei schisis.

klinkt als een bakkerpraatje, volgens mij is dat genetisch niet mogelijk

Het is bij hun, voor zover ze nu weten, geen erfelijk iets. Mijn zwager heeft het alleen in de familie, maar heeft wel een heel ernstige vorm.

Tis zeker jongetjes tijd?
Heb er weer een neefje bij sinds gisteravond
Al de zesde jongen in even tijd.

Hier worden veel meisjes geboren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jul 2008 21:39

en lammetje, hoe gaat het met de verbouwing van het huis? En met t buikje? Begrijpt Sarah al iets van de dikke buik?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2008 09:52

En de eerste weken riep iedereen tegen mij:' ja, dat wordt een jongetje, want je bent niet misselijk.'
En nu ik wel misselijk ben draaien ze allemala om:' Je krijgt toch een meisje!' Tuurlijk, het arme kind verandert opeens van geslacht :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2008 10:25

Dat blijft zo je hele zwangerschap. Overalwordt naar gekeken...draag je het naar voren->jochie. Rondom dragen->meisje. Veel pukkels en slechtzittend haar-> meisje.

Wat mij wel beangstigd is dat mn moeder het geslacht goed heeft geraden en de naam :shock: . Ik heb vervolgens maar heel soïcijns voor mij uit zitten staren.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jul 2008 10:29

ajl schreef:Dat blijft zo je hele zwangerschap. Overalwordt naar gekeken...draag je het naar voren->jochie. Rondom dragen->meisje. Veel pukkels en slechtzittend haar-> meisje.

Wat mij wel beangstigd is dat mn moeder het geslacht goed heeft geraden en de naam :shock: . Ik heb vervolgens maar heel soïcijns voor mij uit zitten staren.

haha geweldig! ik zat in Griekenland toen mijn vriendin belde we zijn papa en mama geworden. Ik zei van een meisje zeker. uh ja! en ze heet denk ik Julia of Noah toen was het gelijk stil hoe weet jij dat. :lol:
Maar dat zat al van af het begin in mijn hoofd en het klopt want ze heet Noah.
Hoe gaat het verder goed Ajl?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2008 10:41

Of het een jongetje of meisje wordt, daar heeft iedereen 50% kans op, dus da's niet moeilijk.
De namen raad niemand denk ik. Zeker de jongensnaam niet (nouja, de jongensnaam waar we nu over aan het beramen zijn, die we allebei wel erg leuk vinden, maar waar we al wel iemand van kennen die niet superver van ons af staat). Dat komt ook vooral omdat ik altijd jongens- en meidennamen heb geroepen, maar die vindt mijn man vreselijk. Dus werd het iets anders. De jongen zelfs totaal anders. Maar wel heel leuk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jul 2008 11:37

Wij hadden tijdens de zwangerschap van thomas al vrij snel een jongensnaam. Toen we wisten dat het een jongen zou worden, noemden we hem ook al bij zijn naam. Maar rond de 30 weken voelde die naam opeens niet goed meer en dat was bij ons allebei zo. Toen kwamen we op thomas en dat voelde gelijk goed. In het begin was het toch ook wel weer gek om opeens thomas te zeggen, terwijl we daarvoor steeds een andere naam hadden genoemd.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jul 2008 12:23

HIHI dat lijkt me echt appart Bloempie, wij hadden helemaal geen jongensnaam bij Danique bedacht, we konden alleen maar een leuke meisjesnaam bedenken, gelukkig was het ook een meisje, anders hadden we een het jongetje een naam gegeven die we wel leuk vonden maar verder niet meer over nagedacht hadden :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jul 2008 12:25

MissF schreef:En de eerste weken riep iedereen tegen mij:' ja, dat wordt een jongetje, want je bent niet misselijk.'
En nu ik wel misselijk ben draaien ze allemala om:' Je krijgt toch een meisje!' Tuurlijk, het arme kind verandert opeens van geslacht :lol:

hier beide keren veeel misselijk geweest...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2008 12:37

liefie schreef:
ajl schreef:Dat blijft zo je hele zwangerschap. Overalwordt naar gekeken...draag je het naar voren->jochie. Rondom dragen->meisje. Veel pukkels en slechtzittend haar-> meisje.

haha geweldig! ik zat in Griekenland toen mijn vriendin belde we zijn papa en mama geworden. Ik zei van een meisje zeker. uh ja! en ze heet denk ik Julia of Noah toen was het gelijk stil hoe weet jij dat. :lol:
Maar dat zat al van af het begin in mijn hoofd en het klopt want ze heet Noah.
Hoe gaat het verder goed Ajl?

Het gaat prima! Mag zeker niet klagen. Ik moet nog 3 weken, maar van mij mag het al wel komen. Ben heel nieuwsgierig wat voor kindje er in mij groeit.

Slaap wel wat slechter,maar dat hoort erbij! Daarbij heb ik 1 hele dikke voet gekregen, andere voet is ook wel dikker dan normaal,maar niet zo dik. Het lijkt net een klompvoet. De kleine zal wel ergens opliggen waardoor het vocht niet wegkan. Weet iemand wat je tegen dikke voeten kan doen? Hoog neerleggen, koude wisselbaden helpen niet.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jul 2008 12:38

Een voetenbadje nemen met massage! en dan omhoog leggen, en blijven bewegen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 jul 2008 11:29

liefje schreef:Een voetenbadje nemen met massage! en dan omhoog leggen, en blijven bewegen.

Tja wat moet nu: voetenbaadje, ophoog leggen of bewegen? Gaat allemaal niet samen. Maar vooral dat blijven bewegen terwijl je voeten omhoog moeten :mrgreen: Zeker met je tenen? :P

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 jul 2008 11:30

Nee het zijn 3 tips! Vandaar de komma.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 jul 2008 11:32

liefje schreef:Nee het zijn 3 tips! Vandaar de komma.

Ja, dat snap ik maar als je met je benen omhoog moet zitten hoe kun je dan veel bewegen?

Terug naar “Archief”