Niet gepland ongehuwd zwanger in de reformatorische gezindte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 12:31

88alries88 schreef:
Gerdien B. schreef:@Lalage, ik heb daar zeker ook respect voor.
toch blijft mijn twijfel of het ook altijd even goed is voor je relatie, aangezien ik te vaak hoor dat ze wel erg krampachtig met elkaar om gaan tot het trouwen. Daarbij zijn vooral meisjes toch met angst naar hun huwelijksdag aan het toe leven ivm de huwelijksnacht.

Een bekende van mij was zwanger voor het trouwen en zij zei later tegen mij: dat ik zwanger werd, dat wilde ik eigenlijk niet. Maar als ik niet al is seks had gehad voor het huwelijk, dan had ik minder genoten van onze trouwdag vanwege de nacht die volgen zou.

Idd! Want ze denken dat ze 'verplicht' zijn om het dan te doen, terwijl ze er misschien wel helemaal geen zin in hebben. Ikzelf vind het een raar idee dat bijv. ouders 's dan na de bruiloft naar bed gaan en dan liggen te bedenken dat jij het dan voor het eerst doet. Ik denk dat ik het heel stom vind om na de trouwdag dan weer bij mn ouders te komen. Gewoon omdat iedereen dan weet je dat met elkaar naar bed bent geweest!

@88alries88: kan me wel voorstellen dat je dat denkt, maar zelf vind ik het wel iets waar ik me absoluut niet druk om zou maken. Het is iets wat normaal is als je trouwt... en iets supermoois wat je dan kan delen!

Waarom er een angst zou zijn voor de huwelijksnacht zou ik niet weten! Je groeit als stel, ook als je kiest voor geen seks voor het huwelijk, toch ook naar elkaar toe?
Zelf vind ik het heel belangrijk dat je ook op lichamelijk gebied vertrouwder met elkaar word zodat je in je huwelijksnacht er ook aan toe kan zijn om gemeenschap met elkaar te hebben... (het is heus niet zo dat mensen die kiezen voor seks na het huwelijk, het houden bij een kusje ofzo.. :wink: )
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 12:32

Ik denk dat je daar pas een waarde aan kan geven als je werkelijk zover bent. Al je zelf weet wat het is om te beleven met elkaar.

voor iedereen heeft het weer andere waarde in de relatie
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2008 13:32

Ehm, je hoeft toch ook niet per se seks te hebben in je huwelijksnacht?
Ik vind dat zo'n raar iets. Ben je helemaal kapot van zo'n dag (tenminste, als je er een flink feestje van maakt ;)) en dan zou dat precies in die paar uurtjes moeten?
Ga lekker slapen en geniet er op een uitgerust moment van :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2008 13:33

Haha dat zegt iedereen dat je zo moe bent, maar wij waren klaarwakker na zo'n dag vol indrukken en hebben nog vrolijk cadeautjes en envelopjes zitten uitpakken :) De week erna waren we wel alleen maar moe :-S

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jul 2008 13:35

Wij hebben alle kaarten gelezen en inhoud bekeken en zijn toen gelijk in slaap gevallen. Ik geloof echt niet dat iedereen het in zijn huwelijksnacht doet hoor ik was echt kapot! :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2008 13:35

*krijg steeds meer zin*

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 21 jul 2008 13:43

liefie schreef:Wij hebben alle kaarten gelezen en inhoud bekeken en zijn toen gelijk in slaap gevallen. Ik geloof echt niet dat iedereen het in zijn huwelijksnacht doet hoor ik was echt kapot! :D

Vrienden van ons vertelde ook dat ze in de huwelijksnacht niets gedaan hadden want ze waren ook super moe. En toen zij dat weer vertelde aan andere getrouwde stellen, bleek dat ze allemaal niets gedaan hadden in de huwelijksnacht vanwege moeheid! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 14:44

88alries88 schreef:
liefie schreef:Wij hebben alle kaarten gelezen en inhoud bekeken en zijn toen gelijk in slaap gevallen. Ik geloof echt niet dat iedereen het in zijn huwelijksnacht doet hoor ik was echt kapot! :D

Vrienden van ons vertelde ook dat ze in de huwelijksnacht niets gedaan hadden want ze waren ook super moe. En toen zij dat weer vertelde aan andere getrouwde stellen, bleek dat ze allemaal niets gedaan hadden in de huwelijksnacht vanwege moeheid! :D

Kan het me ook wel voorstellen dat je helemaal op bent en dat je alleen maar wilt slapen.. :mrgreen: Je houdt het dan gewoon tegoed, en wie weet hoe fit je de volgende morgen bent..

@88alries88: lijkt me leuk om daar ook zo open met vrienden over te praten. Heb ik ook met een goede vriend/vriendin, is echt fijn!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 21 jul 2008 14:52

ring schreef:@88alries88: lijkt me leuk om daar ook zo open met vrienden over te praten. Heb ik ook met een goede vriend/vriendin, is echt fijn!

Eh..het ligt eraan met wie je het er over hebt. Een goede vriend van mijn vriend zegt alles wat hij denkt en dat is eerder genant! Het is een goeie vriend van mijn vriend, en toen wij dus vertelde dat we gaan trouwen zei die vriend: 'dan mag je er eindelijk bovenop'. Maar die vriend is niet zo heel snugger en hij verteld het ons ook als zijn vrouw een keer de pil is vergeten. Maar zijn vrouw begint daar dan ook weer over als we in een groep vrienden zitten. Hen boeit het gewoon niet dat andere dat horen. Levert af en toe wel rare situaties op.

Maar ik zit nu ff te denken, veel vriendinnen van mij zijn er ook wel open over hoor. Niet dat ze alles uitvoerig gaan zitten vertellen over hoe en wat, maar je kan er wel eerlijk gesprek met ze over voeren. (over grenzen in verkeringstijd enz) In elk geval gaat dat op een andere manier als dat de vriend van mijn vriend daarover praat.
Laatst gewijzigd door 88alries88 op 21 jul 2008 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 14:54

88alries88 schreef:
ring schreef:@88alries88: lijkt me leuk om daar ook zo open met vrienden over te praten. Heb ik ook met een goede vriend/vriendin, is echt fijn!

Eh..het is eerder vaak genant! Het is een goeie vriend van mijn vriend, en toen wij dus vertelde dat we gaan trouwen zei die vriend: 'dan mag je er eindelijk bovenop'.

Maar ik zit nu ff te denken, veel vriendinnen van mij zijn er wel open over hoor. Niet dat ze alles uitvoerig gaan zitten vertellen over hoe en wat, maar je kan er wel eerlijk gesprek met ze over voeren. (over grenzen in verkeringstijd enz)

Ehm.. :oops: Jah als het zo plat ff gezegd word dan kan ik me voorstellen dat je ook zoiets hebt van.. nou, hou dat maar voor je! :roll:

Ik heb het zelf wel als gaaf ervaren als mensen er open over kunnen zijn! Natuurlijk ontleed je niet alles, hoeft ook niet het is tenslotte iets van samen, maar tot op zekere hoogte er over van gedachten wisselen is wel mooi.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 jul 2008 15:09

Van sommige stelletjes is het wel duidelijk dat 'het' in de huwelijksnacht gebeurd: ik ken een stel (collega) dat precies 14 weken getrouwd was en ze was ook 14 weken zwanger...
Toen ze het vertelden moesten we toch wel ff lachen :mrgreen: Mn vriend zei al: zo, dat is echt gegaan van: hehe nu mag het..
Zou dat toch zelf écht niet willen hoor!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 15:12

Zo plat er over spreken kan ik moeilijk tegen.
Als er op een open en nette manier over gesproken wordt is het prima.

Ook al heb je geen seks in de huwelijksnacht, toch blijken veel meisjes vooraf die angst en spanning te hebben. Dat is niet goed lijkt mij!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 21 jul 2008 15:13

Lenny schreef:Van sommige stelletjes is het wel duidelijk dat 'het' in de huwelijksnacht gebeurd: ik ken een stel (collega) dat precies 14 weken getrouwd was en ze was ook 14 weken zwanger...
Toen ze het vertelden moesten we toch wel ff lachen :mrgreen: Mn vriend zei al: zo, dat is echt gegaan van: hehe nu mag het..
Zou dat toch zelf écht niet willen hoor!!

Ja..en sommige vertellen dan ook nog: 'we zijn 12 weken getrouwd én 12 weken zwanger'! Best als je gelijk zwanger bent geraakt, maar dat hoef je er toch niet zo dik bovenop te leggen? En ik zelf zou dat ook niet willen. Eerst ff lkkr wennen aan het samenwonen enz!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2008 15:14

Gerdien B. schreef:Ook al heb je geen seks in de huwelijksnacht, toch blijken veel meisjes vooraf die angst en spanning te hebben. Dat is niet goed lijkt mij!
Ik kan me daar eigenlijk weinig bij voorstellen... komt dat door al die bakerpraatjes ofzo? Als het goed is trouw je uit liefde en heb je in en met liefde seks... dan houdt de man ook rekening met de vrouw...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 15:15

Gerdien B. schreef:Zo plat er over spreken kan ik moeilijk tegen.
Als er op een open en nette manier over gesproken wordt is het prima.

Ook al heb je geen seks in de huwelijksnacht, toch blijken veel meisjes vooraf die angst en spanning te hebben. Dat is niet goed lijkt mij!

@Gerdien: jij zei pagina (s) hiervoor ook al dat blijkt dat meiden vaak angst hebben voor de huwelijksnacht. Maar hoe weet jij dat dan? En wat zie jij daar dan als oorzaak van?
Ik kan me niet voorstellen om daar een angst voor te hebben. Als je daarvoor bang bent dan is er toch iets mis met je communicatie in je relatie? Of niet dan?

Terug naar “Archief”