88alries88 schreef:Gerdien B. schreef:@Lalage, ik heb daar zeker ook respect voor.
toch blijft mijn twijfel of het ook altijd even goed is voor je relatie, aangezien ik te vaak hoor dat ze wel erg krampachtig met elkaar om gaan tot het trouwen. Daarbij zijn vooral meisjes toch met angst naar hun huwelijksdag aan het toe leven ivm de huwelijksnacht.
Een bekende van mij was zwanger voor het trouwen en zij zei later tegen mij: dat ik zwanger werd, dat wilde ik eigenlijk niet. Maar als ik niet al is seks had gehad voor het huwelijk, dan had ik minder genoten van onze trouwdag vanwege de nacht die volgen zou.
Idd! Want ze denken dat ze 'verplicht' zijn om het dan te doen, terwijl ze er misschien wel helemaal geen zin in hebben. Ikzelf vind het een raar idee dat bijv. ouders 's dan na de bruiloft naar bed gaan en dan liggen te bedenken dat jij het dan voor het eerst doet. Ik denk dat ik het heel stom vind om na de trouwdag dan weer bij mn ouders te komen. Gewoon omdat iedereen dan weet je dat met elkaar naar bed bent geweest!
@88alries88: kan me wel voorstellen dat je dat denkt, maar zelf vind ik het wel iets waar ik me absoluut niet druk om zou maken. Het is iets wat normaal is als je trouwt... en iets supermoois wat je dan kan delen!
Waarom er een angst zou zijn voor de huwelijksnacht zou ik niet weten! Je groeit als stel, ook als je kiest voor geen seks voor het huwelijk, toch ook naar elkaar toe?
Zelf vind ik het heel belangrijk dat je ook op lichamelijk gebied vertrouwder met elkaar word zodat je in je huwelijksnacht er ook aan toe kan zijn om gemeenschap met elkaar te hebben... (het is heus niet zo dat mensen die kiezen voor seks na het huwelijk, het houden bij een kusje ofzo..